Gå til innhold

Ivy Bridge med 3D transistorer.

Anbefalte innlegg

Ivy Bridge ser ut til å bli Intels første prosessor som bruker 3D transistorer. Intel påstår at dette vil gi en nedgang i strømforbruket med 50%, eller eventuelt en økning i ytelse på 37%. Personlig vet jeg ikke mer om dette enn det som står på Intels egne sider, men hvis dette er riktig, må vel Ivy Bridge bli ganske stor revolusjon i forhold til tidligere generasjoner prosessorer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Hvorfor gidder dere å "sitte og vente" på ting som er 3\4 år unna i dataverdenen? Greit nok å vente på for eks. Bulldozer som er 3-4 uker unna, men hvis man skal vente på ting som er så langt unna som Ivy Bridge, så blir det for dumt. Det blir som å vente på neste generasjon skjermkort, to måneder etter at nåværende er lansert.

Dessuten er Ivy Bridge en mindre oppdatering av Sandy Bridge, og 3D-transistorer kommer ikke til å forandre på det. Intel reklamerer og hyper opp, som alle andre som skal selge noe.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor gidder dere å "sitte og vente" på ting som er 3\4 år unna i dataverdenen? Greit nok å vente på for eks. Bulldozer som er 3-4 uker unna, men hvis man skal vente på ting som er så langt unna som Ivy Bridge, så blir det for dumt. Det blir som å vente på neste generasjon skjermkort, to måneder etter at nåværende er lansert.

Dessuten er Ivy Bridge en mindre oppdatering av Sandy Bridge, og 3D-transistorer kommer ikke til å forandre på det. Intel reklamerer og hyper opp, som alle andre som skal selge noe.

+1 til dette!

Angående venting så er det vel et poeng å vente på neste generasjon om det du sitter på nå ikke blir voldsomt overgått av nåværende generasjon, en firekjerners Nehalem-prosessor eller GTX 460 SLI er det lite prisgunstig å bytte ut enda. Så jeg kan jo si at jeg "venter" på neste generasjon for å se om det er noe som er verdt å oppgradere til. Jeg skal f. eks. ha meg nytt skjermkort når neste generasjon kommer slik at Witcher 2 kan kjøres på maks grafikk @60fps uten å måtte betale 5000 kr for skjermkort.

Lenke til kommentar

Jeg for min del venter fordi jeg sitter på et Sandy Bridge-oppsett på skolen. Ettersom jeg er ferdig i juni og skal begynne i jobb i august, har jeg ikke tid/noen spill som skal spilles før november/desember. Da er forhåpentligvis Ivy Bridge på vei. Nå er det ca 1/2 år siden SB kom, og 1/2 år til IB kommer, så for min del kan jeg godt vente litt :-)

Nå skal det også sies at min neste pc-oppgradering skal vare de neste 5 år, så da blir 4 kjerner for lite :thumbup:

Edit: Hvor mange har ikke ventet på Bulldozer?? :!:

Endret av SuperRipper
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...