kaarhild Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Hei, jeg har et Canon EOD 400D og har lyst til å ta flere bilder (ca. 3660 over et døgn) på rad, og jeg synes synd på speilet og mekanikken inni kameraet. Jeg har derfor lyst til å aktivere mirror lock-up, men har ikke funnet ut om det er mulig for speilet å _ikke_ gå ned etter at første bildet har blitt tatt. Jeg har en fjernutløser som tar bildene. Noen som vet om dette er mulig? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Såvidt jeg vet - no can do. Hvis kameraet skal stå mot noe lyst noe kan det uansett være en ok idé å ha speilet nede for å holde lyset og varmen vekk fra blenderlamellene og den underliggende sensoren. Lenke til kommentar
kaarhild Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2011 Hvis kameraet skal stå mot noe lyst noe kan det uansett være en ok idé å ha speilet nede for å holde lyset og varmen vekk fra blenderlamellene og den underliggende sensoren. Godt poeng, og takk for svar. Skal stå forhåpentligvis halvparten av tiden i dagslys, ja, men aldri direkte mot solen. Mens vi er inne på dette, er det noe grenser for hvor mange bilder et Canon EOS 400D er "beregnet" for å ta? Jeg mener jeg har lest et sted at Canon garanterte 15.000 bilder (noe jeg må ha oversteget for lengst). Bør man ta service på kameraet nå og da? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 (endret) I følge The Digital Picture tror han at det er 50.000- eller 100.000-ish. Send huset til service hvis det går i stykker eller vurder annet nyere hus brukt - sannsynligvis samme pris som service/overhaling. Endret 5. mai 2011 av Trondster 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 (endret) Camera Shutter Life Expectancy Database gir deg et estimat om hvor lenge lukkemekanismen varer. Endret 5. mai 2011 av Nautica Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå