Gnarkill Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Hei. Når jeg trykker på power-knappen skjer følgende: Maskinen later til å starte opp som normalt. Harddisker og komponenter starter opp, men etter ca 5 sekunder skrur alt seg helt av igjen. Den står så av i 3-4 sekunder, og så skrur den seg på igjen av seg selv, og ved andre forsøk booter den opp som normalt. På det første forsøket kommer det ikke så langt at det engang blir bilde på skjermen. Hvor skal jeg starte feilsøkingen av dette problemet? Noen tips? Dette skjer hver bidige gang jeg starter opp maskinen, noe som er litt småkjedelig ettersom den ble bygd i går.. Riggen er: Asus p8p67 deluxe 2500k Asus 580gtx HX850w Corsair PSU Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB (2x4gb) Ocz vertex 3 HD 2 spinpoint f3's på 1tb hver Mvh Christian. Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Hei! Hadde samme problemet for noen år siden med en maskin jeg bygde for foreldrene mine. De brydde seg ikke nevnverdig siden den kom opp selvom det tok noen sekunder ekstra. Problemet forsvant av seg selv uten jeg helt vet hvorfor, og maskinen har de siste 4 årene fungert som den skulle. Er vel ikke noe godt svar, så skulle jeg foreslå noe konrkret måtte det vel å forsøke å oppdatere BIOS dersom det ikke er siste versjon som er inne... Lenke til kommentar
stchr Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Har akkurat samme problemet, samme cpu og gpu, og resten av specsa er nesten like de også. Håper noen har en løsning på dette! Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Det er visst en del som har dette problemet. Spesielt med P8P67-kortene. Jeg har samme hovedkort som deg (TS), men har kun opplevd dette problemet noen ganger, og da på en annen måte. Maskinen vil starte opp i to sek, slå seg av i to sek før den starter opp som norm. Dette har forøvrig kun oppstått etter å ha tilbakestilt BIOS såvidt jeg husker. Se litt på Asus sine forum og spesielt denne tråden som omhandler problemet spesifikt. Virker som om Asus har litt problemer med sidene sine for de laster ekstremt tregt så du får smøre deg med litt tålmodighet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå