hightow Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 (endret) Er det noen som har fått disse to komponentene til å fungere sammen? ACE PROTON MINI-ITX 60W BLACK: http://www.dustinhome.no/pd_5010470256.aspx? ASUS AT3IONT-I DELUXE ION SOCKET 437 MINI-ITX: http://www.dustinhome.no/pd_5010447354.aspx? Jeg får ikke strøm til harddisk hverken fra strømuttaket på hovedkortet, eller fra strømforsyningen på kabinettet. På meg virker det ikke som de passer sammen. Kabinettet har forøvrig et nettadapter på 60W. Er ikke det litt i knappeste laget, hvis det er meningen at det skal kunne gi nok strøm til alle komponenter (hovedkort + harddisk)? Takk for all hjelp jeg kan få! Endret 6. mai 2011 av hightow Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 (endret) Feil. Endret 6. mai 2011 av Soja og Harald Lenke til kommentar
hightow Skrevet 6. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2011 Har fått svar fra Dustinhome, og de mener jeg har koblet strømmen feil. Jeg kan ikke skjønne annet at jeg må benytte meg av SATA-strømuttaket på hovedkorten for å gi strøm til harddisken, og ikke benytte meg av nettadapteret som fulgte med kabinettet. Av/på knappen på kabinettet er koblet til hovedkortet vha jumper-kabler. Er det nødvendig at andre jumpere er satt i tillegg for at dette skal fungere? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 (endret) Nei? Det skal da fungere greit :S EDIT: Det er veldig vanskelig å svare på spørsmål der man ikke er 100% spesifikk på hva problemet er. Eks: "Kabelen fra hovedkortet til harddisken passer ikke i harddisken, den ser ut til å være en annen plugg" Bilder er også meget behjelpelig her, siden det er ikke så ofte man hører om slike problemer. Endret 6. mai 2011 av arni90 Lenke til kommentar
vassilliev Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Jeg har samme kabinett og hovedkort som deg (eller, jeg har ikke deluxe-versjonen - kun den "vanlige"). Funker fjell her. Du skal koble to kabeler til disken din. SATA fra hovedkortet og strøm fra strømforsyningen. Lenke til kommentar
hightow Skrevet 6. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2011 Deluxe-versjonen har egen strømforsyning, dvs det er ingen ATX-kontakt på hovedkortet. Mao. harddisk skal få strøm fra hovedkortet sin SATA-strømuttak. (For bilde av hovedkort, se link i første post. Strømuttaket for SATA er plassert nede til høyre når du ser kortet ovenfra) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå