For Your Eyes Only Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 LADA NIVA barsk og tøff! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 LADA NIVA barsk og tøff! Hva er det med deg og denne Lada-humoren? Ingen som ler. (se også: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1341241&view=findpost&p=17725209 ) Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Lada Niva er jo faktisk tøff, og den har latterlig god fremkommelighet. Så selv om du tror det er en vits, er det en knall bil. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Lada Niva er jo faktisk tøff, og den har latterlig god fremkommelighet. Så selv om du tror det er en vits, er det en knall bil. Jeg skulle gjerne tatt han seriøst vist han ikke hadde spredd denne Lada-anbefalingen i flere tråder, uten noe spesiell form for begrunnelse. Lenke til kommentar
For Your Eyes Only Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Jeg postet en anbefaling av lada niva i to tråder, det er en knall bil, jeg kjenner en som ha en det er nesten ikke prblemer med den. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Lada Niva er jo faktisk tøff, og den har latterlig god fremkommelighet. Så selv om du tror det er en vits, er det en knall bil. Jeg skulle gjerne tatt han seriøst vist han ikke hadde spredd denne Lada-anbefalingen i flere tråder, uten noe spesiell form for begrunnelse. Tar meg friheten til å quote meg selv i dette tilfellet. Lenke til kommentar
festen Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 (endret) De tingene som nevnes over er ting en skal tenke over når en kjøper dyrere biler brukt. Det har vært en del triksing med kilometerstand, så dette er vert å merke seg. Servicehefte blir stadig viktigere. For bla. VAG er det nå en forutsetning for kjøp slik jeg ser det. Ser at man på enkelte VAG motorer bla skal skifte vannpumpe sammen med reg rem. hver 60.000km. Dette fordi den er i plast!! og minner om noe som hører til i et akvarium. Resultatet av et vannpumpehavari, og påfølgende høye temperaturer kan bli svært kostbart på motorer med avanserte topplokk i aluminium. Feil montering kan også være en risiko. Eller at du skifter vannpummpe hver gang, men at det er vibrasjonsdemper eller noe annet som går istykker. Alt skal jo også gå fort ved montering. Det er nesten like greit å gi blaffen i å skifte. Statistisk sett tror jeg det lønner seg. Jeg tror en reim normalt holder langt over 150 tusen km. Oljetemperatur er en bedre indikator for kjøleanlegget sammenlignet med vanntemperatur. Det burde vært en slags lyd-indikator når oljetemperaturen nådde et visst nivå. Verditapet ved å ikke å ha service, eventuelt gjøre det selv, er nok mindre relativt til de høye kostnadene ved å følge opplegget til mobilitet-garantien, tror jeg. Det servicene gjør som har en nytte for bilen er stort sett oljeskift. Nyttige reparasjoner, osv, og at en bil er velholdt og pent kjørt tror jeg ikke har så mye med servicer å gjøre. Det er nok lurt å se nøye på bilen og ikke bare serviceheftet. Endret 10. mai 2011 av festen Lenke til kommentar
festen Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 (endret) her f.eks: 100 kroner på at denne bilen er justert. http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=27924196 Tipper den har gått 250-350 tusen:) Endret 10. mai 2011 av festen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 her f.eks: 100 kroner på at denne bilen er justert. http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=27924196 Tipper den har gått 250-350 tusen:) Spennende, kan jeg høre hvorfor du tror det? Jeg syns den så relativt strøken ut, dessuten foreligger tilstandsrapport fra autorisert verksted, de har vel mulighet til å sjekke dette grundigere utover kilometerstanden (slik som de gjor på den Mercedesen det var en stor sak på for litt siden). Forsåvidt en genial bil, bortsett fra utseendet ! Lenke til kommentar
festen Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 her f.eks: 100 kroner på at denne bilen er justert. http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=27924196 Tipper den har gått 250-350 tusen:) Spennende, kan jeg høre hvorfor du tror det? Jeg syns den så relativt strøken ut, dessuten foreligger tilstandsrapport fra autorisert verksted, de har vel mulighet til å sjekke dette grundigere utover kilometerstanden (slik som de gjor på den Mercedesen det var en stor sak på for litt siden). Forsåvidt en genial bil, bortsett fra utseendet ! Ser ut som den har gått 300 tusen pluss i rattet, importert i 2007. Tviler på at den er riktig, men jeg har ikke tenkt å sjekke historikken i Tyskland, den kan jo være riktig, men jeg tviler. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Lada niva. Null komfort! værste bilen jeg har kjørt! 1 Lenke til kommentar
For Your Eyes Only Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Komfort var heller ikke et av kriteriene til ts. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Barsk Bra utseende??? Prøver du å si at Gelanderwagen er stygg? Den er mye rart, som ukomfortabel, tørst og grusom på langkjøring, men den er definitivt kul. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Barsk Bra utseende??? Prøver du å si at Gelanderwagen er stygg? Den er mye rart, som ukomfortabel, tørst og grusom på langkjøring, men den er definitivt kul. ikke pen i hvert fall. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 her f.eks: 100 kroner på at denne bilen er justert. http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=27924196 Tipper den har gått 250-350 tusen:) Spennende, kan jeg høre hvorfor du tror det? Jeg syns den så relativt strøken ut, dessuten foreligger tilstandsrapport fra autorisert verksted, de har vel mulighet til å sjekke dette grundigere utover kilometerstanden (slik som de gjor på den Mercedesen det var en stor sak på for litt siden). Forsåvidt en genial bil, bortsett fra utseendet ! Ser ut som den har gått 300 tusen pluss i rattet, importert i 2007. Tviler på at den er riktig, men jeg har ikke tenkt å sjekke historikken i Tyskland, den kan jo være riktig, men jeg tviler. Det er ikke hold i teorien din om ratt. Ratt er lagd i så mange forskjellige materialer, og ingen har lik holdbarhet. Jeg hadde en E39 Individual med sportsratt i svart skinn. Den var gått ca 115.000km uten antydning til slitasje på ratt, mens MB Vito sine ratt i plastutførelse er skifteklare etter knappe 60.000km. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Mitt ratt har snart gått 300 000km og er fortsatt ikke blankslitt, derimot så er det hull på setet. Audi. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Noen ratt i eldre passater er også laget i et blankt skinn/plastikk materiale. Noen som forresten vet hvordan man vedlikeholder skinnseter? Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 En bil som er blankslitt på øvre halvdel på rattet er mye små-kjørt. Er rattet blankslitt på venstre side har bilen gått mye langkjøring, kjørelengden er uansett høy, over 200 tusen, trolig høyest på den med ratt som er slitt mye på den venstre siden. Hva i alle dager? Det har ikke slått deg at hvordan man holder rattet er en personlig preferanse og har ingenting med hvorvidt bilen blir brukt til lang- eller småkjøring å gjøre? Unngå stylede biler og biler som ikke har felger i original dimensjon. Unngå biler som har hatt skade og har vært rettet. Og unngå biler der annonsen er selgende og ikke nøytral. Unngå biler der selgeren lister opp reparasjoner som er gjort. Unngå biler som er ungdomskjørt. Unngå biler der selgeren kan bil fordi det betydelig øker risikoen for at kilometerstanden er feil. Utifra hva du skriver her skal man altså kun kjøpe biler som har originalhjul, har dårlig annonsetekst, aldri har blitt reparert og du skal helst kjøpe av en person som ikke har noe som helst peiling på bil. God dag! 5 Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Noen som forresten vet hvordan man vedlikeholder skinnseter? Kjøp en sånn en: http://swissvax.no/startside-mainmenu-64?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=63&category_id=31 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå