fox Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Hei! Jeg prøver å trene meg opp og få sixpacks til sommeren, etter en måned (pluss to uker før to uker pause pga leddbåndet røk i fotball) kan jeg ikke se noen fremgang. Hmm? Jeg jogger ca 30-40km per uke, i totalt har jeg jogget 160km. Fremdeles ingen forandring i kroppen, jeg begynner å bli litt frustrert. Jeg er ca 175cm høy og veier 76kg. Jeg anser meg ganske slank, men ikke skinny. Kan se kragbein, det er tegn på at jeg er slank ifølge noen. Men magen min, fuck den. Jeg har løpt og løpet uten noen fremgang på magen. Ja, jeg trener med magetrening siden av + kuttet alkohol og lite godteri. Har ikke fokusert på kalorier særlig, men mener at jeg holder det ganske lavt. Hva har jeg gjort galt? All tips mottas med takk! Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 For å få sixpack så må du jo i tillegg til at fjerne eventuelle kilo også trene opp magemusklene slik at de blir mer fremtrendende da... Lenke til kommentar
fox Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2011 No shit? Ja, det vet jeg vel. Jeg jogger såpass mye fordi jeg vil vel kvitte meg med disse kiloene som ligger i magen, atterpå trener jeg også med magetrening. Jeg jogger som regel 3-4 ganger i uka, 10km per gang. Snitt er 5min per km. Tenker å satse på 4x4 også, har testet ut det idag. Var fett, tenker å gjøre det to ganger i neste uke samt vanlig jogging og så videre Poenget mitt her er vel at jeg har trent såpass mye på en og halv måneder uten det har kommet resultat. Null synlig fremgang, det grubler jeg fælt på. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Da må du også se på hva du får i deg totalt sett, altså se på kalorier inn og kalorier ut. Gjerne bruk pulsklokke eller noe slikt så du ser hva du forbruker. Hvilken hastighet jogger du i? Lenke til kommentar
fox Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2011 5min per km på 10km, sånt cirka. Jeg eter ganske sunt tror jeg, ihvertfall ikke usunt. Har ikke drukket alkohol på en evighet, drikker vann el melk(frokost og kveldsmat). Pleier å spise knekkebrød (sport+) med kaviar om morgen og kveld. Ellers spiser jeg kylling med diverse mat i siden av, det kan være salat, ris osv. Av og til spiser jeg litt kjøtt, hjemmelagd hamburger osv... Ifølge det jeg har regnet ut, blir det ofte opptil 500 kalorier per middag. Har regnet ut kalorier, det er på snitt 1500-2000. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Og så må du finne ut hvor mye som går ut... Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Det er for lite kalorier. Øk matmengden Lenke til kommentar
fox Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2011 (endret) Ca 1000kaloier per trening, og jeg trenger 3-4ganger i uka. Jeg ser at det blir liksom underskudd, men resten går vel til andre ting. Ellers har jeg ikke orket å gjøre noe. Ifølge de fleste sider med treningstips, gjør jeg riktig for det meste. Eller tar jeg feil? Gypsy: Hvorfor mer? Da får jeg jo ikke vekk fett rundt magen? Endret 5. mai 2011 av Fox Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Du kan ikke bruke for lite heller, da går kroppen i sparemodus. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Tull og vas, såkalt sparemodus (også kalt katabol tilstand) inntrer ikke før etter 72 timer uten mat om man holder seg i ro. Ved vanlig aktivitet tar det gode 48 timer før denne tilstanden inntreffer. Du kan prøve dette om du syns at det du gjør nå ikke fungerer. Jeg har hatt en ekstrem nedgang i fettprosent på den dietten med stillstand i vekt (noe som er helt utrolig) i tillegg så jeg har ikke mistet muskelmasse heller. Lenke til kommentar
Makri Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 (endret) glem det, fikk ikke fram noen med innlegget whatsoever, ble bare feil. Kort oppsummert: Tren jevnlig og variert, ikke bare jogging. Da vil du dessuten få en mer markert kropp generelt. Ser mye bedre ut og. Endret 5. mai 2011 av makri Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 å bruke de "ekstra kiloene" du har rundt magen til å forme muskler? Øøøøø HÆ? Lenke til kommentar
makingFaces Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Du jogger for fort for fettforbrenning. Du ligger sannsynligvis i treningssone 3 når du jogger, i hvert fall høyt opp i sone 2. Sone 1 er den treningssonen som forbrenner mest fett, da skal du ikke ligge noe særlig over 55 % av makspuls. Jeg personlig er nødt til å gå for å holde meg nede i sone 1, og selv da bikker jeg fort over i oppoverbakker. Anbefaler å kjøpe pulsklokke. Spis lite, ofte, regelmessig og sunt, hold deg unna sukker så godt du kan og begrens gjerne karbohydratinntaket (men når du trener såpass hardt trenger du litt karbo for å ha energi til treningen), pass på at du får i deg nok protein, spesielt etter treningen. Du bør ha 1-2 g protein per kg kroppsvekt hver dag, så gjerne rundt 100 g protin. Kyllingfilét og slikt er knallbra. Jeg bruker pulver i tillegg, men det er fordi jeg ikke elsker hverken kylling eller melk. Prøv å legge inn en gåtur på mer enn 30 min et par ganger i uka, helst mellom en og to timer. Da kommer kroppen i fettforbrenningsmodus. Hvis du får i deg en del kunstig søtning, prøv å kutt ned på det da det visstnok kan stimulere kroppen til å lagre fettet sitt rundt midjen i større grad. Hvis du fremdeles ikke merker forbedring kan du godt teste PSMF som ble nevnt over her, det skal i hvert fall jeg så snart eksamensperioden er over Men da kan man ikke trene like hardt. 1 Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Prøv å legge inn en gåtur på mer enn 30 min et par ganger i uka, helst mellom en og to timer. Da kommer kroppen i fettforbrenningsmodus. Hvis du får i deg en del kunstig søtning, prøv å kutt ned på det da det visstnok kan stimulere kroppen til å lagre fettet sitt rundt midjen i større grad. Hvis du fremdeles ikke merker forbedring kan du godt teste PSMF som ble nevnt over her, det skal i hvert fall jeg så snart eksamensperioden er over Men da kan man ikke trene like hardt. Ville heller testet geriljakardio enn to timers gåturer. Kunstig søtning sin påståtte negative effekt er også høyst usikker. Har linket til denne studien før, og vet det er flere, men akkurat nå er det leggetid, så denne kom først: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9734727 Lenke til kommentar
fox Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2011 Takk for tipsene, nu begynner jeg å bli klokere Det er vanskelig med kosthold synes jeg, er ikke flink til å fylle opp kjøpeskapet med mat når jeg er student. OGså er jeg litt sløvt på dette området. Spes med handlelist når jeg er ute og handler mat på matbutikk. Skal prøve å lage en matliste for én uke, blir liksom lettere. Ja, det får vi se. Makri, jeg trener også andre ting siden av. F.eks styrketrening i ny og ne. Lenke til kommentar
Hunterz Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Du jogger for fort for fettforbrenning. Du ligger sannsynligvis i treningssone 3 når du jogger, i hvert fall høyt opp i sone 2. Sone 1 er den treningssonen som forbrenner mest fett, da skal du ikke ligge noe særlig over 55 % av makspuls. Jeg personlig er nødt til å gå for å holde meg nede i sone 1, og selv da bikker jeg fort over i oppoverbakker. Anbefaler å kjøpe pulsklokke. Derfor det er så mange smålubne 40-åringer som kun GÅR med staver. Så hvis man er i sone 2/3 som du kaller det, så forbedrer man nærmest kun oksygenopptaket? Lenke til kommentar
Sink Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 (endret) Du jogger for fort for fettforbrenning. Du ligger sannsynligvis i treningssone 3 når du jogger, i hvert fall høyt opp i sone 2. Sone 1 er den treningssonen som forbrenner mest fett, da skal du ikke ligge noe særlig over 55 % av makspuls. Jeg personlig er nødt til å gå for å holde meg nede i sone 1, og selv da bikker jeg fort over i oppoverbakker. Anbefaler å kjøpe pulsklokke. Brenner like mye fett i sone 2 og 3 også, bare fler karbohydrater i tillegg. Tenk på det som et serielån hvor fettforbrenninga er avdragene og karbohydratene er rentene. "rentene" øker etterhvert som kroppen trenger mer energi. Å holde seg under 55% av maxpuls er også altfor lavt og vil gi heller lite treningseffekt. Kan også legge ved en liten figur med intensitetssonene som ligger på olympiatoppen. Endret 6. mai 2011 av Sink Lenke til kommentar
storken Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Jeg anser meg ganske slank, men ikke skinny. Kan se kragbein, det er tegn på at jeg er slank ifølge noen. Noen vil se på synlige krageben som et tegn på lite utviklet brystmusklatur. Tror kanskje du skulle hatt deg en pause fra jogginga og satt deg inn i et skikkelig styrkeprogram, hvis du hovedsakelig trener for sixpack. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Etter min mening er det for mye jogging og for lite mat! Begynn med morgentrening før frokost, ha en 45-60 min økt med litt lavere tempo. (Det tempoet hvor du akkurat klarer å holde en samtale skal være optimalt, men mulig at Sink har nyere kunnskap enn meg akkurat der) Ellers ville jeg økt protein-inntaket og dermed også øke kcal litt. Er rimelig sikker på at du har et for høyt forbruk noe som gjør at kroppen spiser av musklene dine. Er også enig med storken at med stor fordel og trolig gode resultater kunne du lagt inn litt styrkeløft isteden for all joggingen. Lenke til kommentar
pepperkaken Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Hør her.. Alle har sixpack- eightpack osv i utgangspunktet. Det er en anatomisk forutsetning du blir født med. Så har du tynne folk med six/eightpack som er generelt svake men med tydelig pac pga lav fettprosent. Det du ønsker er STORE definerte magemusker som du får med trening med tunge sets og relativt få reps. F.eks 10 -15 kg motstand i en negativ benk slik at du får tatt sit-ups i "oppoverbakke" Det andre du ønsker er en LAV fettprosent. Det finnes utallige metoder å få dette på, enten legge om kostholdet, treningsformer osv. Den enkleste snarveien ( så lenge du har noenlunde gode forutsetninger) er det bodybuildere kaller DEFFING. Det innebærer at du kvitter deg med fett uten å ta av musklene. Den enkleste metoden for deffing er ved å stå opp om morgenen, uten å spise noe ( dette er viktig). Deretter tar du en kaffekopp og drikker. Så går du med høy intensitet ( ikke lett jogg, men rask gange) i ca. 40-50 min. Lengden av en slik økt er veldig omdiskutert, men her må du finne det som passer for deg. Hvis du gjør dette, selvfølgelig ved siden av et ordentlig treningsopplegg, skal jeg så og si garantere deg at du får six-packen du ønsker. Som sagt er dette en snarvei, og som alle vet.. Det finnnes ingen snarveier i trening. Med andre ord må du selv vurdere om du ønsker å utsette kroppen din for dette og opprettholde treningsnivået for å klare å være stabil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå