Jannis-15 Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 Hei. Jeg har prøvd alt nå, og jeg får ikke RAM'en tl å jobbe på fult. Når jeg kjører minnetesten sandra 2002 pro viser den en max hastighet på 1820MBps. Jeg har denne RAM brikken. og i følge testen på OC skal den jo være godt for 3200MBps. så hvorfor vil den ikke holde mål på maskinen min? alle innstillinger for RAM'en i BIOS er satt til Auto, men hastigheten er satt til 400Mhz. Jeg prøvde å sette den manuelt til CL2,5, men sa ville ikke windows XP starte opp. Den låste seg ikke, den ville bare ikke videre (tastaturet og musa reagerte). Noen som vet hva jeg skal gjøre? Takker for alle svar! Mvh, Jan Erik (som er på vei tilbake til hw igjen ) Edit: ehem, på tide å oppgradere siggen ser jeg... det er et MSI KT4 Ultra HK jeg har. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 Det er 100% normalt det. Prøv og kjør den på 266 så vil du få høyere score en det du har nå. Det er pga at FSB må kjøres like høyt som mem hastighet. HVis FSB er på 266 og mem på 400 så vil du ikke kunnne utnytte noe mer en 266 av rammen. Unntaket er det når man bruker IGP. Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 27. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2003 så det vil med andre ord si at jeg like så godt kunne ha kjøpt DDR266 ram og fått den samme ytelsen? hva er da egentlig poenget med støtte for DDR400 ram når kortet ikke støtter CPU'er med mer en 333Mhz FSB? det er dette hovedkortet jeg har: http://www.msi.com.tw/program/products/mai...6&MODEL=MS-6590 Lenke til kommentar
DDFC Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 hvis du ikke vil forandre hastigheten til cpu til 400 så får du vente til bios eller hk støtter 400 husk at cpu hastighet lik minnehastighet er det beste synkron overføring Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 27. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2003 så du mener jeg burde sette RAM hastigheten til 266Mhz for å oppnå best ytelse i stedenfor 400Mhz? og hvilken CPU burde jeg oppgradere til for å oppnå bedre utnytte av RAM'en, som helst ikke er så veldig dyr? Barton 2500+? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå