The_Lozer Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Hei, jeg har nå søkt litt her og der på internet og ikke funnet ut av dette. Jeg har da 2 html dokumenter; doc1.htm og doc2.htm doc1.htm skal det være litt javascript Det jeg da lurer på, er det mulig å hente ut verdien 341 fra doc2.htm med f.eks getElementById("verdi") eller noen annen form for å gjøre dette med javascript? doc2.htm: <span id="verdi">341</span> Takk for alle svar:) Lenke til kommentar
lassejl Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Hei, dette kan du løse ved å bruke jquery sin load() funksjon. Eksempel: $("#destination").load("doc2.htm #verdi"); Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 (endret) (Så ikke jQuery-svaret før jeg postet) Godt formulert spørsmål, men trenger likevel litt mer info: A) Skal du lese fra doc2.html som er åpent i et annet browservindu? Tror ikke det går. B) Skal du lese fra doc2.html som befinner seg i en IFRAME i samme vindu som doc1.html? I så fall burde det gå fint. C) Skal scriptet i doc1.html aksessere doc2.html som fortsatt befinner seg på serveren? Fungerer det også med litt ajax. Kanskje dette gjør det enklere å søke, eller enklere for andre å svare mer detaljert... Endret 5. mai 2011 av torbjørn marø Lenke til kommentar
The_Lozer Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2011 (Så ikke jQuery-svaret før jeg postet) Godt formulert spørsmål, men trenger likevel litt mer info: A) Skal du lese fra doc2.html som er åpent i et annet browservindu? Tror ikke det går. B) Skal du lese fra doc2.html som befinner seg i en IFRAME i samme vindu som doc1.html? I så fall burde det gå fint. C) Skal scriptet i doc1.html aksessere doc2.html som fortsatt befinner seg på serveren? Fungerer det også med litt ajax. Kanskje dette gjør det enklere å søke, eller enklere for andre å svare mer detaljert... doc1.htm finnes i browser vindu, doc2.htm ligger på server og er ikke åpent i browser vindu. Lenke til kommentar
The_Lozer Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2011 Kan også legge til at jeg ønsker å legge den verdien jeg finner via f.eks $("#destination").load("doc2.htm #verdi"); skal legges i en variabel i javascript. slik at: var verdi = '341' Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Prøv noe slikt: $.get('doc2.html',function (data){ var verdi = $('#verdi', data).text(); alert(verdi); }, 'html'); Denne koden bruker jquery. Lenke til kommentar
The_Lozer Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2011 Prøv noe slikt: $.get('doc2.html',function (data){ var verdi = $('#verdi', data).text(); alert(verdi); }, 'html'); Denne koden bruker jquery. Dette funket desverre ikke, jeg får kun opp en blank alert boks Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Sjekk at du får lastet dataen. Prøv med f.eks alert(data) eller console.log(data); Og sjekk at du bruker riktig selector (#verdi). Lenke til kommentar
The_Lozer Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2011 Sjekk at du får lastet dataen. Prøv med f.eks alert(data) eller console.log(data); Og sjekk at du bruker riktig selector (#verdi). jeg får lastet dataen, får opp denne informasjonen da (alert(data): <192.168.1.4> <span id="verdi">341</span> Men får et blankt alert vindu når jeg prøver: var verdi = $('#verdi', data).text(); Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 prøv med: $.get('doc2.htm',function (data){ var verdi = $(data).filter('#verdi').text(); alert(verdi); }, 'html'); Lenke til kommentar
The_Lozer Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2011 prøv med: $.get('doc2.htm',function (data){ var verdi = $(data).filter('#verdi').text(); alert(verdi); }, 'html'); Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå