rillto Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Har fått et noe merkelig problem da jeg byttet strømforsyning i pcen min. Den vil ikke skru seg av. Når jeg trykker på avknappen eller velger avslutt i operativsystemet skrur pcen seg av helt ned til svart skjerm. I stedet for å forbli av starter den på nytt. Den var ikke sånn før jeg byttet psu, men dette hovedkortet er plaget med at usb kobler ut og lyden hakker ved lydavspilling. Kan det være hovedkortet som har problemer eller er det min Corsair TX650w psu som ikke er helt god? Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Hvis det virket med en annen PSU er vel sannsynigheten ganske stor for at det er noe galt med den strømforsyningen du bruker nå. Lenke til kommentar
Kuffe Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Prøv å jumpstart PSU, sjekk om den skrur seg av etterpå. Lenke til kommentar
rillto Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2011 Hvis det virket med en annen PSU er vel sannsynigheten ganske stor for at det er noe galt med den strømforsyningen du bruker nå. Psuen er hentet fra en annen datamaskin som ikke oppførte seg slik. Før det igjen stod den i denne pcen som ikke vil skru seg av uten problemer. Nå har jeg solgt den andre pcen, så jeg kan ikke flytte den tilbake for å sjekke... Lenke til kommentar
FrenZzY Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 det er jo ikke umulig at psu'en kan ha blitt ødelagt når du flytta den? Lenke til kommentar
rillto Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2011 (endret) Prøv å jumpstart PSU, sjekk om den skrur seg av etterpå. Nå har eg testet psuen. Når jeg kobler pinne 16 (power on) og 24(jord)starter viften i pcuen. Når kontakten fjernes stopper den. Psu fungerer altså normalt. Har også resatt BIOS på hovedkortet men ingenting hjelper. Et AM2+ hovedkort til 400 kr er ikke noe å gråte over.... Endret 5. mai 2011 av rillto Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå