Splitter Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Ivy Bridge ser ut til å bli Intels første prosessor som bruker 3D transistorer. Intel påstår at dette vil gi en nedgang i strømforbruket med 50%, eller eventuelt en økning i ytelse på 37%. Personlig vet jeg ikke mer om dette enn det som står på Intels egne sider, men hvis dette er riktig, må vel Ivy Bridge bli ganske stor revolusjon i forhold til tidligere generasjoner prosessorer? Lenke til kommentar
genesis Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 (endret) Tror det når jeg ser det =)Når måtte det bli? "Ivy Bridge is slated for high-volume production readiness by the end of this year."Q1 2012 da?Intel 22nm presentation Endret 8. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 4. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2011 Ivy Bridge skal vel etter planen komme tidlig 2012. For meg betyr nok det at jeg må utsette oppgraderingen noen måneder. Lenke til kommentar
SuperRipper Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 Jeg sitter selv å venter på denne. Håper jeg kan få en fin julegave til meg selv, men det ser ikke så lyst ut med Q1 12` Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Hvorfor gidder dere å "sitte og vente" på ting som er 3\4 år unna i dataverdenen? Greit nok å vente på for eks. Bulldozer som er 3-4 uker unna, men hvis man skal vente på ting som er så langt unna som Ivy Bridge, så blir det for dumt. Det blir som å vente på neste generasjon skjermkort, to måneder etter at nåværende er lansert. Dessuten er Ivy Bridge en mindre oppdatering av Sandy Bridge, og 3D-transistorer kommer ikke til å forandre på det. Intel reklamerer og hyper opp, som alle andre som skal selge noe. 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Hvorfor gidder dere å "sitte og vente" på ting som er 3\4 år unna i dataverdenen? Greit nok å vente på for eks. Bulldozer som er 3-4 uker unna, men hvis man skal vente på ting som er så langt unna som Ivy Bridge, så blir det for dumt. Det blir som å vente på neste generasjon skjermkort, to måneder etter at nåværende er lansert. Dessuten er Ivy Bridge en mindre oppdatering av Sandy Bridge, og 3D-transistorer kommer ikke til å forandre på det. Intel reklamerer og hyper opp, som alle andre som skal selge noe. +1 til dette! Angående venting så er det vel et poeng å vente på neste generasjon om det du sitter på nå ikke blir voldsomt overgått av nåværende generasjon, en firekjerners Nehalem-prosessor eller GTX 460 SLI er det lite prisgunstig å bytte ut enda. Så jeg kan jo si at jeg "venter" på neste generasjon for å se om det er noe som er verdt å oppgradere til. Jeg skal f. eks. ha meg nytt skjermkort når neste generasjon kommer slik at Witcher 2 kan kjøres på maks grafikk @60fps uten å måtte betale 5000 kr for skjermkort. Lenke til kommentar
SuperRipper Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 (endret) Jeg for min del venter fordi jeg sitter på et Sandy Bridge-oppsett på skolen. Ettersom jeg er ferdig i juni og skal begynne i jobb i august, har jeg ikke tid/noen spill som skal spilles før november/desember. Da er forhåpentligvis Ivy Bridge på vei. Nå er det ca 1/2 år siden SB kom, og 1/2 år til IB kommer, så for min del kan jeg godt vente litt :-) Nå skal det også sies at min neste pc-oppgradering skal vare de neste 5 år, så da blir 4 kjerner for lite Edit: Hvor mange har ikke ventet på Bulldozer?? :!: Endret 25. mai 2011 av SuperRipper Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå