RBW Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Ja, det er faktisk mulig å få en kjempegod maskin for 6000 kroner, men da må du velge de rette komponentene. Anbefaling: Hvermannsen Lenke til kommentar
genesis Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 (endret) Anbefaling: Anbefalinger som ikke tar høyde for fraktpriser, lagerbeholdning, nettbutikkenes renome generelt og med tanke på fiktiv ETA på lagerbeholdningen kan faktisk droppes. Endret 8. januar 2014 av Zeph 1 Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Ser da ut som en nogenlunde grei maskin. Lenke til kommentar
Athey Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Ser grei ut den ja. For spilleren ville jeg allikevel sløyfet SSD-disken, og gått for P8P67 og 2500K. Lenke til kommentar
iver56 Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Småpirk: Fiks dette: Setningen "I tillegg har vi tatt med en harddisken er på 1 TB, den er både støysvak og yter godt." og linken "kvalitets-DVD-brenner med SATA-grensesnitt fra Samsung" (som nå fører til et GeForce-skjermkort) Lenke til kommentar
Cr4ZyF34R Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 hei jeg er Gamer, og skal til å kjøpe ny pc. og er ikke så mye innenfor overklokking, er det vits i å kjøpe AMD Phenom II X6 eller? skal jeg vente til bulldozer? Lenke til kommentar
Athey Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 hei jeg er Gamer, og skal til å kjøpe ny pc. og er ikke så mye innenfor overklokking, er det vits i å kjøpe AMD Phenom II X6 eller? skal jeg vente til bulldozer? Gå heller for et Intel-oppsett. Hovedkort: P8P67 (socket 1155) Prosessor: I5-2500K RAM: XMS3 1600Mhz CL9 2x2 GB Skjermkort: GTX 560Ti Strømforsyning: En fra Corsair, 500W eller mer. (Helst 600) Harddisk: Samsung Spinpoint F3 1TB Muligens også en SSD disk Lenke til kommentar
Dreamsharer Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 En ting til anbefalingen, admins, og det er: Er det med brakett for 2,5" harddisk til 3,5" spor? Til og med hvis det ikke noe problem i akkurat det kabinettet, f.eks. der floppyen sto før, kan det være verdt å nevne slike braketter som tips til Hvermannsen (stasjonær) som skal kjøpe SSD. Det er mye forvirring om tommestørrelsene nå om dagen, har enda ikke sett OZC sin Vertex 3 i en 3,5 " utgave. Bare 2,5 for bærbar. Lenke til kommentar
trollhaugen Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Anbefaling: Anbefalinger som ikke tar høyde for fraktpriser, lagerbeholdning, nettbutikkenes renome generelt og med tanke på fiktiv ETA på lagerbeholdningen kan faktisk droppes. Ja, gudforby at du faktisk må gjøre noe selv... Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 (endret) Poenget er vel at man like gjerne kan gjøre det selv, fordi man uansett må ta høyde for fraktgebyrer, og da har man bedre alternativer. Kabinett: Antec One Hundred Prosessor: AMD Phenom II X4 965 BE Skjermkort: Asus Radeon HD 6870 DirectCU Hovedkort: Asus M4A87TD/USB3 Minne: Corsair XMS3 1600MHz 4GB Harddisk: Samsung SpinPoint F3 500GB SSD: Intel 320 Series 40GB Brenner: Samsung SH-S223C Strømforsyning: Corsair CX 430W 5000 kroner og alt kan handles via Dustin. HD 6870 DirectCU er 5% svakere enn GTX 560 Ti. Endret 6. mai 2011 av Agentspoon Lenke til kommentar
desverre Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 komplett har nesten alt (mangler bare tastatur) til kr 6543,- og med en transport på 210 kr så får du alt til kr 6753 ferdig pakka... Så det så ! Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Fjern SSDen og gå for en 2500k. En gamer trenger ikke SSD. Lenke til kommentar
MatseMats Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Dette er som å lese om datamaskinen jeg har akkurat nå, forskjellen er at den har LITT bedre ytelse, og koster 1141,50 KR mer. Datamaskina mi er nå vel 2 år gammel :!: Lenke til kommentar
Campyy Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Mitt bidrag: Grafikkort: Sapphire Radeon HD 5850 1GB GDDR5 Hovedkort: MSI P67A-C45 B3, Socket-1155 CPU: i5-2500K Socket 1155 with Operation Flashpoint Red River RAM: Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB CL9 PSU: Corsair CX 430W PSU SSD: Crucial RealSSD C300 2,5" 64GB HDD: Samsung SpinPoint F4EG 2TB Kabinett: Antec Three Hundred 6511,- hos komplett Lenke til kommentar
mrs.robinson Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 En ting til anbefalingen, admins, og det er: Er det med brakett for 2,5" harddisk til 3,5" spor? Til og med hvis det ikke noe problem i akkurat det kabinettet, f.eks. der floppyen sto før, kan det være verdt å nevne slike braketter som tips til Hvermannsen (stasjonær) som skal kjøpe SSD. Det er mye forvirring om tommestørrelsene nå om dagen, har enda ikke sett OZC sin Vertex 3 i en 3,5 " utgave. Bare 2,5 for bærbar. ??? Hva skal du med en brakett? Finnes det ikke tape eller borrelås hos deg? Du kan jo bare tape fast SSD'en i kabinettet. FYI: 3.5" SSD er så godt som ikke eksisterende. Lenke til kommentar
Dreamsharer Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Tape fast i kabinettet er liksom ikke helt den seriøse PC-byggers stil, kanskje? Mulig borrelås hadde vært noe, men skeptisk. Er fortsatt tilhenger av skruer, jeg. Det gir liksom mer avstivning/mer statikk, mindre unødige vibrasjoner osv. Å påstå at 3,5" så godt som ikke eksisterer, er vel å ta litt hardt i? Det er fortsatt billigere å produsere det som er stort enn det som er lite. Det hindrer uansett ikke meg i å kjøpe mer for mindre penger til min stasjonære. -> lykkelig eier av OZC Vertex 2 <- Og jo, jeg kan bekrefte at gamere har nytte av SSD, det har jeg opplevd i mange spill. At de andre komponentene henger etter, kan nok skje, men da er det ikke lenger harddiskens feil. ;-) Blir spennende å se hvordan Vertex 3 serien fungerer, med flere! Lenke til kommentar
Dreamsharer Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 (PS: Ikke at SSD lager vibrasjoner, men om montering generelt. :-) ) Lenke til kommentar
Dreamsharer Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 (PPS: Det heter vel forøvrig OCZ. Klarer ikke å huske det navnet, altså... ) Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 hei jeg er Gamer, og skal til å kjøpe ny pc. og er ikke så mye innenfor overklokking, er det vits i å kjøpe AMD Phenom II X6 eller? skal jeg vente til bulldozer? Vent på Bulldozer Lenke til kommentar
BAT Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Å påstå at 3,5" så godt som ikke eksisterer, er vel å ta litt hardt i? Det er fortsatt billigere å produsere det som er stort enn det som er lite. Det hindrer uansett ikke meg i å kjøpe mer for mindre penger til min stasjonære. -> lykkelig eier av OZC Vertex 2 <- Hvis du gjør et søk på prisjakt.no for SSD i 3,5" formfaktor så får du 38 treff. Med 2,5" blir tallet 229. Av de 38 i 3,5" så er det kun 2 kjente typer; Vertex 2 og Agility 2. Resten er enterprise produkter. Kan nok trygt påståd at 3,5" ikke er veldig utbredt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå