Enceladus Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Hvilke gode rollespill og strategispill finnes på snes? Anbefalinger? Lenke til kommentar
Licht Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Litt usikker på strategi, men Powermonger var rimelig interessant. ActRaiser også. RPG-er finnes det imidlertid bøttevis av, selv om jeg neppe er den største eminensen på området. Flere av de gamle Final Fantasy-spillene er det mange som sverger på er seriens beste, og disse finnes iallefall til SNES. Secret of Mana, egentlig en FF-spinoff, så vidt jeg har forstått, er også en klassiker. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Chrono Trigger, Final Fantasy 2,3 og Mystic Quest, Might & Magic 3: Isles of Terra og ikke minst Ultima-serien. Zelda kan man vel også nevne, selv om det ikke nødvendigvis regnes som fullblods RPG. Chrono Trigger, Final Fantasy 2,3 og Mystic Quest, Might & Magic 3: Isles of Terra og ikke minst Ultima-serien. Zelda kan man vel også nevne, selv om det ikke nødvendigvis regnes som fullblods RPG. Lenke til kommentar
samaron Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Må vel nevnes at Chrono Trigger aldri kom til europa før DS utgaven. Da må du importere en SNES konsoll og spillet fra USA. Har forøvrig gjort dette selv, og skaffet en reproduksjon kassett som inneholder en fan-oversatt ROM-fil med Final Fantasy 5. Det er også et fantastisk spill! Ellers kan jeg også anbefale Final Fantasy 2 og 3 (egentlig nr 4 og 6). The Legend of Zelda: A Link to the Past er også helt fantastisk, men er mer et action RPG spill. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Det kommer an på hvordan du har tenkt å spille de. Snakker vi emulering, så finner det jo tonnevis, men hvis du har tenkt å kjøpe spillene så er det litt vanskeligere. Generelt, vil jeg likevel si at Final Fantasy VI (III) er både det beste spillet i serien, det desidert beste rollespillet til snes, og etter min mening også det beste rollespillet noensinne, så jeg ville definitivt startet der. Ellers så er Chrono Trigger også helt ufattelig bra og bør spilles av alle som har den minste interesse for spill. Videre så er de spillene som allerede er nevnt ovenfor og flere, som Zelda 3, Secret of Mana, FF4 (2), Soul Blazer, Illusion of Gaia/Time, Terranigma, Actraiser, Breath of Fire 1-2, Lufia 1-2, Ogre Battle, Shadowrun og mange flere er alle glimrende spill. Så det er mye å velge mellom, og om vi skal ta med japanske spill som er kommet til vesten senere (som Dragon Quest-spillene), så er det jo enda mer. En fantastisk konsoll med fantastiske rpg-er! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå