Gå til innhold

Anbefaling: Hvermannsen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hei jeg er Gamer, og skal til å kjøpe ny pc. og er ikke så mye innenfor overklokking, er det vits i å kjøpe AMD Phenom II X6 eller? skal jeg vente til bulldozer? :p

 

Gå heller for et Intel-oppsett.

Hovedkort: P8P67 (socket 1155)

Prosessor: I5-2500K

RAM: XMS3 1600Mhz CL9 2x2 GB

Skjermkort: GTX 560Ti

Strømforsyning: En fra Corsair, 500W eller mer. (Helst 600)

Harddisk: Samsung Spinpoint F3 1TB

Muligens også en SSD disk :)

Lenke til kommentar

En ting til anbefalingen, admins, og det er: Er det med brakett for 2,5" harddisk til 3,5" spor? :hmm: Til og med hvis det ikke noe problem i akkurat det kabinettet, f.eks. der floppyen sto før, kan det være verdt å nevne slike braketter som tips til Hvermannsen (stasjonær) som skal kjøpe SSD. Det er mye forvirring om tommestørrelsene nå om dagen, har enda ikke sett OZC sin Vertex 3 i en 3,5 " utgave. Bare 2,5 for bærbar.

Lenke til kommentar

Poenget er vel at man like gjerne kan gjøre det selv, fordi man uansett må ta høyde for fraktgebyrer, og da har man bedre alternativer. :)

 

Kabinett: Antec One Hundred

Prosessor: AMD Phenom II X4 965 BE

Skjermkort: Asus Radeon HD 6870 DirectCU

Hovedkort: Asus M4A87TD/USB3

Minne: Corsair XMS3 1600MHz 4GB

Harddisk: Samsung SpinPoint F3 500GB

SSD: Intel 320 Series 40GB

Brenner: Samsung SH-S223C

Strømforsyning: Corsair CX 430W

5000 kroner og alt kan handles via Dustin. HD 6870 DirectCU er 5% svakere enn GTX 560 Ti.

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Mitt bidrag:

 

 

Grafikkort: Sapphire Radeon HD 5850 1GB GDDR5

 

Hovedkort: MSI P67A-C45 B3, Socket-1155

 

CPU: i5-2500K Socket 1155 with Operation Flashpoint Red River

 

RAM: Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB CL9

 

PSU: Corsair CX 430W PSU

 

SSD: Crucial RealSSD C300 2,5" 64GB

 

HDD: Samsung SpinPoint F4EG 2TB

 

Kabinett: Antec Three Hundred

 

 

6511,- hos komplett

Lenke til kommentar

En ting til anbefalingen, admins, og det er: Er det med brakett for 2,5" harddisk til 3,5" spor? :hmm: Til og med hvis det ikke noe problem i akkurat det kabinettet, f.eks. der floppyen sto før, kan det være verdt å nevne slike braketter som tips til Hvermannsen (stasjonær) som skal kjøpe SSD. Det er mye forvirring om tommestørrelsene nå om dagen, har enda ikke sett OZC sin Vertex 3 i en 3,5 " utgave. Bare 2,5 for bærbar.

 

???

Hva skal du med en brakett? Finnes det ikke tape eller borrelås hos deg?

Du kan jo bare tape fast SSD'en i kabinettet. FYI: 3.5" SSD er så godt som ikke eksisterende.

Lenke til kommentar

Tape fast i kabinettet er liksom ikke helt den seriøse PC-byggers stil, kanskje? Mulig borrelås hadde vært noe, men skeptisk. Er fortsatt tilhenger av skruer, jeg. :) Det gir liksom mer avstivning/mer statikk, mindre unødige vibrasjoner osv.

 

Å påstå at 3,5" så godt som ikke eksisterer, er vel å ta litt hardt i? :) Det er fortsatt billigere å produsere det som er stort enn det som er lite. Det hindrer uansett ikke meg i å kjøpe mer for mindre penger til min stasjonære. :innocent:

 

-> lykkelig eier av OZC Vertex 2 <-

 

Og jo, jeg kan bekrefte at gamere har nytte av SSD, det har jeg opplevd i mange spill. At de andre komponentene henger etter, kan nok skje, men da er det ikke lenger harddiskens feil. ;-)

 

Blir spennende å se hvordan Vertex 3 serien fungerer, med flere! :)

Lenke til kommentar

Å påstå at 3,5" så godt som ikke eksisterer, er vel å ta litt hardt i? :) Det er fortsatt billigere å produsere det som er stort enn det som er lite. Det hindrer uansett ikke meg i å kjøpe mer for mindre penger til min stasjonære. :innocent:

 

-> lykkelig eier av OZC Vertex 2 <-

 

 

Hvis du gjør et søk på prisjakt.no for SSD i 3,5" formfaktor så får du 38 treff. Med 2,5" blir tallet 229.

Av de 38 i 3,5" så er det kun 2 kjente typer; Vertex 2 og Agility 2. Resten er enterprise produkter. Kan nok trygt påståd at 3,5" ikke er veldig utbredt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...