The_Lobster Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 Hei! Jeg leter etter en lett og liten bærbar til helst under 2kg. Den må ikke koste mer enn 10000 eks. mva. Jo billigire jo bedre... Men den må tåle litt. Være robust. I tillegg er det nødvendig at den har serie port (RS232)! Maskinkravet er ikke så veldig høyt. Sitter nå på en Celeron 400mhz som forsåvidt holder. Men et krav har jeg: må være min. 256mb ram. Helst ddr. Og prosessoren bør vel være over 800mhz. Celeron, P3-M, P4-m, eller helst Centrino da... Noen forslag? Trenger pc'n så snart som mulig.... Oh, den bør også ha en 3 års garanti, om mulig. Mvh, Joachim F. Lenke til kommentar
Noiria Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 Jeg er også på utkikk etter en laptop på under 2 kg, som tåler et atomangrep (terrorfrykt og alt sånt, kan jo ikke la Osama ødelegge savegame'ne). Den må også være centrino-sertifisert, og kjøre 1,8 GHz modellen. Den må prestere over 8000 i 3dmark2001, og ha batteritid på 10 timer. Og helst ikke koste mer enn 12.000.. Men det er ikke helt realistisk, er det vel. Tror kanskje du bør senke kravene noe. Du kan se på Dell D400, som er relativt lett og har seriell port, men som desverre koster litt mer enn 10.000. Sjekk diverse bruktmarkeder. Det er nok ditt eneste håp.. Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 Den nye Lifebooken som ble testet sist her på barbara ser jo ikke så verst ut, men den koster også litt mer... Tror ikke du får noen Centrino maskin til den prisen (ihvertfall ikke i maskin på under 2 kilo...) Kjøper du f.eks. en brukt IBM thinkpad med p3 prosessor får du en robust maskin som dekker kravene. Hadde jeg vært deg hadde jeg gått litt opp på vekten og kjøpt en ny Centrino maskin (f.eks. Dell, Fujitsu, Tundra eller Cinet som har rimelige modeller) Lenke til kommentar
Noiria Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 Den nye Lifebooken som ble testet sist her på barbara har vel ikke seriell port, i motsetning til dell d400. Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 Den nye Lifebooken som ble testet sist her på barbara har vel ikke seriell port, i motsetning til dell d400.Men så er det ikke verre enn å kjøpe en USB->serial-konverter. Dette følger med noen maskiner - hvis ikke må man ut med en liten sum. Lenke til kommentar
Noiria Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 Men så er det ikke verre enn å kjøpe en USB->serial-konverter. Dette følger med noen maskiner - hvis ikke må man ut med en liten sum. En slik konverter koster fort 200 kroner, og siden noe av poenget av maskinen var at den skulle være meget mobil (under 2 kg), er det utrolig upraktisk med enda en liten boks og en ledning man må ha med seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå