lottalove Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Hei! Jeg har nettopp kjøpt meg en ny PC, og trenger hjelp til noen få spørsmål: Jeg har 4GB RAM; da er det best å gå for 64bits versjonen av W7? Det er ingen grunner for å velge 32bits versjoner lengre? Jeg skal bruke SSD for første gang. Den er kun på 60GB, som er påtenkt OS, men jeg lurer på hva jeg må vite for at denne skal fungere optimalt? Jeg har sett litt rundt i diverse tråder, men jeg forstår vel ikke helt hva som blir sagt det. Enkelt og greit; Hvilke programmer bør jeg putte på den? Spill kan puttes på den andre HDD'en min? (caviar black 1TB 7200RPM SATA 3) Hvordan går jeg frem når jeg installerer, hva bør jeg huske på og endre av innstillinger? Sist men ikke minst; Raid har jeg aldri skjønt meg på. Kan noen forklare hva jeg trenger å vite her? Setter stor pris på hjelp! Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Gå for 64 bits versjon så sant du har drivere ja. For vanlig SSD oppsett sett (AHCI i bios) Raid 0/1 må velges før installasjon, og det kan hende du trenger drivere. Vil anbefale heller en Sata3 harddisk isteden for 2 stk sata 600 i raid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå