bergolainen Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Skiftet til nytt hk i dag (MSI G31TM-P21). Maskinen starter opp, og jeg kan sette inn CD for å installere drivere. Problemet er at mus/tastatur ikke fungerer. Jeg har trådløst av begge. En USB-ledning-mus fungerer heller ikke, ei heller min gode gamle PS/2-mus. Et par drivere ble installert, da dette skjer automatisk når "veiviser for funnet maskinvare" starter opp. Men siden jeg ikke kan klippe på noe som helst må det rebootes. Problemet oppståd når jeg skulle installere "PCI til USB-vertskontroller", disse er ikke kompatibel med WinXP, og siden jeg ikke kan trykke "fortsett likevel" står jeg fast. What to do? Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Trådløst er jo litt kinkig, for da kan du ikke boote i bios og velge enable legacy usb support. Eneste jeg kommer på som ikke involverer PS2 keyboard/adapter er å resette bios og håpe det valget da er enabla... Lenke til kommentar
bergolainen Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2011 Eneste jeg kommer på som ikke involverer PS2 keyboard/adapter er å resette bios og håpe det valget da er enabla... Sikkert dumt spørsmål, men hvordan resetter man bios manuelt (da jeg ikke har tastatur)? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Du tar ut det lille batteriet på hk og har det ute i 1 min å så setter du det inn igjen Lenke til kommentar
bergolainen Skrevet 6. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2011 Du tar ut det lille batteriet på hk og har det ute i 1 min å så setter du det inn igjen Hadde en mistanke om at det var såpass enkelt, men ville ikke rote med BIOS uten at jeg var sikkert.Og, det funket, PS2-tastaturet herjer nå. Jeg elsker deg <3 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Så bra da Kan også legge til at det fins en jumper på hk som du bytter plass på som gjør akkurat det samme som å ta ut batteriet. Dette står i manualen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå