Gå til innhold

Hvor bra syn må en ha for og ta lappen ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hypsilofodonten skriver;

ingen som har noen eksakte tall ?

Tall for hva??? Det er ikke bare snakk om styrke , + eller -, det er mange andre faktorer inne i bildet når det gjelder synet...

Gå til en lege eller en optiker for en sikker diagnose, det er ikke bare ditt liv det dreier seg om når du er ute i trafikken

Lenke til kommentar

Billigere å kjøre ned noen.

Kjøp deg noen billige briller. Du får dem til under tusenlappen. Hva koster det deg ekstra hvis du stryker på oppkjøringa p.g.a. at du overser noe viktig? Mange optikere har pakketilbud på glass og innfatninger.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Det er ikke snakk om noe spesifikke tall. En optiker må avgjøre det hele. Man må ta hensyn til visuskorreksjon, horhinneskjevhet, akser osv. Subjektive tester på dybdesyn må også til.

Men egentlig kan du jo bare krysse av på egenerkleringen om helse på førerkortsøknaden, at du ser bra nok. Da trenger du ikke noen optiker-attest.

Lenke til kommentar

Jeg har fått innvilget søknaden om førerkort, men med anmerkning om at jeg må bruke synshjelp. Har -2,25 / 0,50 / 20 og -2,50 / 0,50 / 160 på øynene mine (visus, skjevhet, akse), så jeg er rimelig nærsynt. Pleier å si at jeg ser som ei kråke...

Endret av bfisk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...