Gå til innhold

Veklse mellom breadbånd koblinger

Anbefalte innlegg

Hei,

Trenger et tips i forbindelse med bredbånd oppsettet mitt hjemme. Bor i Asia i et land der mange tjenester på nett er filtrert bort. Videre har jeg en del mobile enheter som trenger å være koblet til amerikansk IP (BlackBerry PlayBook for å aksessere App World, HTC Android Markets er ikke tilgjengelig, etc). Jeg har satt opp følgende nett:

Lokal breadbånd. Linjen fra bredbønd kommer inntil en brannvegg og deretter sendes ut til switch som deler nett til alle enheter i huset. Dette git meg lokal bredbånd.

Videre har jeg satt opp en Asus ruter med dd-wrt koblet til switchen. Denne ruteren har en PPTP protokol som jeg bruker for å koble den opp til en VPN server i USA. All trådløse enheter koblet til Asus har amerikansk IP. Ikke noe problem der.

Jeg er et par PCer i huset. PCene har two nettverks kort. De er alle koblet opp mot lokal bredbånd. Innimellom trenger jeg å koble dem opp på amerikansk nett. Istedte for å koble om nettverks ledningene fra det ene nettverks kortet og plugge den inn i det andre.

Er det en lett måte å switche nettverks kobling fra Windows 7? Tenker meg at jeg koblet opp slik at det går to nettverks ledninger fra PCene (den ene for lokal og den andre for amerikansk).

Ser frem til å høre fra dere. Takker!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...