Footy Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Har en eldre parkett her i leiligheten, har tittet litt på dette gjør det selv greiene til Maxo. Ser relativt lett ut. Men er det det? Kan hvem som helst får til et perfekt resultat eller lønner det seg å leie inn folk når man ikke har noen erfargin what so ever? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Det beste er å leie en stor gulvsliper hvis det er det du mente, og den er ikke spesielt vanskelig å bruke. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Jeg ville sjekket priser på mann med maskin i tillegg til bare å leie maskin. Er prisforskjellen så stor at den dekker å legge ny parkett hvis du tabber deg skikkelig ut? Parkettsliping er et håndtverk der erfaring er kjekt å ha, du kan fort lage groper i parketten ved ujevn fart slik at den sliper for lenge noen steder i forhold til andre, og særlig hjørner er vanskelige å få pene uten groper og grader. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Det er ikke så vanskelig å bruke en slipemaskin, men det er likevel fort gjort å skade gulvet, og spesielt hjørner er vanskelig å få bra (eller perfekt). Jeg slipte og oljet ca 70 kvm med 40 år gammel parkett i 2. etg, resultatet ble bra, men ikke perfekt, og jeg regner meg selv som relativt nevenyttig. Dersom du har krav til at resultatet skal bli perfekt, bør du sette bort hele jobben. Dersom du skal leie noen for å slipe og lakke koster det fort det samme pr kvm som ny parkett. Lenke til kommentar
enden Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Jeg er enig med zanta. Du kommer ikke til å få det perfekt, så hvis det er målet så kan du like greit leie inn folk, eller legge det gulvet du helst vil ha selv. Jeg har slipt ganske mange kvadrat med heltre samt et lite areal med tynn parkett. Jeg startet med å lage meg noen heftige groper på det første gulvet, men skulle heldigvis ganske mange mm ned for å kvite meg med noen stygge hakk og sår. Det neste heltregulvet ble ganske bra, men det siste gulvet med tynn parkett var et mareritt og er ikke blitt pent. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Jeg tror ikke jeg ville tatt risikoen med å gjøre det selv i alle fall. Enkelte ganger er det faktisk verd å bruke fagfolk til å gjøre jobben. Det er store muligheter for at du vil gjøre vondt verre, spesielt om du ikke har noe som helst kunnskap eller erfaring fra før. Lenke til kommentar
ThOms-N Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Pappen skulle pusse ned og lakke den slitte trappa selv. Han skal jeg nå hjelpe å legge trappefornyer Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Slipe og lakke trapp er kjempelett i forhold til å slipe parkett. Lenke til kommentar
ThOms-N Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 Slipe og lakke trapp er kjempelett i forhold til å slipe parkett. I know. Berre ville poengtere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå