*F* Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Er en ting jeg egentlig har lurt på er, hvorfor finnes det egentlig avskilte doer? Alle doer er jo skilt fra hverandre likevel, så hvorfor skal rommene være skilt fra hverandre ved kjønn? Aldri skjønt det, tror egentlig et stort kjønnsnøytralt toalett ofte hadde hvert mer effektivt en et til hvert kjønn. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Flere doer å gå på? Gutter er ikke så "renslige"? Jenteprating på toalettet? Vi vil ikke ha nesepudder inn i oss? Ville vært litt på kanten hvis vi hadde pissoar på toalettene, det blir kanskje litt for mye flashing av kroppsdeler? Bare forslag, første jeg kom på. Har egentlig lurt på det samme... 7 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 (endret) Har nok først og fremst noe med samfunnets standard å gjøre. Men nå må jeg si at jeg hadde fått ekstremt nervøs blære hvis jeg hadde vært på do og jeg hørte to karer rett utenfor den tynne, lille døren mellom oss som pratet om ''gutteting'' :S Endret 5. mai 2011 av BuffyAnneSummers Lenke til kommentar
*F* Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2011 at gutter ikke er så renslige er nok opp til hver og en, men hvorfor skal jeg vasse i andres "dritt" mens ei jenta ikke skal vasse i andres "dritt"? Jenteprat på toalettet, vel, det er jo ikke et møterom, og jeg snakker ikke bare om doer på barneskolen, men på flyplasser, resturanger og egentlig alt. nesepudder, tja, har vel ikke noe i mot det. Ang Pisoarer kunne det jo hvert et lite avlukke til det. Lenke til kommentar
Populært innlegg aklla Skrevet 5. mai 2011 Populært innlegg Del Skrevet 5. mai 2011 Men nå må jeg si at jeg hadde fått ekstremt nervøs blære hvis jeg hadde vært på do og jeg hørte to karer rett utenfor den tynne, lille døren mellom oss som pratet om ''gutteting'' :S Gutter snakker ikke sammen på do, så det er ingenting å være redd for 16 Lenke til kommentar
fiberkanin Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 (endret) Fordi gutta kan bruke pessoar, derfor lager de et eget rom med pessoar for gutta. Man kunne ha laget et unisex-toalett med pessoar ved siden av vaskene, men da ville nok jenter som ikke liker å se kuk protestere. Jenter kan ikke bruke pessoar, så det å ha et unisex toalett for begge kjønn vil være litt urettferdig. Gutter og jenter har egne rom fordi samfunnet ikke er klar for unisex-toaletter hvor mennesker som ikke tåler å se kuk eller fitte et sekund mens de går forbi pessoaret... Dessuten er det en dårlig idé å ha fellestoalett på utesteder hvor folk ikke kan oppføre seg og hvor man blir voldtatt. å ha separate toaletter minsker mulighetene for "surprise buttsex". Selv har jeg håp for framtiden, samfunnet vil nok før eller siden slutte å se på nakenhet som tabu og se den praktiske fordelen med ett toalett for begge kjønn. Endret 5. mai 2011 av fiberkanin 8 Lenke til kommentar
Populært innlegg Bytex Skrevet 5. mai 2011 Populært innlegg Del Skrevet 5. mai 2011 Herlig for jentene som står og sminker seg og høre på en dritfull fyr sitte og panserdrite i en bås rett ved siden av.. 15 Lenke til kommentar
Populært innlegg fiberkanin Skrevet 5. mai 2011 Populært innlegg Del Skrevet 5. mai 2011 (endret) Herlig for jentene som står og sminker seg og høre på en dritfull fyr sitte og panserdrite i en bås rett ved siden av.. Er det værre enn å sminke seg og høre på en dritfull jente sitte og panserdrite i en bås rett ved siden av? Endret 5. mai 2011 av fiberkanin 28 Lenke til kommentar
Populært innlegg Bytex Skrevet 5. mai 2011 Populært innlegg Del Skrevet 5. mai 2011 Alle vet at jenter ikke bæsjer eller lukter stygt. 23 Lenke til kommentar
Populært innlegg Hyd Skrevet 5. mai 2011 Populært innlegg Del Skrevet 5. mai 2011 Jeg håper det fortsetter slik det er, er så koselig steming på guttedoen. Folk ler og har det ofte hyggelig på guttedo. Er ikke sjeldent jeg sitter på doen også kommer det en inn på siden og fyrer av den værste tarmskyllen i manns minne, med påfølgende odør etterfulgt av enda mer latter. Ekstra morsomt om den som legger kabelen ikke klarer og la være og le pga de morsomme lydene. Setter pris på guttedoen. På jentedoen har jeg derimot aldri vært, men har hørt rapporter om litt mer rolige forhold, der handler det ofte om og være mest mulig stille, ingen skal høre deg gjøre fra deg i klosettet, det ville vært for pinlig. Finne sikkert unntak da, men likevel. Guttedo ruler! 10 Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 På jentedoen har jeg derimot aldri vært, men har hørt rapporter om litt mer rolige forhold, der handler det ofte om og være mest mulig stille, ingen skal høre deg gjøre fra deg i klosettet, det ville vært for pinlig. Finne sikkert unntak da, men likevel. Guttedo ruler! I japan er de visstnok helt ekstreme på det, de har egne toaletter med knapper som spiller lyder for å overdøve dobesøket. 2 Lenke til kommentar
Myst Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Med en gang du nevnte Japan, måtte jeg selvsagt undersøke det, og jeg sier: hvorfor bare stoppe ved kombinering av dassene? La oss gjøre det morsommere! Eksempler i spoiler: 5 Lenke til kommentar
Strange_quark Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Gutter er ikke så "renslige"? Jeg har jobbet som dassvasker og min erfaring tilsier at jentene er like ille som gutta når det gjelder toaletthygiene. Hvor vanskelig er det å kaste en tampong i bøtta i stedet for på gulvet? Brukt dopapir/tørkepapir skal ikke på gulvet. Det verste tilfellet av uhygieniske jenter var en gang jeg skulle skifte dorull på en bås. Det var tomt i tralla, så jeg måtte springe på lageret for å finne ny rull. Da jeg kom tilbake var selvsagt båsen opptatt. Ut kommer det ei jente rundt 20, som går rett ut uten å vaske hendene. I toalettet hadde hun lagt igjen en kabel. 7 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 (endret) Med en gang du nevnte Japan, måtte jeg selvsagt undersøke det, og jeg sier: hvorfor bare stoppe ved kombinering av dassene? La oss gjøre det morsommere! Eksempler i spoiler: Skihopp-dassen må jo kombineres med denne. Spesiellt vannski-pranken i andre halvdel. http://www.youtube.com/watch?v=JQJ-tWK-4LY&feature=related Endret 6. mai 2011 av Bytex 1 Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 Men nå må jeg si at jeg hadde fått ekstremt nervøs blære hvis jeg hadde vært på do og jeg hørte to karer rett utenfor den tynne, lille døren mellom oss som pratet om ''gutteting'' :S Gutter snakker ikke sammen på do, så det er ingenting å være redd for Dette er feil, jeg prater med tjommier hvor enn jeg går. Er ytterst sjeldent jeg går på do sammen med folk da, sist gang må ha vært i syvende klasse for å lage vannballonger. 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 Det verste tilfellet av uhygieniske jenter var en gang jeg skulle skifte dorull på en bås. Det var tomt i tralla, så jeg måtte springe på lageret for å finne ny rull. Da jeg kom tilbake var selvsagt båsen opptatt. Ut kommer det ei jente rundt 20, som går rett ut uten å vaske hendene. I toalettet hadde hun lagt igjen en kabel. 2 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 Hvorfor skulle jenter klage på at de ser peniser? Jeg kan se for meg at det finnes en hel rekke menn som ikke liker å se andre peniser enn sin egen, men hvor mange har klaget på noe? Det er jo ingen som står og glor uansett. Dessuten er det ikke verre enn å plassere pissoarene på motsatt side som vaskeservantene, slik det er på de fleste offentlige toalettene for menn. De mennene som er sjenerte, kan benytte lukkede båser som kvinnene. At kjønnene har hver sine toaletter er kultur, og en dårlig kultur etter min mening. Det ville vært mer effektivt med to toaletter for begge kjønn, enn ett for hvert kjønn. Jeg har vært på noen arrangementer der grensene mellom herre- og dametoalettene har vært flytende. Det var sikkert noen som ikke ville gå inn på toalettet for det andre kjønnet, men det var også mange som ikke brydde seg om hvilket toalett som var forbeholdt hvilket kjønn. Det ble ikke noe oppstyr. Jenter sto like gjerne inne på herretoalettet og pratet som på dametoalettet. Det så ikke ut som noen reagerte på det. Ingen ba dem gå, og menn brukte de åpne pissoarene likevel. 4 Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 (endret) På paradise i trondheim er det faktisk felles do. Brydde meg egentlig ikke så mye. Kommer litt ann på plassen kansje. Det er jo forståelig at mange er sjenerte og vil føle et stort ubehag av og gå på do med det andre kjønnet i samme rom. Endret 7. mai 2011 av medlem-1432 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 Det er jo forståelig at mange er sjenerte og vil føle et stort ubehag av og gå på do med det andre kjønnet i samme rom. Bare så det er sagt så får jeg nervøs blære bare jeg hører at det er jenter utenfor dodøra, så jeg kan ikke forestille meg hvordan det hadde gått hvis det var gutter utenfor den bittetynne døra! Lenke til kommentar
Special P Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Tror kanskje do-voldtekt-statistikken hadde gått noe opp også dersom det var felles do. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå