bekimc Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 (endret) Jeg får bluescreen veldig ofte. Det kan skje alt fra når jeg er i bootscreen, eller når jeg gjør tyngre oppgaver. Jeg har prøvd å finne meg fram hva som er galt gjennom dump-filene, men er ikke erfaren med slikt. Derfor ber jeg sårt om hjelp. Les post #6 (Der nye dumpfilene ligger) Endret 13. mai 2011 av bekimc Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 (endret) Last opp dumpfilene du kan debugge de for deg og finne ut vilken driver som feiler. Endret 6. mai 2011 av Crazyjoey Lenke til kommentar
bekimc Skrevet 7. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2011 Her har jeg uploadet dem for deg. Takk så meget. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 (endret) Ut ifra dmp filene fikk jeg ut problemer med usbehci.sys, som mest sannsynelig er usb driver, ntkrnlmp.exe som er selve hjertet i windows, amppm.sys, som jeg ikke vet hva er, og så fikk jeg noen ukjente, og en fikk jeg feil på. Nå vet du vilke filer/drivere som krasjet, som forutsaket bsod. Endret 9. mai 2011 av Crazyjoey Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Med såpass mange BSODer, og såpass mange forskjellige typer også (selv om den USB-relatert BSODen er dominant) - så tror jeg det er vel verdt å sjekke en veldig typisk grunn til hyppige BSODer generellt, altså minnefeil. Den beste testen er: http://www.memtest86.com/ men krever at du lager en bootdisk Nest beste er: http://hcidesign.com/memtest/ som kjøres fra windows og er dermed litt mindre arbeid å få kjørt Hvis det er noe hakkande galt bør forsovdt begge to kunne avdekke dette. memtest86 er bare litt grundigere. Ellers tror jeg jeg skal overlate tolkningen av minidump filene til en av de mange som er langt flinkere enn meg på det området her på forumet. Kanskje de kan finne noe mønster mellom de forskjellige BSOD typene. -Stigma Lenke til kommentar
bekimc Skrevet 13. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2011 Heisann! Har reformatert og hele pakken - har ikke tatt Windows Update denne gangen på grunn av den oppdaterte feil drivere. Har oppdatert hovedkort drivere, usb drivere fra Asus, skjermkortdrivere, alt manuelt. Nå får jeg bare USB_BUG_DRIVER. Bluescreen view: BSOD 1: Caused by driver (?) BSOD 2: Caused by driver USBPORT.SYS (før jeg oppdaterte USB driver) BSOD 3: ntoskrnl.exe BSOD 4: ntoskrnl.exe Jeg slenger på dumpfilene som er lagret på Hotmail. Dere er engler om dere får hjulpet meg! Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Ser da ut til å stemme den ene. Jeg fikk en med en del ? tegn som feil, to med unknown image, mens en fikk jeg usbehci.sys, som er en usb driver. Har du mange usb enheter koblet til? Koble fra alt unødveidng, og se om du fortsatt får samme problem 1 Lenke til kommentar
bekimc Skrevet 13. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2011 - Hva vil unknown image si? At den ikke klarer å lese dumpfilens symboler, eller har det muligens noe med Daemon Tools Lite å gjøre? Jeg har to usb enheter koblet til. Musen MX518 og tastaturet Logitech G19. (Tørr ikke å laste ned drivere til Logitech G19 pga er redd for at det kan skape BSOD's) Det er veldig variert med BSOD's, jeg kan ha PCen på i flere timer uten at jeg merker noe, men noen timer senere får jeg så og si ikke PCen på i det hele tatt pga PCen fryser seg opp under boot eller får bluescreens med en gang jeg åpner noe slikt som Chrome, osv. Skal prøve å stresse PCen med GTA IV en stund og se om det blir fikset når jeg tar ut alt av USB enheter. - Om det er USB enhetene, vil dette si at jeg ikke kan bruke USB portene? Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 unknown image vil nok si at den ikke vet hva det er. Jeg bruker Windbg til å debugge filene, og symbol patch skal være isntallert der.. Du har vist bare det som er nødvendig av usb enheter koblet til. Det KAN være driveren som tuller til med usb portene dine. Det vil ikke si at du ikke kan bruke portene, du kan eventuelt prøve 2 andre porter.. Du har ingen interne usb enheter som er koblet til internt? F.eks har kabinettet to usb porter i front er disse koblet på internt... Daemons Tools Lite har jeg litt dårlig erfaringer med, dog bare ved at cd-rom slutter å virke og slikt, ikkenoe som førte til bsod da jeg brukte det. Om du vil utelukke cpu og minne, så kan du ta en test med prime95 for cpu, denne kjører helt til du stopper den, kjør den i noen timer. For minne, ta å last ned fra memtest.org, brenn ut på plate eller lag en minnepenn, og start opp fra cd/minnepenn. Har du 4gb ram lar du den kjøre i 8 timer, har du 2gb i 4 timer. Det er ikke nødvendig å kjøre den så lenge, men det er greit å være på den sikre siden for å utelukke problemer med hardware.. En anen ting jeg ser her i tråden, er at det er lite informasjon om maskinvaren din. Vilken maskin er det? Selvbygd? Specs? Overklokket? 1 Lenke til kommentar
bekimc Skrevet 13. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2011 (endret) GTX 580, Corsair 4GB ram, M4A87TD EVO hovedkort, 650W Corsair, AMD Phenom X4 970. Jeg tok just ut frontpanel USB tilkoblingene fra selve kabinettet, så de er deaktivert nå. Skal se om det gir noe resultat. Kjører også en test med Memtest86 og prime95 inatt. (Jeg har også prøvd alle USB portene i kabinettet, er ca 8 til sammen - og får BSOD uansett hvilken jeg bruker) Men du hører fra meg etter jeg har gjort noen tester til imorgen. Tusen hjertelig takk for hjelpa så langt! Endret 13. mai 2011 av bekimc Lenke til kommentar
bekimc Skrevet 14. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2011 (endret) Har spilt konstant helt til nå så fikk jeg plutselig bluescreen igjen når jeg alt+f4 ut av GTA IV. Men denne gangen var det Caused By Driver: fltmgr.sys+2160 Rart... blir frustrert. Dumpfilen. EDIT: Jeg var inne på BIOS og sjekket USB-Enhetene mine, der sto det Mus, tastatur og én USB hub. Hvordan får jeg vekk den huben? Kanskje problemet ligger der. Endret 14. mai 2011 av bekimc Lenke til kommentar
bekimc Skrevet 15. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2011 Like før jeg kaster PCen ut av terrassen. Får enda mer bluescreens. Er det noen som orker å hjelpe meg med å bli kvitt dem? Er så vanvittig frustrerende Dumpfilene...................... Lenke til kommentar
Fungus Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Prøv å koble PC sin strømledning rett i veggen. Altså fjern alle skjøte og multi-kontakter. har opplevde random bsod's tilogmed på laptops der det viste seg at det var faktisk strømtilførsel, sånn hvit multi-kontakt med bryter og 6-stikk som var årsaken. 1 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Jeg var inne på BIOS og sjekket USB-Enhetene mine, der sto det Mus, tastatur og én USB hub. Hvordan får jeg vekk den huben? Kanskje problemet ligger der. Den får du ikke vekk. Alle PCer med USB har en eller flere hub innebygd. Lenke til kommentar
bekimc Skrevet 15. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2011 Herre å gud! Visst hadde jeg selvfølgelig ALT av kabler koblet i en skjøteledning, tok vekk skjøteledningen og PC strømmen direkte til veggen. Men tviler på at dette er feilen, men vi får se Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå