Gå til innhold

Interrail og reservasjon av seter

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg og et par kompiser har tenkt oss på en interrail-tur i sommer, og jeg har et par spm. ang. reservasjon av seter.

Slik jeg har forstått det, må du på noen tog reservere seter på forhånd mot en mindre avgift. Gjelder dette i hovedsak på populære ruter mellom større byer, eller må vi regne med dette om vi skal dra mellom mindre steder, også?

Hovedbekymringen er hvorvidt vi må bestille god tid i forveien, eller om det går an f.eks. morgenen vi skal dra. Leste en plass at det var helt håpløst å reise med interrail i august, fordi alle togene er booket fire dager i forveien. Noen som vet hvor godt dette stemmer? Det ødelegger jo mye av spontaniteten ved en interrail-reise. Vi skal reise i slutten av juni/starten av juli, så håper det er bedre da.

Håper noen på forumet har erfaringer de kan dele,

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er stort sett tog av typen "intercity" som kan hete mye rart som krever reservasjon, det er også mange som krever et tillegg om du har Interrailbillett.

Noen interrailere bare hopper på første og beste tog på stasjonen uten å sjekke hvor det går ellerom det kreves reservasjon, mans andre vil ha alt booket på forhånd. De fleste befinner seg ett sted mellom de 2 ekstremitetene. Du må finne hva som passer deg, men jeg fant i alle fall ut at det lønte seg å gjøre en god del research og ha alternativer klare.

Lenke til kommentar

Det går fint an å reservere par dager før eller samme dagen. På lokaltog tror jeg ikke vi reserverte en enste gang, men skal du langveis, til et annet land så må du nok reservere. Dette koster alt ifra 5euro og oppover. Spørs hvilket selskap og hvilket land du er i. Frankrike er spesielt dyrt å reise i selv med interrail bilett, ettersom mesteparten av togene der er Thaylis.

Dog så var jeg på interrail i fjor, rundt juni/juli og hadde ingen problemet med å reservere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...