medlem-193513 Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Hei. Jeg har Canal Digital som ISP, og jeg begynner å bli drittlei en D-Link DIR-655 som ikke klarer noe annet enn å krasje under high load. Begynner derfor å lure på om at jeg kan kjøre en liten router-pc sammen med modemet. Men, vanlig ADSL bruker telefonlinja, Canal Digital bruker kabel-tv linja, og modemet som kom med Canal Digital har ikke noe web-interface. Hvordan kan jeg sette opp dette? Må jo nesten ha interface for å sette i bridge (skyt meg hvis jeg tar feil, er helt ny på bredbånd via kabel-tv). Skal jeg liksom bare koble en kabel fra modemutgangen til ett NIC på pfSense maskinen også videre til en annen switch eller AP fra det andre kortet? Hadde satt pris på om noen kunne hjelpe meg med dette, takk. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 (endret) Boksen du har fått fra CD er kun et modem, ergo ingen dhcp, ei heller noe gui. Den bridger kun wan adressen videre til nærmeste ruter, i dette tilfellet PFsense. Kjør opp en PC med to nettverkskort, et WAN hvor du plugger CD boksen inn og et LAN som går ut til switch/AP. Jeg har kjørt PFsense i en god stund sammen med CD og fungerer ypperlig Med en grei boks med PFsense, monowall eller smoothwall trenger du vertfall ikke bekymre deg for at boksen skal knele.,,, med mindre du setter opp en x386 Kjører selv en gammel P4 2Ghz, 512 ram og 40gb disk. Holder plenty. Loaden er aldri over 10%, selv med 8 klienter som står å suger til seg litt torrenttrafikk Endret 6. mai 2011 av haddis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå