Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL Telenor eller Bluecom

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har Bluecom og har ikke noe negativt om dem...:smile:

Bluecom leverer uten software, det vil si at det er bare å stikke kabelen i nettverkskortet og stille (explorer) til automatisk søking etter internettoppkobling. Men du må regne med ca. 15% mindre hastighet enn du er lovet. Det står også i kontrakten. Men alt i alt fungerer det bra.

Jeg er ikke sikker på om telenor har satt ned prisene men bluecom var billigere da jeg kjøpte.

Slik jeg har forstått så er bluecom så å si det samme som telenor bare at Du ikke får med brannmuren som telenor leverer. Denne brannmuren er ikke "up to date" det er ikke den nyeste. Det finnest flere gratis brannmurer som du kan laste ned gratis.

F.eks ZoneAlarm

Lenke til kommentar

Har ikke fått noen tilbud i fra noen av dem men

Telenor har gjør det selv pakke til 495; abnm.550 pr.mnd ellers ingen avslag.

Blue com har en gjør det selv pakke med et etablerings gbyr på 995; abnm.495; pr mnd

[ Denne Melding var redigert av: nesenra på 2002-02-04 23:28 ]

Lenke til kommentar

Bluecom uten tvil!

Her kan man plugge kabelen i, og være på nett med en gang.

Med telenor må man installere software, og logge seg på.

Vet ikke hvordan det er med Telenor, men med Bluecom får jeg tildelt ip-adresser til flere pc'er.

DVS: Hvis du har et lan-party, kan alle plugge seg rett i ruteren. Vips, alle er på nett!

Lenke til kommentar

Jeg tror sikkert Bluecom er det beste alternativet, men å si at firewallen Telenor sender med ikke er "up to date" er bare piss! Den er mer oppdatert enn Zonealarm.... Det er faktisk mulig å trykke liveupdate knappen i NIS og vips... du har det nyeste av alt. Men det kanskje ikke alle som har skjønt det....

Hm... hvorfor virker jeg sur i de få postene jeg skriver her....??

Lenke til kommentar

jeg ville valgt bluecom, vurdere faktisk og bytte, dette av den simple grunn at Telenor er som staten, de skal vite alt av hva du driver med! Pluss at de tilbyr 2mb/s linjer, det gjør ikke telenor.

Telenor:

du får f.eks ikke lov til og ha noen slags server oppe (ikke engang Half-Life CS Server!!!), ikke ftp server, ikke web-server, OSV!!!

Har telenor 1024/256 linje, og har ALDRI hatt over 865kb/s på "linje-testere"

Bluecom:

"Du gjør som du vil, det er din linje, så lenge det er innenfor de norske lover"

har lyst til å bytte, men synes det er litt unødvendig å betale nye 1000,- i etablering.. Tror nok jeg venter på SDSL...

Lenke til kommentar

Telenor Online ADSL

Telenor Online ADSL er den suverent raskeste Internett-tilknytningen du kan få over telefonlinjen - opptil 16 ganger hurtigere enn ISDN. Med ADSL løper det heller ingen tellerskritt når du er ute og surfer. Surfeopplevelsen blir mer intens, med lyd og levende bilder i god kvalitet.

Det er det dummeste jeg har hørt!! de tar seg vann over huet hele tiden!

Alle de under bruker de to gamle, kjedelige kobberkablene refert til som "telefonlinjen" over:

SDSL 2mb/s, VDSL 52mb/s, ADSL 8mb/s (nextgentel) OSV. Telehor ADSL er MAX 1mb/s og svinedyr. og det har heller ikke tenkt å oppgradere den.

VDSL (den raskeste foreløpig):

VDSL provides an incredible amount of bandwidth, with speeds up to about 52 megabits per second (Mbps). Compare that with a maximum speed of 8 to 10 Mbps for ADSL or cable modem and it's clear that the move from current broadband technology to VDSL could be as significant as the migration from a 56K modem to broadband.

Lenke til kommentar

klart det er lov til å ha egene servere oppe å gå så lenge det ikke er til kommersielt bruk!(tjene penger på det f.eks)

så hvis du trenger noen filer på jobben som er hjemme er det bare å klaske opp en ftp server det :smile:

selver kjører jeg WEB server, terminal server, vpn server, mail server :smile: Men det er for MITT bruk.

on topic: Bluecom leverer som sagt ut flere IP'er. Slepper også å stresse med router eller server for å dele ut interernett tilgangen. plugg den i hub/switch eller NIC så er du på nett med èn gang.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-05 00:04, kongkrone skrev:

Jeg tror sikkert Bluecom er det beste alternativet, men å si at firewallen Telenor sender med ikke er "up to date" er bare piss! Den er mer oppdatert enn Zonealarm.... Det er faktisk mulig å trykke liveupdate knappen i NIS og vips... du har det nyeste av alt. Men det kanskje ikke alle som har skjønt det....

Da jeg vurderte å bestille adsl fra telenor fikk jeg vite at softwaren ikke var "up to date" fra selgeren.

(antivirus + brannmur) Men det ser ut som at dette ikke stemmer.. bare å beklage

[ Denne Melding var redigert av: janken på 2002-02-07 12:31 ]

[ Denne Melding var redigert av: janken på 2002-02-07 12:31 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...