€uropa Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 (endret) Da har jeg besluttet å slutte å drikke alkohol (i hvert fall i store mengder). Det hele begynte med et uhell i helgen som var. Jeg følte meg ganske dum og jeg har fått min straff hver natt siden. Et øyeblikk tenkte jeg "dette ville aldri skjedd uten alkohol". Nå har jeg gått rundt i noen dager og tenkt mer på dette, og jeg liker idéen bare mer og mer. Det er flere fordeler med å avstå fra alkohol: * Det er billigere å drikke vann og brus. * Jeg kan trene før jeg skal på fest. * Jeg slipper å være dårlig etter en fest. * Leveren holder seg fin. Jeg lever lenger. * Jeg kan kjøre selv når jeg skal et sted. Jeg skal ikke si at jeg blir helt avholds. Jeg må jo kunne ta meg en pils i sommerværet, og kanskje et glass Martini til middagen av og til. Men jeg skal avstå fra alle sterkere saker og urimelige mengder. Så får jeg se hvor det fører meg. Endret 5. mai 2011 av Zarac Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Gratulerer! Det er voksent å innse at man ikke klarer å oppføre seg i fylla og derfor redusere inntaket. Kudos til deg, da det er mange som drekker som svamper og fortsetter å drite seg ut. :thumbsup: Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Lær deg sikkelige drikkevaner og ikke Norsk/Svensk helefyll. Start en Whisky eller Øl klubb med noen venner, ta en lørdag i måneden, der du og noen venner koser dere med litt forskjellige øl eller whiskier, utvid horisonten vekk fra vodka og pils til Whisky og Ale. Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Dessverre klarer jeg ikke å sette meg inn i hvordan det er å forandre seg så drastisk i full tilstand. Jeg blir selv i godt humør og husker det meste selv etter 10 halvlitere. Er det noe i historiene om folk som glemmer hva som skjer, eller er det bare tullball? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Det er definitivt ikke tullball. Alkoholen (når du kommer over en viss promille) "lammer" den delen av hjernen som er ansvarlig for å overføre informasjon fra kortidshukommelsen til langtidshukommelsen. Resultatet kan bli at man ikke husker noe fra den perioden man var dritings. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 6. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2011 (endret) Dessverre klarer jeg ikke å sette meg inn i hvordan det er å forandre seg så drastisk i full tilstand. Jeg blir selv i godt humør og husker det meste selv etter 10 halvlitere. Er det noe i historiene om folk som glemmer hva som skjer, eller er det bare tullball? Jeg trodde også det var tullball, noe jeg fortsatt gjør om det meste. Jeg tror mange bruker det som en unnskyldning og påstår at de ikke husker ting, men faren min fortalte meg om ting jeg sa og gjorde nylig som jeg ikke husker selv. Det er ikke slik at jeg føler at en del av hendelsesforløpet mangler, men noe som tydeligvis var en halvtime og mer, husker jeg bare som 5 minutter. Til en venn skal jeg angivelig ha sagt: "Prosentverdien av disse nøklene er 0,75 * 0,6" Da jeg ikke kunne stå inne for denne påstanden, så jeg det best å kutte ned på mengden. Endret 6. mai 2011 av Zarac Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Jeg har bare blacka ut en gang og det var i kina der rum and coke kosta 10kr glasser, jeg la hode på barbenken og vokna 3 timer senere kl. 3 på natta og var veldig sulten. Jeg hadde tydligvis sovna og folk lot meg være i fred i baren i 3 timer uten å tegne på meg eller sette håret mitt på fyr eller noe ting, noe jeg syns var hyggelig av dem 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå