Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

LAN-over-nett tjenester som Hamachi og Evolve fungerer ikke.

Anbefalte innlegg

Har prøvd å spille minecraft med flere venner på en privat server, vi er 4 stk og alle får koblet seg opp til server bortsett fra meg. Alt jeg får av Hamachi er "reletunnel" som betyr at det lagger noe veldig (over 400ms ping). Mens med Evolve så vil den ikke fungere i det hele tatt.

Jeg får "reletunnel" på Hamachi til 2 av 3 stk. En av dem får jeg "direct tunnel" til, men han er den eneste jeg ikke får pinget.

Jeg har åpnet portene på routeren min som vi brukte til Minecraft, selv om det ikke skal spille noen rolle.

Her er oppsettet jeg har:

Nettverkskort: Marvell Yukon 88E8059 PCI-E (integrert på HK, ASUS Crosshair IV Formula)

Router: DLink DIR-825

Nettverket er levert av NextGenTel, det samme som han som jeg får en "direct tunnel" til.

Hva har jeg gjort galt, eller hva må jeg gjøre riktig? Det funker for alle de andre og de har ikke gjort noe annet enn å installere Hamachi. Det funket for meg den første dagen vi spilte, men etter det har jeg bare fått "reletunnel".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville heller anbefalt at du setter opp minecraft-serveren for bruk over internett og setter passord på den. Deretter kan du port-forwarde og gi din eksterne ip-adresse til vennene dine. Dersom du ikke vet hvordan du skal gå frem, så skal jeg så klart bistå deg i dette :) Har selv satt opp minecraft server både i linux og windows og fått dette til å fungere smertefritt for 10 brukere.

Lenke til kommentar

Vi har prøvd det før, men fikk det ikke til skikkelig. Hamachi virket som den enkle løsningen.

Men hvis du kan lære meg det skikkelig vil jeg gjerne vite det. Hadde vært kjempeflott :)

Endret av Flux1
Lenke til kommentar

At hamachi ikke klarer å opprette en dirkte tunnell har nok sansynligvis med brannmur å gjøre - men om det er på din side eller på mottagerenes side kan være værre å finne ut av og nærmest umulig å feilsøke om ikke vennene dine også har noenlunde peil på hva de driver med.

Men, jeg er enig at den beste løsningen nok er å sette serveren på nettet. Da er det bare èn person (den som hoster serveren) som må forwarde porter korrekt i ruteren (noe som ikke er så vankelig om du får litt hjelp her fra forumet). Etter det er i orden kan de andre bare logge seg på denne, og det bør gå smertefritt i de aller fleste tilfeller og krever ingenting spesiellt i forhold til instillinger.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...