Dr. Mobius Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Vil det være mulig å kjøre AutoCad på terminal server, med 5-10 brukere? Om det er mulig, hva trengs av servermaskinvare? Er det noen som har noen erfaringer med dette? Lenke til kommentar
myrke10 Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 ja det har jeg. jeg kjører autocad på terminalserver. å kjøre autocad er helt umulig å svare på. noen kjører autocad med minimale tegninger, som krever nullnullnix. noen kjører autocad med noen enkle tegninger men med enorme kartgrunnlag som krever mye minne, og noen kjører autocad med mye 3d og opengl som krever svært gode linjer til serveren. i bunn og grunn så egner ikke autocad seg til tegning over terminalserver med mindre man har gode nettlinjer. å kjøre dette som alternativ til arbeidsstasjoner tror jeg ikke går i dag, men kan være et greit supplement for de som skal bare innom og se på tegninger og gjøre små modifikasjoner. det er først når det kommer skikkelig svært god videoaksellerasjon over terminalserver at det vil bli aktuelt. til nå er det kommet citrix-teknologier og microsoft remotefx.. men alt er teknologier som blir helt ubrukelig om du presser litt på 3d og opengl. det er rett og slett ikke nok kraft enda tilgjengelig. så ja autocad går på terminalserver, men tro ikke at det er noe fullverdig erstatning for arbeidsstasjoner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå