dragon95 Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Har drivi å ryddet litt i kabinettet, med tanke på ledningene. Og da jeg er ferdig, jeg skrur på pc'n og alt virker normalt, men det kommer ikke noe bilde... Så jeg tenkte at jeg bare hadde satt i feil PCI-E ledning inn i skjermkortet. Så jeg bytter og trykker på power knappen.. Men da vil ikke pc'n på plutselig... Etter mye om og men får jeg da pc'n på til slutt, men jeg får allikevell ikke noe bilde, etter å ha prøvd alle 4 PCI-E ledningene.... Hva må jeg gjøre? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Jeg antar det er PCI-E-kablene fra PSU du mener? Isåfall skal det ikke ha noe å si hvilke av disse du plugger i skjermkortet. Er du sikker på at alle andre kabler sitter der de skal? Har du evt. mulighet til å poste et bilde av innmaten? Lenke til kommentar
dragon95 Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2011 (endret) Jeg antar det er PCI-E-kablene fra PSU du mener? Isåfall skal det ikke ha noe å si hvilke av disse du plugger i skjermkortet. Er du sikker på at alle andre kabler sitter der de skal? Har du evt. mulighet til å poste et bilde av innmaten? Det er PCI-E kablene fra strømforsyningen.. Kan poste et bilde ja Legger det ut straks Endret 5. mai 2011 av dragon95 Lenke til kommentar
dragon95 Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2011 Her er det bilder: Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Såvidt jeg kan se så er tilsynelatende alt slik det skal være. Kanskje en eller annen kabel sitter litt løst? For å utelukke så kan du prøve å resette CMOS (ta ut det lille batteriet i noen sek.) Hvor mange kabler flyttet du på under ryddingen, og er det flere utganger på skjermkortet? Lenke til kommentar
dragon95 Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2011 (endret) Jeg flyttet vel på kanskje ca 5-10 ledninger. hvor er det CMOS sitter da? Er bare den ene utgangen der PCI-E ledningen sitter, pluss det festet i hovedkortet da.. Endret 5. mai 2011 av dragon95 Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 På hovedkortet er det et lite rundt batteri. For å resette CMOS så kan du ta ut dette batteriet i noen sekunder. Husk å slå av strømmen først. Lenke til kommentar
dragon95 Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2011 På hovedkortet er det et lite rundt batteri. For å resette CMOS så kan du ta ut dette batteriet i noen sekunder. Husk å slå av strømmen først. Kan du ikke lagre det et av bildene jeg la ut i sta og ringe rundt hvor det er a? Så jeg ikke fucker til noe mer Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 (endret) Et skudd i blinde, men det skader ikke å prøve. Ta ut batteriet i ca. 30sek for å være sikker at evt. reststrøm er borte. Virker det som om maskinen oppfører seg normalt sett bort fra at du ikke får bilde? Hører du harddisk starte opp/jobbe etc? Endret 5. mai 2011 av Komakino Lenke til kommentar
dragon95 Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2011 Et skudd i blinde, men det skader ikke å prøve. Ta ut batteriet i ca. 30sek for å være sikker at evt. reststrøm er borte. Virker det som om maskinen oppfører seg normalt sett bort fra at du ikke får bilde? Hører du harddisk starte opp/jobbe etc? egentlig ikke, virker mer som om pc' bare skrur seg på. for hvis jeg trykker på power knappen, så er pc'n av på et blunk. Men har prøvd å tatt ut det lille batteriet, men det funka ikke Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Jeg ville prøvd å ta ta ut en og en kabel for så å sette de inn igjen. Mulig det kan være at noe ikke sitter som det skal. Du kan forsåvidt også prøve med kun én minnebrikke. Lenke til kommentar
dragon95 Skrevet 6. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2011 Jeg ville prøvd å ta ta ut en og en kabel for så å sette de inn igjen. Mulig det kan være at noe ikke sitter som det skal. Du kan forsåvidt også prøve med kun én minnebrikke. Har gjort det nå, men det funka heller ikke... Det er ikke noen sånn reset knapp inni pc'n a? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå