SmurfKid Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Halo SmurfKid her. Jeg har et stort prosjekt på gang, om 2 verdenskrig. Det vi først skulle finne ut av var ossen den startet. Jeg googlet litt på internet men fant bare masse svar på ting og tang men ikke et ordentlig svar på hvordan det startet. Jeg spørte mange også. tydeligvis har det noe med 1 verdenskrig og gjøre. Så jeg lurte på om noen kunne finne et enkelt svar til meg: Hvordan startet 2 verdenskrig. Helst ikke send linker jeg har sikkert vær inne på dem alerede Tusen takk MVH SmurfKid Lenke til kommentar
mosleth Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 (endret) Nazi-Tyskland og Sovjetunionen gjekk saman for å invadera Polen den fyrste september 1939, som gjorde at Polen sine allierte (Storbritannia og Frankrike) erklærte krig mot Stortyskland. Japanske styrkar åtok Pearl Harbor på den sjuande september, 1941, som gjorde at USA erklærte krig mot det japanske keisarriket. Sovjetunionen hadde opphavleg ei fredspakt med Nazi-Tyskland (og difor var dei saman om å taka over Polen), men Hitler braut denne då han invaderte Sovjetunionen i 1941. Då måtte Sovjetunionen gå over til dei allierte, som i stor grad bidrog til Nazi-Tysklands fall. Endret 5. mai 2011 av mosleth Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Litt må du da kunne lese deg til selv. Hva som skjedde etter 1 verdenskrig, hvem ble all skyld lagt på? hvordan tror du dem følte det? Du må lese om mellomkrigstida, tyskland, sovjetunionen, japen, ideologier, hvordan var samfunnet.. Lenke til kommentar
SmurfKid Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2011 Nazi-Tyskland og Sovjetunionen gjekk saman for å invadera Polen den fyrste september 1939, som gjorde at Polen sine allierte (Storbritannia og Frankrike) erklærte krig mot Stortyskland. Japanske styrkjer åtok Pearl Harbor på den sjuande september, 1941, som gjorde at USA erklærte krig mot det japanske keisarriket. Sovjetunionen hadde opphavleg ei fredspakt med Nazi-Tyskland (og difor var dei saman om å taka over Polen), men Hitler braut denne då han invaderte Sovjetunionen i 1941. Då måtte Sovjetunionen gå over til dei allierte, som i stor grad bidrog til Nazi-Tysklands fall. Tusen takk for svaret akkurat det jeg lette etter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå