Djevelen Marcus Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Hei, jeg har nå konfirmasjon den 21.Mai. Og jeg har begynt og se etter en mac jeg skal kjøpe. Så er jeg litt forvirret her siden Vanelig Macbook (http://store.apple.com/no/browse/home/shop_mac/family/macbook?mco=MTM3NDk2NjU) Har ikke mer en 2gb ram til den prisen. Er denne vært og kjøpe for en som bare gamer Minecraft og Wow? eller må jeg gå opp 2000kr til en Pro? Takk for Hjelpen Lenke til kommentar
fiberkanin Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Kjøp fra studenttorget.no om du er student, da får du 8-10% rabatt. Og ikke kjøp drittmækkene med Core 2 Duo prosessor, de er gamle og kommer til å slite jæææævlig i framtiden. Kjøp en mac med intel i5-prosessor, minimum. Å "spare" 2000 spenn på en prosessor som er flere ganger dårligere vil ikke være en god investering. Lenke til kommentar
Djevelen Marcus Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2011 Starter ikke på vidregående før til høsten nesteår, og jeg aner ikke hvor jeg får kjøpt med i5-prossesor, hadde heller egentlig ingen planer om og bruke mye mer en 10 000. Lenke til kommentar
ChristianL Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 (endret) Det er ikke noe vits å kjøpe privat pc for å skulle bruke på VGS da du er pliktet til å bruke den du "får" der... Som oftest får man heller ikke koblet opp en privat pc til skolenettverket. Edit: Som en ekstra pc til fritid er nok en Mac bra... (Skolepcene er ikke bra ) Endret 5. mai 2011 av ChristianL Lenke til kommentar
Djevelen Marcus Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2011 (endret) Macbook air, er det noe som er verdt kjøpe for spilling? sellom at den har feks flash memory? Endret 5. mai 2011 av iMarcus Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 (endret) Er nok bare størrelsen og SSD disken som trekker opp på den. Kjøp heller imac eller macbook pro. Endret 5. mai 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
ChristianL Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Jeg ville ikke godt for en Macbook air p.g.a. at den har en 2-kjerners prossesor, litt lite ram og lite grafikkminne. Når det er sagt så må jeg påpeke at WoW og Minecraft kan spilles på alt som er nyere enn Commodore 64 1 Lenke til kommentar
fiberkanin Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Macbook air, er det noe som er verdt kjøpe for spilling? sellom at den har feks flash memory? flash memory, som du sier, eller SSD disk er raskere enn vanlige harddisker, bruker mindre strøm men er flere ganger dyrere. Macbook Air er penger ut av vinduet i mine øyne, den eneste fordelen er vekten og utseendet. Hvis jeg var deg, ville jeg prøvd meg på å kjøpe en maskin gjennom studenttorget, de er ikke så nøye på det når du registrerer deg, jeg kjøpte min første maskin på utgått studentbevis. Den billigste macbook pro'n har i5 prosessor, og koster 9990 uten studentrabatt med gratis frakt. apple.no - Velg en MacBook Pro. Lenke til kommentar
Djevelen Marcus Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2011 E'kke helt sikker enda, men en venn av pappa skal selge en Mac Pc for 8000, usikker hvilken. Men tipper det er en Macbook pro siden den er brukt. Kommer Kanskje til og kjøpe den da. vi får se Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Nå er vel NVIDIA GeForce 320 M grafikk skjermkort litt bedre en Intel HD Graphics 3000 ellers så er jeg enig med resten. ChristianL nevner. Fint mulig på macbook pro velge mere ram/SSD på macbook pro hvis man kjøper på apple store. Lenke til kommentar
fiberkanin Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 E'kke helt sikker enda, men en venn av pappa skal selge en Mac Pc for 8000, usikker hvilken. Men tipper det er en Macbook pro siden den er brukt. Kommer Kanskje til og kjøpe den da. vi får se Om det er en gammal maskin med intel core 2 duo prosessor, er dette penger ut av vinduet. Sjekk denne sammenligningen mellom en en gammel intel core 2 duo macbook pro, og fjorårets macbook pro med intel i5 prosessor: MacBook Pro 15″: Core i5 Vs Core 2 Duo Conclusion As with all Apple’s stated speed improvements you have to take the numbers with a grain of salt. The new Core i5 is clearly a faster more superior machine in many ways. Some other things to note about the 2010 model (which may have been there for the previous unibody MBP): * The Super Drive no longer makes that horrible whizzy noise every time you wake the computer up from sleep. It only ever does that on boot. When it does it’s extremely quiet – vast improvement over the 2008 model. * The Magsafe power adapter is now at a right angle. * The magnetic latch that hold the lid closed is super strong! * I’m noticing little ticks and clicks on random occasions – unsure if this is a big issue or not, but I’m keeping an eye on it. * The LCD colour depth is massively richer than the 2008 model. * The iSight camera appears to be much better quality than the 2008 model – unsubstantiated. * When running on full fans the 2010 machine is noticeably quieter than its 2008 predecessor. Gi faen i å "spare" 2000 på å kjøpe en gammel maskin som ikke er rustet for framtiden. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Er helt enig å kjøpe en apple maskin som gir dårlig ytelse og har mye riper, ofte er en negativ opplevelse, da er 2000 kr ekstra verdt å gi for en ny maskin. Dermed hadde maskinen kostet 5000-6000 så kanskje mere fornuftig? Lenke til kommentar
fiberkanin Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Er helt enig å kjøpe en apple maskin som gir dårlig ytelse og har mye riper, ofte er en negativ opplevelse, da er 2000 kr ekstra verdt å gi for en ny maskin. Dermed hadde maskinen kostet 5000-6000 så kanskje mere fornuftig? Jupp, er en fyr som selger en macbook pro 15" 2007 modell til ca. 5000: Macbook Pro 15" selges En anne fyr selger sin macbook pro 15" 2008 modell til høystebydende: MacBook Pro 15" til salgs En tredje selger sin macbook pro 13" Macbook Pro Unibody 13" selges til 6500 spenn innkludert en iPhone 3G. Om denne vennen av faren din vil ha 8000 for samme maskinen, skygg unna. Sjekk dette forumet for kjøp/salg av brukte macintosh maskiner: brukt1 - Kjøp og salg Kjøp av brukte maskiner ANBEFALES IKKE, men om du er villig til å kaste bort 5000 spenn på en maskin som må byttes ut om et år fordi den ikke engang klarer å laste nettsider uten å lægge pga. fremtidens teknologier... versjego', men ikke betal mer enn nødvendig. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 (endret) Det jeg ville gjort under forutsetting dette går bra og er mulig? Kjøpt en billig Macbook/Macbook Pro/Mac mini (Uten operativsystem og harddisk). Hvis maskinen er fint brukt og batteriet er brukbart ennå? Kanskje til en pris 4000-5000 kr med både core 2 duo prosessor + 2 GB ram, Nvidia/ATI skjermkort Kjøpt: 2 GB ektra rambrikker hvis mulig? Seagate Momentus® XT 7200.1 500GB SATA 3Gb/s, 32MB, 7200RPM, HDD + 4GB SSD eller en SSD disk. Mac OS X 10.6 Snow Leopard på Apple butikk Vet ikke om det er lurt å kjøpe nytt batteri? (Hvis maskinen er 1-2 år gammel). Også installert alt selv, da har man en brukbar maskin, riktig grei nok hvis man ikke skal drive med tung videoredigering/spilling. Selvsagt ville en mac mini være å foretrekke her. Eller så er selv kjøpe en ny mac maskin. Hvis den brukte ser ripete ut. Endret 5. mai 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Djevelen Marcus Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2011 Har tenkt på Mac Mini ja, rimelig pris men er ikke pro med specifications.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå