O'REALLY Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 (endret) Samtidig som du kan bevege deg overalt og gjøre hva du vill uten egentlig noen gang å gå på Tå. Får det er like viktig motsatt vei, at om du plustelig kan møte på noen som er så sterke at de tar deg på 1 slag, da er hevnen søt når man kommer tilbake med nytt blankt sverd 10 lvl senere. Dette er noe av esensen for meg i RPG, noe Oblivion tok totalt livet av med sin action-rpg lvl scaling, og spill stil generelt forøvrig, selv uten lvl scaling er jo selve plottet og hvordan man løser det lagt opp veldig mainstream og enkelt, lik grafik i alle huler og tårn var det også. Hallo Herr Hardcore! Møt min gode venninne: Fru Casual. Om Bethesda skulle holdt seg strenkt til ønskene til gamle Morrowind fans hadde de hatt vanskeligheter med å få en større fanbase, fordi ikke alle liker å måtte jobbe ræva av seg for å få tak i et dugelig sverd. Om spillet er for enkelt, sett opp vanskelighets graden. Den er der av en grunn. Om du vil være lenket fast til en vegg å være nødt til og plukke opp en nøkkel med tennene før du kan komme deg ut av fengselet og utforske en stor åpen verden så er det din mening og det er greit. Jeg for min del liker friheten som ble gitt i Oblivion og Fallout 3, selv om jeg må si at Oblivion var jo fullstendig retarda når det kom til leveling scaling... Ved å gjøre spillet enklere gjør de kanskje ikke gamle fans fornøyd, men kanskje de får FLERE NYERE fans fordi det er enkelt og spille og morsomt samtidig? Just sayin'. Selv er jeg hypa! Har jeg noe å spille til ME3 kommer ut! Endret 5. mai 2011 av O'REALLY 1 Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 (endret) Noen som vet om det er online muligheter? Endret 5. mai 2011 av Woltox Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 (endret) Ved å gjøre spillet enklere gjør de kanskje ikke gamle fans fornøyd, men kanskje de får FLERE NYERE fans fordi det er enkelt og spille og morsomt samtidig? joda, men de kan også miste hardcore fans og sitte igjen med mainstream fans. Som ikke bryr seg spesielt annet en lettbeint underholding der og da, de spiller og ferdig med det. Men utvikler har jo fått pengene sine, det er vell det som teller for dem. Men det må være lov å håpe at noen lager noe med litt mer kjøtt på bena for oss nerder (av mangel på bedre ord), spesielt når de trossalt har laget spill som Morrowind. At Baldurs gate har blitt til en hollywood smørje som Dragon age 2 er heller ikke spesielt oppløftendet hehe. Men heier litt på Risen 2 som er på gang, for å slenge in litt positivt fra meg. Endret 5. mai 2011 av simalarion Lenke til kommentar
Zedarius Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Noen andre som begynner å bli lei av drager? Lenke til kommentar
Error Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Hallo Herr Hardcore! Møt min gode venninne: Fru Casual. *snip* Problemet er at det ikke er vanskelighetsgraden som er problemet, det er dybden. Spill har en tendens til å bli mer og mer overfladiske, og dette irriterer. I tillegg er det for enkelt, naturligvis Spiller for tiden Fallout 3. Har på "very hard" (vanskeligste) og jeg skulle ønske at det fantes minst tok hakk til angående vanskelighet. 1 Lenke til kommentar
n0s Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 "Noe vi har fokusert på er at spillet skal se likt ut uansett hvilken avstand du sitter på, slik at det passer for både konsoll- og PC-spillere." Sukk, møkkagrafikk med andre ord... Og bekymrer meg stort når han snakker om å tilrettelegge for folk som er for dumme til å forstå hva som skjer... - Fjern level-scaling helt og holdent. Er du level 10 og går inn i et level 50 område, skal du dø umiddelbart. - Fjern fast travel fullstendig. - Fjern alle map markers, la folk bruke hodet og kartet. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Sykt som jeg er enig i posten din, n0s!! Eneste det med grafikken.. den ser nå unektelig bra ut, synes jeg selv.. men de andre punktene! Vekk med map markers, kutt ut fast travel (det gjør jeg nå uansett), og man bør dø en grusom død ved å inn noe sted som level 10 i et level 50 område.. well said!! Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Ah, dette var flott lesning. Selv gleder jeg meg veldig til Skyrim og tar imot alt med takk. Ser frem til del 2 av intervjuet. Lenke til kommentar
aphelion3 Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 " Hva skjer om du entrer et område, drar og kommer tilbake igjen? – Slik vi gjorde det i Fallout 3 så bestemte du hvordan et område så ut første gang du besøkte det. Ved å komme tilbake igjen senere så gjorde du det bare vanskeligere igjen. Så du ødelegger bare for deg selv. " Jeg skjønner ikke helt dette svaret. Sier han at det kommer til å være som i fallout 3, eller kritiserer han hvordan det var der? Det var også veldig vagt om level-scalingen. Jeg skjønte overhodet ikke hva han mente. Enten scaler omgivelsene til ditt erfaringsnivå fullstendig, eller innenfor en viss levelrange (f.eks. +- 4-5 levels), eller ikke i det hele tatt. Hvor befinner skyrim seg på skalaen? Eller har de funnet en ny måte? Ja, jeg fattet heller ikke helt hva han forsøkte å formidle med dette. Ødelegge for deg selv? Dette her er enten (bevisst)tåketale en viss mr Harket verdig, eller så er noe vesentlig av betydningen gått dukken i oversettelsen fra engelsk... Mulig jeg går glipp av en nyanse da jeg ikke har spilt Fallout 3, men det er ikke mulig å få noe fornuft ut av et slikt utsagn - langt mindre noe som høres ut til å være i nærheten av det jeg vanligvis forbinder med "god spillbarhet." Det med at Bethesda "alltid" har hatt en viss grad av dynamisk level-scaling setter jeg også spsm-tegn ved. Jeg merket aldri noe i nærheten av dette i alle timene jeg storkoste meg med Morrowind. Lenke til kommentar
aphelion3 Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Ellers ser som vanlig blikket og øynene på dama veldig "uncanny valley" ut. Når skal de endelig få til å lage "levende mennesker?" Sukk... Lenke til kommentar
Licht Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 (endret) Men hey, ansiktene ser iallefall ikke ut som om en femåring har "designet" dem med trolldeig. Ellers er det forbløffende hvordan enkelte til stadig forveksler dybde og kompleksitet med den hjernedøde "øk fiendenes helse- og skadenivå"-slideren Bethesda (og andre) bruker for å la deg velge "vanskelighetsgrad". Endret 6. mai 2011 av Zealuu 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Får det er like viktig motsatt vei, at om du plustelig kan møte på noen som er så sterke at de tar deg på 1 slag, da er hevnen søt når man kommer tilbake med nytt blankt sverd 10 lvl senere. Dette er noe av esensen for meg i RPG, noe Oblivion tok totalt livet av med sin action-rpg lvl scaling, og spill stil generelt forøvrig, selv uten lvl scaling er jo selve plottet og hvordan man løser det lagt opp veldig mainstream og enkelt, lik grafik i alle huler og tårn var det også. Helt enig, nå har jeg bare spilt Oblivion og det var totalt skrap :S Runda det på level 2 -_- Bare masse tårn og huler man skulle inn i. Og ut ifra det jeg leser her blir Skyrim mye av det samme... Bare med bedre grafikk -_- Dere har forsåvidt rett, men har samtidig glemt en "liten detalj": Disse spillene har fordelen av add-ons i form av mods laget av en rimelig stor gjeng med ihuga fans. Både leveling systemet og level scaling i Oblivion ble endra av mods, pluss mange andre aspekter som tilsammen gjorde spillet til et av mine absolutte favoritter. Dersom Bethesda en gang annonser at de ikke lenger tillater mods tror jeg nok at jeg holder meg unna. Lenke til kommentar
Juke Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 I denne spillserien starter man alltid i fengsel Alltid? I "Elderscrolls 2: Daggerfall" startet man i en hule man hadde endt opp i som følge av et skipsforlis. Lenke til kommentar
g.i.r.l. Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Jeg forstår ikke hvorfor noen fant på level scaling i rollespill i utgangspunktet. Joda hensikten er OK den siden levelscaling lar spilleren spille spillet i sitt eget tempo uten å sette krav til grinding osv. Problemet er bare at: hvorfor levle når alt levler opp sammen med deg? Grunnen til å levle ligger jo i å bli sterkere slik at en kan hamle opp med fiender en før ikke kunne beseire. Med level scaling forsvinner dermed hele poenget med levels, og derfor er levelscaling slik jeg ser det en ide som burde bli forkastet allerede på idestadiet. Det funket ikke i Oblivion, det funket ikke i Final Fantasy 8, og jeg har vanskelig for å tro at det har eller vil fungere særlig godt i noe annet spill heller. Fohåpentligvis vil Skyrim har et mer tradisjonell system. Verdens mest mainstream rollespill, WoW har jo et tradisjonelt levelsystem så det bør ikke være noen grunn til å implementere skalering i Skyrim for å gjøre spillet mer tilgjengelig. 2 Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 – Hvor stor er verdenen i forhold til Oblivion, og hvor varierte er omgivelsene? – Om du legger kartene oppå hverandre så er det omtrent like stort som forgjengeren. Men Skyrim er annerledes på grunn av alle fjellene, som former rutene våre. Terrenget gjør at det er mindre plass i praksis, men at du bruker mer tid på å bevege deg gjennom den fordi de ofte ikke kan krysses. Så det føles nok større. Håper ikke dette betyr at det vil være usynlige vegger rundt disse fjellene som gjør det helt umulig å krysse dem, slik som i FarCry 2. Hvis de bare er vanskelige å krysse, derimot, så er alt fint. Fjell skal jo være det. 1 Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 – Hvor stor er verdenen i forhold til Oblivion, og hvor varierte er omgivelsene? – Om du legger kartene oppå hverandre så er det omtrent like stort som forgjengeren. Men Skyrim er annerledes på grunn av alle fjellene, som former rutene våre. Terrenget gjør at det er mindre plass i praksis, men at du bruker mer tid på å bevege deg gjennom den fordi de ofte ikke kan krysses. Så det føles nok større. Håper ikke dette betyr at det vil være usynlige vegger rundt disse fjellene som gjør det helt umulig å krysse dem, slik som i FarCry 2. Hvis de bare er vanskelige å krysse, derimot, så er alt fint. Fjell skal jo være det. Det er jeg enig i. Jeg håper de ikke setter usynlige vegger rundt fjellet, eller litt opp i fjellsiden. En av de mange tingene jeg gjorde i Oblivion var å gå opp i fjellene og se på utsikten. Det var krevende til tider, men ikke umulig. Håper de beholder det samme i Skyrim. Lenke til kommentar
Xandathrii Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Nydelig lesning. Gleder meg! Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Usikker på hvorfor jeg egentlig gleder meg... Jeg elsket Daggerfall. Morrowind var også bra, men viste allerede klare tegn på "fordumming" og mainstream. Oblivion var en trist affære som aldri fenget noe særlig for min del. Så kommer Skyrim. Om de fortsatt skal ha scaling blir det uansett ikke kjøp fra meg, uansett hvor pent det måtte være. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Så kommer Skyrim. Om de fortsatt skal ha scaling blir det uansett ikke kjøp fra meg, uansett hvor pent det måtte være. mods! Så lenge Bethesda tillater mods laget av fans er det alltids håp. Oblivion uten mods (vanilla) var forferdelig (både level scaling og leveling systemet var ille), med mods ble det derimot glitrende. Med TES har jeg, siden morrowind, ventet et par-tre måneder etter release (kun litt prøving under denne perioden). Imellomtiden følger jeg med på kommentarer på fan-sites og holder oversikt over mods som dukker opp. Når jeg etterhvert finner ut hvordan jeg vil ha det så modder jeg opp og starter min første "skikkelige" karakter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå