Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bra førstegangsbil? Driftsikker, rimelig, noe barsk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

[quote name='Kent Touch This' timestamp='1305103439'

 

Hva i alle dager? Det har ikke slått deg at hvordan man holder rattet er en personlig preferanse og har ingenting med hvorvidt bilen blir brukt til lang- eller småkjøring å gjøre?

 

Utifra hva du skriver her skal man altså kun kjøpe biler som har originalhjul, har dårlig annonsetekst, aldri har blitt reparert og du skal helst kjøpe av en person som ikke har noe som helst peiling på bil. God dag!

 

Det er enkelte tullinger som holder rattet på midten oppe, de burde ikke ha lov til å eie bil, men den vanligste grunnen til slitasje her er svinging. På langkjøring vil de fleste holde rattet med en hånd. Slitasjen på rattet forteller om hvordan en bil er brukt. Og jeg bare gjentar. Det er best å kjøpe en bil som er mest mulig original, uten fete felger, uten styling, uten om-lakkeringer, tidligere skader osv. Jeg ville aldri kjøpt en bil som var stylet av eieren, eller hadde uoriginalt store felger. Helst kjørt av en eldre dame eller fyr, gjerne revisor eller lignende, men det viktige er selve bilen ikke eieren, fulgt alle servicer er ingen ulempe.

Endret av festen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det er ikke hold i teorien din om ratt. Ratt er lagd i så mange forskjellige materialer, og ingen har lik holdbarhet.

 

Jeg har mest erfaring med VAG, men det er ikke mange biler som vil være så slitt som det i annonsen selv om de skulle gått det dobbelte. Moralen er at hvis det er tvil, så er det best å styre unna. Er det slike indikatorer så er det best å kjøpe noe annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er enkelte tullinger som holder rattet på midten oppe, de burde ikke ha lov til å eie bil, men den vanligste grunnen til slitasje her er svinging. På langkjøring vil de fleste holde rattet med en hånd. Slitasjen på rattet forteller om hvordan en bil er brukt. Og jeg bare gjentar. Det er best å kjøpe en bil som er mest mulig original, uten fete felger, uten styling, uten om-lakkeringer, tidligere skader osv. Jeg ville aldri kjøpt en bil som var stylet av eieren, eller hadde uoriginalt store felger. Helst kjørt av en eldre dame eller fyr, gjerne revisor eller lignende, men det viktige er selve bilen ikke eieren, fulgt alle servicer er ingen ulempe.

 

Tilstanden på bil og motor forteller hvordan bilen er brukt. Ikke rattet. Kan virkelig ikke fatte hvorfor du tror man skal styre unna biler eid av folk med bilinteresse. Er det noe folk med bilinteresse gjør så er det å bry seg om bilen sin. Olga på 90 driter i om hun slurer altfor mye med clutchen. Hvorfor revisorer ikke skulle kunne være bilinteresserte skjønner jeg heller ikke. Det må da være bedre å styre unna en bil med mangelfullt servicehefte enn en som ikke har originaldimensjon på hjulene? Du har noen helt søkte argumenter her synes jeg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Den største begrunnelsen jeg ser for å ha lavprofil er å kunne kjøre hardere og mer aggressivt, gjerne i kombinasjon med chip. Det øker slitasjen på alt fra motor og girkasse til hjullager. Jeg ville helst foretrukket en bil som var kjørt pent med helt originale felger av noen som var litt eldre. Det er også stor forskjell på slitasje. En selger som har hatt en firmabil et par år i tyskland og kjørt kanskje 60 tusen km i året, vil nærmest slite ingenting på bilen sammenlignet med en by-kjørt familiebil i Norge, hvor familien har brukt 5 år på å få til samme kjørelengde. Det er derfor det også er så mye tull med importerte biler.

Endret av festen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den største begrunnelsen jeg ser for å ha lavprofil er å kunne kjøre hardere og mer aggressivt, gjerne i kombinasjon med chip.

:!: Snakk om å trekke konklusjoner. Det har ikke slått deg at veldig mange ønsker større felger fordi det ser bedre ut? Eller at det kanskje gir en sportsligere følelse, selv med samme kjøremønster?

 

Bare for at det skal være klart: Større felger - om det så er kun for syns skyld - betyr lavere dekkprofil. Skal man kjøre lovlig er dette nærmest uunngåelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den største begrunnelsen jeg ser for å ha lavprofil er å kunne kjøre hardere og mer aggressivt, gjerne i kombinasjon med chip. Det øker slitasjen på alt fra motor og girkasse til hjullager. Jeg ville helst foretrukket en bil som var kjørt pent med helt originale felger av noen som var litt eldre. Det er også stor forskjell på slitasje. En selger som har hatt en firmabil et par år i tyskland og kjørt kanskje 60 tusen km i året, vil nærmest slite ingenting på bilen sammenlignet med en by-kjørt familiebil i Norge, hvor familien har brukt 5 år på å få til samme kjørelengde. Det er derfor det også er så mye tull med importerte biler.

 

Igjen søkte argumenter. Jeg har lavprofildekk på min bil. Jeg har utrolig nok verken chippet bilen eller kjører hardt og aggressivt. Bare der brister logikken din. Fra hva du har skrevet i denne tråden kan jeg si at du er den siste personen jeg noensinne ville tatt i mot bruktbilråd av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den største begrunnelsen jeg ser for å ha lavprofil er å kunne kjøre hardere og mer aggressivt, gjerne i kombinasjon med chip. Det øker slitasjen på alt fra motor og girkasse til hjullager. Jeg ville helst foretrukket en bil som var kjørt pent med helt originale felger av noen som var litt eldre. Det er også stor forskjell på slitasje. En selger som har hatt en firmabil et par år i tyskland og kjørt kanskje 60 tusen km i året, vil nærmest slite ingenting på bilen sammenlignet med en by-kjørt familiebil i Norge, hvor familien har brukt 5 år på å få til samme kjørelengde. Det er derfor det også er så mye tull med importerte biler.

 

Igjen søkte argumenter. Jeg har lavprofildekk på min bil. Jeg har utrolig nok verken chippet bilen eller kjører hardt og aggressivt. Bare der brister logikken din. Fra hva du har skrevet i denne tråden kan jeg si at du er den siste personen jeg noensinne ville tatt i mot bruktbilråd av.

Mulig det, men det øker uansett slitasjen på bilen din. Det at du har slike lavprofildekk øker slitasjen på bilen uansett hva slags kjørestil du har.

Lenke til kommentar

Den største begrunnelsen jeg ser for å ha lavprofil er å kunne kjøre hardere og mer aggressivt, gjerne i kombinasjon med chip.

:!: Snakk om å trekke konklusjoner. Det har ikke slått deg at veldig mange ønsker større felger fordi det ser bedre ut? Eller at det kanskje gir en sportsligere følelse, selv med samme kjøremønster?

 

 

Det inviterer til aggressiv kjøring, aktiv kjøring i svinger, osv, det er stor forskjell å ha ballongdekk i forhold til skikkelig lavprofil med sports-understell. Bilen skaper sjåføren. Og derfor betyr en stylet bil en mer slitt bil, ihvertfall i min verden.

Lenke til kommentar

Så det du sier er at man også bør styre unna biler som originalt kommer med lavprofil? Nå er det også stor forskjell mellom ballongdekk og standarddimensjon hos de fleste biler. Kanskje du skal ta deg en tur ut av din verden? ;)

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

Så det du sier er at man også bør styre unna biler som originalt kommer med lavprofil? Nå er det også stor forskjell mellom ballongdekk og standarddimensjon hos de fleste biler. Kanskje du skal ta deg en tur ut av din verden? ;)

 

Neida, kom deg heller ut av din verden og originalt er som oftest understellet tilpasset det, noe det ofte ikke er når det ettermonteres. Uansett vil slitasjen bli større også på biler med originalt montert lavprofil sammenlignet med de som ikke har det. Det debatten handler om er om det øker slitasjen. Og det gjør det helt klart på de veiene vi har i Norge.

Lenke til kommentar

Mulig det, men det øker uansett slitasjen på bilen din. Det at du har slike lavprofildekk øker slitasjen på bilen uansett hva slags kjørestil du har.

 

Men det å kjøpe bil med ballongdekk fra en eldre dame eller en person som har null bilinteresse, det er i følge deg mye bedre. Ser du helt ærlig ikke hvor logikken din er feil?

Lenke til kommentar

Det inviterer til aggressiv kjøring, aktiv kjøring i svinger, osv, det er stor forskjell å ha ballongdekk i forhold til skikkelig lavprofil med sports-understell. Bilen skaper sjåføren. Og derfor betyr en stylet bil en mer slitt bil, ihvertfall i min verden.

 

Man trenger ikke takke ja til alle invitasjoner. Fordelen er at du har en åpen invitasjon, invitasjonen har ikke kommet bort i posten. Du glemmer også å nevne at du også får en bil som ligger tryggere på veien om du har brede lavprofilsdekk. For oss som ser på bilen som mer enn et middel for å ta deg fra A til B er det faktisk veldig positivt, utrolig nok.

 

Neida, kom deg heller ut av din verden og originalt er som oftest understellet tilpasset det, noe det ofte ikke er når det ettermonteres. Uansett vil slitasjen bli større også på biler med originalt montert lavprofil sammenlignet med de som ikke har det. Det debatten handler om er om det øker slitasjen. Og det gjør det helt klart på de veiene vi har i Norge.

 

Debatten handler om at du kommer med "tips" som er helt bak mål. Klarer ikke å glemme dette med at en bil med rattet slitt på den og den måten har blitt brukt på den og den måten. Klassisk!

Endret av Kent Touch This
Lenke til kommentar

Mulig det, men det øker uansett slitasjen på bilen din. Det at du har slike lavprofildekk øker slitasjen på bilen uansett hva slags kjørestil du har.

 

Men det å kjøpe bil med ballongdekk fra en eldre dame eller en person som har null bilinteresse, det er i følge deg mye bedre. Ser du helt ærlig ikke hvor logikken din er feil?

 

Ser du etter en bil du skal kjøpe av første eier er dette bortimot optimalt dersom bilen har fulgt servicer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser du etter en bil du skal kjøpe av første eier er dette bortimot optimalt dersom bilen har fulgt servicer.

 

Nå dreier tråden seg om en bil til 50.000,- så sjansen for at du er andre eier er vel ganske minimal. Tipsene dine holder ikke mål, min gode mann.

Når man videre ser av dine tips at en optimal bil er en som har originalhjul, har dårlig annonsetekst, aldri har blitt reparert og du skal helst kjøpe av en person som ikke har noe som helst peiling på bil så blir det rett og slett for dumt.

Endret av Kent Touch This
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det inviterer til aggressiv kjøring, aktiv kjøring i svinger, osv, det er stor forskjell å ha ballongdekk i forhold til skikkelig lavprofil med sports-understell. Bilen skaper sjåføren. Og derfor betyr en stylet bil en mer slitt bil, ihvertfall i min verden.

 

Man trenger ikke takke ja til alle invitasjoner. Fordelen er at du har en åpen invitasjon, invitasjonen har ikke kommet bort i posten. Du glemmer også å nevne at du også får en bil som ligger tryggere på veien om du har brede lavprofilsdekk. For oss som ser på bilen som mer enn et middel for å ta deg fra A til B er det faktisk veldig positivt, utrolig nok.

 

Kan du ikke bare slutte å fornekte at det å kjøpe bruktbil av en ungdom er en dårlig ide sammenlignet med å kjøpe av en eldre person? Uansett hvordan virkeligheten din ser ut. Kjøper du en bil kjørt av noen som knapt har belastet girkassa med halvparten av det dreiemomentet motoren har å by på er det å foretrekke sammenlignet med en bil kjørt av noen som liker å kjøre litt aktivt. Jeg vet ikke om noen som vurderer det som positivt om en bil har ettermontert store, uoriginale felger. De aller fleste som vil ha det, foretrekker å montere det selv på en bil som ikke har det fra før av, de ønsker ikke kjøpe en bil som er ferdig ihjelkjørt:)

Endret av festen
Lenke til kommentar

Kan du ikke bare slutte å fornekte at det å kjøpe bruktbil av en ungdom er en dårlig ide sammenlignet med å kjøpe av en eldre person? Uansett hvordan virkeligheten din ser ut. Kjøper du en bil kjørt av noen som knapt har belastet girkassa med halvparten av det dreiemomentet motoren har å by på er det å foretrekke sammenlignet med en bil kjørt av noen som liker å kjøre litt aktivt. Jeg vet ikke om noen som vurderer det som positivt om en bil har ettermontert store, uoriginale felger. De aller fleste som vil ha det, foretrekker å montere det selv på en bil som ikke har det fra før av, de ønsker ikke kjøpe en bil som er ferdig ihjelkjørt:)

 

Hvor har jeg nevnt noe om ungdommer? Selv er jeg 31, altså ingen ungdom lenger, men utrolig nok så har bilinteressen min fulgt meg opp igjennom ungdomstiden og inn i den voksne alderen. Du finner altså, tro det eller ei, bilinteresserte folk som er godt voksne også. Disse er det ikke trygt å kjøpe bil av i følge deg.

 

Det er ingen fasit på at revisorer eller gamle damer behandler en bil på den og den måten, akkurat som den tullete rattpåstanden din.

 

Alt du skriver er vås, rett og slett. Vås. Jeg sier det igjen: VÅS.

Endret av Kent Touch This
Lenke til kommentar

Ser du etter en bil du skal kjøpe av første eier er dette bortimot optimalt dersom bilen har fulgt servicer.

 

Nå dreier tråden seg om en bil til 50.000,- så sjansen for at du er andre eier er vel ganske minimal. Tipsene dine holder ikke mål, min gode mann.

Når man videre ser av dine tips at en optimal bil er en som har originalhjul, har dårlig annonsetekst, aldri har blitt reparert og du skal helst kjøpe av en person som ikke har noe som helst peiling på bil så blir det rett og slett for dumt.

 

Det jeg har foreslått er å importere en 2004 modell Fabia 1,4 tdi, helt optimal bil, lite attraktiv også for de som liker å ligge hardt i svingene. Om den har fulgt servicer sånn noenlunde er det å foretrekke sammenlignet med om den er senket og brukt hardt av en eller annen entusiast som har skiftet olje hver 5000 km:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg har foreslått er å importere en 2004 modell Fabia 1,4 tdi, helt optimal bil, lite attraktiv også for de som liker å ligge hardt i svingene. Om den har fulgt servicer sånn noenlunde er det å foretrekke sammenlignet med om den er senket og brukt hardt av en eller annen entusiast som har skiftet olje hver 5000 km:)

 

Jeg gir opp. Du er rett og slett på en annen planet.

Lenke til kommentar

Kan du ikke bare slutte å fornekte at det å kjøpe bruktbil av en ungdom er en dårlig ide sammenlignet med å kjøpe av en eldre person? Uansett hvordan virkeligheten din ser ut. Kjøper du en bil kjørt av noen som knapt har belastet girkassa med halvparten av det dreiemomentet motoren har å by på er det å foretrekke sammenlignet med en bil kjørt av noen som liker å kjøre litt aktivt. Jeg vet ikke om noen som vurderer det som positivt om en bil har ettermontert store, uoriginale felger. De aller fleste som vil ha det, foretrekker å montere det selv på en bil som ikke har det fra før av, de ønsker ikke kjøpe en bil som er ferdig ihjelkjørt:)

 

Hvor har jeg nevnt noe om ungdommer? Selv er jeg 31, altså ingen ungdom lenger, men utrolig nok så har bilinteressen min fulgt meg opp igjennom ungdomstiden og inn i den voksne alderen. Du finner altså, tro det eller ei, bilinteresserte folk som er godt voksne også. Disse er det ikke trygt å kjøpe bil av i følge deg.

 

Det er ingen fasit på at revisorer eller gamle damer behandler en bil på den og den måten, akkurat som den tullete rattpåstanden din.

 

Alt du skriver er vås, rett og slett. Vås. Jeg sier det igjen: VÅS.

 

Hva vil du høre da? At du er den optimale eieren og at alle som vil ha bil helst bør kjøpe den av noen som behandler den som deg? Seriøst, stort sett alle vandrehistorier som bruktbilselgere forteller går ut på at bilen er eid av en eldre mann eller en eldre dame i tyskland og at alle servicer er fulgt, og det er ikke uten grunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...