Patience Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Jeg tenker litt på at om du selv ikke skjønner hva "det å kjøre forsvarlig innebærer", så er du heller ikke skikket til å være fører av motorkjøretøy. Du har jo selv nevnt det med å bruke speil, ikke bare i rundkjøringer, men også for å orientere deg i trafikken, har du noen ved din side du må ta hensyn til? Bruk også speil aktivt ved feltskifter. Pass på å hold riktig avstand til kjøretøy foran deg. Pass på plassering i veibanen, ikke kjør sikk-sakk mellom bilene osv. Å kom igjen nå.. Har du ikke bedre å komme med så vær så snill å hopp over til en annen tråd. Prøv å vær behjelpelig istedet for å komme med oppkast av noen svar Lenke til kommentar
Patience Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Mitt råd til til er at du gir tilbakemeldinger til sensor underveis. Når man vet man kjører litt for fort inn i et kryss/rundkjøring- kommenter det. Når du vet du ikke sjekket speiliet- kommenter det. På den måten er det uerfarenhet du bommer på, ikke at du egentlig har glemt det. Endel sensorer ser gjennom fingrene med det når du sier at du registrerte det selv.. Og, ikke minst.. kjør rolig.. Når du har kontrollen, så er du alltid i stålspenn for dine egne hadlinger som feks hard bremsing.. For den som sitter på oppleves det som dramatisk. Kjør som om du bare tenker på passasjererens komfort.. Mykt og pent.. Myke nedbremsninger og myk aksellerasjon.. er du må aksellerere hardt, begynn rolig og øk gradvis før du gir jernet.. Men sist og ikke minst; ikke bry deg så mye om å planlegge alt i hodet.. Det skjer ikke noe av det som du planlegger.. Går det så går det.. Har du planer og et bilde inni hodet ditt for hvordan det skal være, så blir du usikker straks du ser at det ikke stemmer med bildet du hadde dannet deg.. Lykke til.. Husk; Modenhet skaper gode trafikanter.. Lenke til kommentar
Läkerol Skrevet 10. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2011 Oppkjøringen starta med sikkerhetsjekken, der jeg valgte kortet med spørsmål om styrelagre og noe rundt det, hadde helt ærlig ikke så mye peiling, men bare sa det jeg visste om gaffelen og tok noen kontroller osv. I kjøregårdsøvelsen gikk det bra, veltet ingen kjegler eller lignende. På veien kjørte vi bare landevei og motorvei, var ikke innom bykjøring nesten i det hele tatt. Gikk greit, var bare noen små ting som kunne ha gjort litt bedre, men det var bare med blinklys osv. Tilbake gikk sensoren inn og skulle vurdere, trodde nesten selv jeg skulle stryke siden kjørelæreren hele tiden virket litt småsur og var aldri spesielt blid. Men han kom ut og gratulerte Han sa han nesten kunne ha strøket meg, da jeg ikke la meg riktig i kurver og brukte ikke nok handlingsrom i svingen. Men alt annet var bra, så da ble det lappen! Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Gratulerer så mye! Vet at du har det helt konge nå! Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Ja, det mener jeg 100% alvorlig. Det kan så klart hende at jeg helgarderte skikkelig og kjørte i for eksempel 55km/t, mens "normen" er å kjøre i 60-65km/t, noe som skaper irritasjon og kø. Men uansett om jeg så kjørte i 50km/t tror jeg ikke dette er grunnlag for å stryke meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå