Constanse Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 ^ Lurer jeg også litt på. På min skole er det mulig å ta videregående på to år, og allerede der blir det for sært for meg. Hva er det man har så dårlig tid for? Lenke til kommentar
Wubble Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Om man har evnene til å gjøre det på 1 år blir det litt bortkastet å bruke 3 år på det. Det blir det samme som om du skulle brukt 9 år på videregående, når du har evner til å gjøre det på 3. Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Vet om flere som har gjort det på to år -- ett år er kanskje litt vel mabisiøst, i hvert fall hvis man ønsker anstendige karakterer. Når det er sagt, så er veldig mange av vgs.fagene utrolig greie å ta som privatist. Her snakker man om å lese en liten uke og få toppkarakter. Jeg tok selv religion, matematikk (alle tre årene), fysikk, kroppsøving og et par andre fag året etter videregående, og da jobbet jeg fulltid og reiste mye utenom. Fikk mest 6-ere og et par 5-ere. Jeg angrer nesten litt på at jeg ikke gjorde dette da jeg gikk på videregående. Lenke til kommentar
Rumlaheim Skrevet 9. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2011 Jeg gjør det veldig godt på skolen, noe jeg alltid har gjort. Går VGS1 nå. Å ta hele vidergående på ett år, som privatist, vil jeg si er urealistisk. Jeg tar for tiden tysk skriftlig+muntlig og gymnastikk som privatist, og det er mye man må pugge for å få gode karakterer på eksamen. Det er også ekstremt risky, med tanke på at hvis man først har gått opp som privatist, kan man ikke gå på vanlig skole i faget senere. Edit: For å ikke å snakke om at hun kommer til å isolere seg fra omverdenen, og mest sannsynlig miste alt av venner osv. Jeg tror dette er et veldig dårlig valg for en jente på 16/17 år. Oi, visste ikke at man da var utestengt. Er du sikker på dette? Hørtes da veldig strengt ut, men egentlig fair nok i seg selv. Hvorfor hun gjør dette vet jeg sannlig ikke helt selv. Jeg bare underviser, men hvis hun jobber hardt nok kan hun nok klare det, men jeg vet det kommer til å kreve ekstremt mye. Lenke til kommentar
Error Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Ja, man blir utestengt. Man kan riktignok ta faget opp igjen som privatist hver termin, men vanlig skoleundervisning er ikke lov. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå