Gå til innhold

Tråden for oss uten Facebook


Anbefalte innlegg

Jeg vet jeg ikke er helt alene, men så veldig mange av oss er det vel ikke lenger?

 

Jeg tenkte vi kunne ha vår egen lille tråd hvor vi kan diskutere våre (dårlige) erfaringer med fjesboka, og hvordan livet går uten. Folk med facebook kan selvfølgelig også bidra, jeg er blant annet interessert i hvordan dere helt ærlig ser på sånne som oss. Først og fremst vil jeg allikevel prøve å samle noen facebook-løse, da jeg ofte kan føle meg ensom med mitt valg!

Endret av Heatsink
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja jeg synes det er spesielt og merkelig valg av unge mennesker som ellers er på internett å ikke så mye som ha en facebook-profil. Det er liksom blitt en selvfølge i det moderne samfunnet mener jeg, og mye av kommunikasjonen og det som skjer i hverdagen skjer nettopp på facebook. Jeg mener det ville være synd å gå glipp av kommunikasjon som man kanskje burde få med seg. Det være alt fra hva som skjer med familie, venner til invitasjoner av forskjellige sorter.

 

Altså argumentene for meg personlig er langt større for det å ha en facebook-profil enn å isolere seg litt ved å ikke ha det. Så hva er grunnen? :)

Lenke til kommentar

Fatter ikke hva som er så galt med å være på fb, når du har muligheten til det så hvorfor ikke? Jeg er der for å se hva andre driver med, ja det er nysgjerrighet. men alle lider av det. Jeg har vært på fb siden 2007, har sikkert hatt 5 statusoppdateringer og lastet opp 4 bilder. Så hva er problemet med å være på fb?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke fått noe spesielt utav å være på Facebook, men allikevel har jeg en profil. Den viktigste grunnen er vel at for meg som ung i dagens samfunn er Facebook den aller viktigste sosialiseringsarenaen. Uten Facebook hadde det, for meg, vært vanskeligere å kommunisere og sosialisere seg med omverdenen.

Lenke til kommentar

Å skjule en person i news-feeden tar to klikk. Om det virkelig plager deg så mye bør to klikk være overkommelig. Om ikke du har 5 tusen venner da selvfølgelig :dontgetit: . Evt kan du jo slette de du ikke er interessert i å høre fra.

 

Er forresten enig i at det virker som om de som ikke er på facebook, i alderen 17-35 kun har tatt det valget av prinsipp. "Nei, alle er på facebook så jeg skal vise hvor individuell jeg er og at jeg ikke lar meg presse med".

Lenke til kommentar

For å blokkere ting fra facebook kan du enten laste ned dette:

 

www.fbpurity.com/

 

eller lese denne artikkelen:

 

http://www.itavisen.no/868874/facebook-nekter-deg-aa-fjerne-dette (hvis det spesielt er Questions du vil ha bort)

 

Har selv prøvd begge deler og synes begge fungerer bra ;)

 

Might try that, for facebook sin blokkliste fungerer ekstremt dårlig!

Lenke til kommentar

Hvorfor fungerer den dårlig? Får du updates fra de du har blokkert?

 

Jeg er ikke på facebook så mye at det gjør noe, men typen min koblet facebook opp til sin mobil så han fikk alle varsler direkte inn på mobilen. Selv om vi fjernet alt av varsler så fortsatte det å plinge i det uendelige, spesielt koselig var det når det hadde en liten pause på noen dager så noen timer med uavbrutt ''pling!''.

 

Det er liksom ørten tusen ''games'' og ''quizzes'' og masse rart som folk driver med, så man blir aldri ferdig med å blokke dem!

Lenke til kommentar

Skjønner, men er nok en smal sak å deaktivere varslingen på mobilen om man ønsker :).

 

De applikasjonene plager meg også, men kun når jeg selv går inn på Facebook. Jeg syntes ikke det er noen katastrofe om det ligger noen uintressange notofications der uansett, det koster meg jo ingenting, verken krefter eller tid, er bare litt irriterende å se på noen ganger.

 

Men som ChristianL skrev, det er mulighet for å bli kvitt disse også ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...