Gå til innhold

Anbefaling: Hvermannsen

Anbefalte innlegg

Til rundt samme prisen for gamere ville jeg anbefalt i3 2100 cpu. Den er raskere enn noe annet fra AMD, og krever LITE strøm og genererer lite støy. Vil man opp noen kroner er selvfølgelig i5 2500 det beste. Hovedkortet i samme prisklasse er jo f. eks. MSI P67S-C43.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et spørsmål angående å oppgradere nå kontra nærmere Battlefield 3 release...

Kommer ikke Intel med de nye 3-dimensjonale transistorer som skal øke ytelsen betraktelig allerede i år? og vil dette bety at slike gammeltype prosessorer som intel 2500k vil være håpløst svake i forhold?

Lenke til kommentar

2500k 4 kjerner prosessor er jo et must for en gamer idag som gir utrolig mye ytelse for pengene og kan overklokkes lett til 4.5 - 4.7 på sikker 1.30 volt.

8gb minne burde hadde jeg også valgt idag. De fleste glemmer at Windows 7 tar 1.5gb-1.7gb minne så da har man bare litt over 2gb minne ledig og de nye spilla anbefales å ha 4gb ledig for bare selve spilla.

Men jeg ville gått for 2 skjermkort isteden for en. Skjermkort er jo det viktigste for en gamer. 2stk Gigabyte GTX 460 1200kr pr stk = 2400kr gir selvfølgelig mest ytelse for pengene siden GTX 460 er kjent for å overklokkes mye.

Jeg ville også hatt valgt 2stk 500gb harddisk i raid 0 og short stroke til C:\windows 100gb og D:\spill 200gb = 300gb av 1000gb slik at man får en god del lavere søke tiden på harddiskene i raid 0 + 1stk lagring harddisk 1tb-2tb.

Det kommer til å koste nok litt mer en 6000kr selvfølgelig men anbefales på det sterkeste.

Endret av Kraa
Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål angående å oppgradere nå kontra nærmere Battlefield 3 release...

Kommer ikke Intel med de nye 3-dimensjonale transistorer som skal øke ytelsen betraktelig allerede i år? og vil dette bety at slike gammeltype prosessorer som intel 2500k vil være håpløst svake i forhold?

+1

Lenke til kommentar

2500k 4 kjerner prosessor er jo et must for en gamer idag som gir utrolig mye ytelse for pengene og kan overklokkes lett til 4.5 - 4.7 på sikker 1.30 volt.

8gb minne burde hadde jeg også valgt idag. De fleste glemmer at Windows 7 tar 1.5gb-1.7gb minne så da har man bare litt over 2gb minne ledig og de nye spilla anbefales å ha 4gb ledig for bare selve spilla.

Men jeg ville gått for 2 skjermkort isteden for en. Skjermkort er jo det viktigste for en gamer. 2stk Gigabyte GTX 460 1200kr pr stk = 2400kr gir selvfølgelig mest ytelse for pengene siden GTX 460 er kjent for å overklokkes mye.

Jeg ville også hatt valgt 2stk 500gb harddisk i raid 0 og short stroke til C:\windows 100gb og D:\spill 200gb = 300gb av 1000gb slik at man får en god del lavere søke tiden på harddiskene i raid 0 + 1stk lagring harddisk 1tb-2tb.

Det kommer til å koste nok litt mer en 6000kr selvfølgelig men anbefales på det sterkeste.

Ikke alle overklokker. Og vitsen i å overklokke er tilnærmet null. Du kan kjøre GTX 580 SLI på en i5-2500k stock uten å bli flaskehalset.

Mitt windows bruker 1.1GB minne etter oppstart. Om jeg starter et program som bruker mye minne vil windows tildele mer minne til det programmet. 8GB er ikke nødvendig for spilling, men om du har råd kjøper du selvfølgelig et 2x4GB-sett.

SLI er ikke å anbefale før du er sikker på at det gruser alt av enkeltkort-oppsett, dette pga. microstutter, økt VRAM-bruk under SLI og driverstøtte gjør at selv med 100% skalering vil det oppleves mer som 50-60% skalering om du er nede i 30-40 fps. Det er heller ikke alltid mulig å kjøre SLI med nye spill, da forsvinner jo en del av poenget. SLI krever også en kraftigere strømforsyning, og et hovedkort som støtter SLI. Nevnte jeg driverproblemer?

Hvorfor kjøre RAID0 i det hele tatt når det blir kvadrerte muligheter for at ting skal gå galt? En 60 GB SSD for OS, og en 1TB-HDD for spill holder i massevis for de aller fleste. RAID0-HDDs som er shortstroked er uansett milevis unna en SSD, så det blir jo egentlig lite poeng. Enten kjøper du SSD, eller så gjør du det ikke.

Jeg vil ikke anbefale det du har tipsa om i det hele tatt. De virker ikke særlig gjennomtenkt for meg.

Lenke til kommentar

vil dette opsette være bra for dagens gaming ??

Kabinett: Fractal Design Define R3

Prosessor: Intel Core i5 2500K

Skjermkort: Asus Radeon HD 6870 DirectCU

Hovedkort: Asus P8P67

Minne: Corsair XMS3 1600MHz 4GB

Harddisk: Samsung SpinPoint F3 1TB

SSD: Crucial C300 64GB

Kjøler: Cooler Master Hyper 212+

Optisk drev: Samsung SH-S223C

Strømforsyning: OCZ ModXStream 600W

Lenke til kommentar

Ville ikke anbefale 6870. Bedre med 6950 da, eventuelt GTX 560.

For en vanlig person som ikke overklokker (99% av de som bruker PC. Godt over 50% bare på diskusjon.no som er fylt med entusiaster) er HD 6870 et veldig godt kort. Overklokkingsmessig er det ikke verdens beste, men hvor mange bryr seg? Du får et kort som yter bra til 1250 kr. Et røverkjøp vil jeg si.

Lenke til kommentar

60gb SSD er for lite. Jeg har en partisjon til bare windows 7 å programmer og den er på 50gb nå. Skal du være sikker på at du har nok ledig plass til framtidige Windows update og programmer så burde jo man ha en større SSD disk + at 60gb får jo man ikke i virkeligheten.

Lenke til kommentar

Jeg har en SSD på 128 GB (119 effektivt), og bruker i underkant av 38 GB av denne. Skal nevnes at alt av spill er på en annen disk, men alt av OS + programvare forøvrig er på SSD.

Det at en har SSD i systemet sitt hindrer ikke programvareinstallasjon på andre disker om plassen kniper.

DVD-ROM til over 2000 kr?

Endret av srbz
Lenke til kommentar

60gb SSD er for lite. Jeg har en partisjon til bare windows 7 å programmer og den er på 50gb nå. Skal du være sikker på at du har nok ledig plass til framtidige Windows update og programmer så burde jo man ha en større SSD disk + at 60gb får jo man ikke i virkeligheten.

30.2 GB brukt på min nå. Da jeg bygde trodde jeg at jeg kom til å bruke mer plass, men etter å ha funnet ut at spill ikke dro noen særlig fordel av SSD uansett var det like greit å kjøre spill fra HDD.

Windows-mappen er på 16.9 GB, etter en Pagefile på 8GB, 4 GB programfiler så vil jeg si at 60GB er en anselig mengde plass.

EDIT: Jeg lo godt da jeg så over 2000 kr for DVD-leser :!:

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Med SSD må man posjonere ut hva man trenger av programmer og spill på to forskjellige harddisker. Spill du spiller OFTE og programmer som drar nytte av ssd installerers der. Alt annet, som feks eldre spill, div ting som kun står i tray etc, legg på en 2tb wd green 5200 rpm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...