LMH1 Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 (endret) I følge: http://www.itavisen.no/868761/dette-er-et-spark-i-nottene-til-sony Skal det være mulighet å creacke "Other OS" tilbake på PS3. Har noen grei det? Nå vet jeg ikke det er anbefalt hvis man er redd for Playsatation network. Men syns dette burde være en rettighet å gjøre når man kjøpte den gamle PS3 som skulle ha denne muligheten. Så håper jeg om noen kan si de har erfaringer her? Jeg må si både etter hackerangrepet og sony sin maktdumhet får meg lyst å ta kampen mot sony, siden sony ikke gir oss noe valgt. Regner med jeg uansett ikke vil få prisavslag så da er hacking firmware eneste mulighet. Regner man burde ta backup før man begynner? http://gitbrew.org/otheros/ firmware finnes her. Hvordan kan jeg forsikre meg om at disse ikke inneholder virus eller trojaner? Som kan bruke min PS3 til å hackeing av sony sitt nettverk? Det håper jeg ikke på. @SONYMy hardware, my rules. I brought back what you took away. Kunne ikke være mere enig i hackerene her. Nå anbefaler jeg normaltsett ikke hacking av verken mac OSX eller playsation 3, men der er jo produsentene som gjør det nødvendig. Playstation network er og blir nede ennå uansett. Så hva har vi å tape? Endret 5. mai 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 http://www.ps3news.com/forums/ps3-cfw-mfw/ps3-dual-boot-gameos-linux-custom-firmware-cfw-arrives-119386.html Denne er vel mer brukbar. Ikke så veldig lenge til nå, så har vi en idiotsikker måte å legge OtherOS tilbake. Skulle selvfølgelig ikke være nødvendig. Samtidig er det i Sonys egen interesse at så mange som mulig lærer seg å fikle med spu-kode. Men akkurat det gir visst Kaz fanden i, så lenge Sony kan fortsette å lage artige ting for hverandre inne på labben, eller noe slikt.. Problemet så langt er at du må et par firmware-versjoner tilbake før det fungerer. Så ikke noe PSN. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 13. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2011 (endret) Ok, så det er ikke snakk om modifisert: versjon 3.60 av systemprogramvaren til PS3? I så fall måte de har endret denne fra windows/linux. Regner med PSN vil nekte alle adgang som har fiklet med firmwaren, men hva slags forskjell gir det? Playsation Network is and will be hacked down! I følge Anonymous. Nå måtte jeg legge inn nyeste versjon av firmwaren. Så tror jeg har versjon 3.6 siden det var litt før PSN ble nede jeg hadde oppgradert. Så da vil ikke firmwarehack funger? Kanskje hvis jeg oppdaterer fra minnepenn under spill lagring hvis jeg er heldig. Jeg tror man må være lite smart, hvis man tror Anonymous ikke har noe å gjøre med hackingen til sony, er vel Anonymous som hadde mest glede av å få tak i kildekoden til playsation programvaren for å utføre hackingen. Endret 13. mai 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Jepp. Enn så lenge. Husk at.. det er ikke i noens interesse å ha en "offisiell" cfw ute for den siste versjonen. Da har vi veldig fort hacking på alle spill online, osv. Ille nok med all laggingen.. ..ellers, er nok ikke noe kildekode til noe spesielt som forsvant under hackingen.. Det som forsvant var nok uautoriserte downloads av helt vanlige spill (og mest sannsynlig betaer, usignerte dev-versjoner, osv). Sammen med personlig informasjon til - blandt annet - admins og moderatorer. Det alene, tror jeg, var nok til at Sony tok ned nettet. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 17. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2011 (endret) Jepp. Enn så lenge. Husk at.. det er ikke i noens interesse å ha en "offisiell" cfw ute for den siste versjonen. Da har vi veldig fort hacking på alle spill online, osv. Ille nok med all laggingen.. Nå snakker jeg ikke om hacking av spill. Hvis du er ansatt i sony, burde du vite at "Alle linux brukere trenger verken å være hackere eller pirater". De vil bare ha muligheter som få andre tilbyr. Det jeg snakker om få tå tilbake en funksjon sony fjernet. Vi privatpersoner må jo ha noen rettigheter også? Angående hackingen tror jeg ikke meningen var å stjele kontoopplysninger men å få tilgang til kildekoden til firmwarefilen. Muligens feil server ble hacket? Nå har jeg oppdatert til firmware 3.6.1 så tror det kan bli vanskelig å få tilbake other os nå? Håper bare ikke sony sine servere er hacket igjen siden jeg vet ikke om jeg gidder å endre passord i tider/utider bare fordi sikkerheten til sony er viktigst. Så ikke alle hackere får tilgang spillene til andres kunder. Endret 17. mai 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå