-Depressed Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Jeg fikk akkurat bekreftet av pappa at produksjon av olje er å hente den opp. Men på kriteriearket til presentasjonen min står det at jeg skal forklare produksjonen av olje. Hvordan gjør jeg det? Takk på forhånd. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 (endret) Jeg vet ikke hvor lang presentasjonen din skal være, men tenker at det skulle holde å forklare hva som skjer på f.eks. en oljeplattform, hvordan oljen fraktes til land og hva som skjer med den der. Endret 5. mai 2011 av Dj_eLmO Lenke til kommentar
-Depressed Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2011 Å, tusen takk! Hadde det vært for mye å forklare litt hvordan man henter den i land? Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Jeg er ikke så alt for inne på temaet så min forklaring blir veldig generell. Man borer kort og godt et hull ned til reservoaret med olje og setter inn rør. Denne prosessen er meget omfattende, og det er ikke uhørt at man borer over en kilometer. Etter dette kan man bruke trykket i brønnen til å presse olje opp, eller pumpe den opp. I dag kan man også sette stasjoner på havbunnen som henter opp oljen, mens selve plattformen bare borer hullene og setter inn rør. Når oljen kommer på plattformen eller installasjonen på havbunnen blir den enten lagret i tanker som skip tapper den i fra, eller så føres den i rør til land. Lenke til kommentar
-Depressed Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2011 Tusen takk igjen! Du reddet karakteren min Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå