Gå til innhold

windows update oppdaterer selv om jeg har stilt inn for manuell oppdatering

Anbefalte innlegg

Jeg lurer fælt på hvorfor min windows update innstallerer oppdateringer selv, når jeg altså faktisk har stilt den inn på at jeg skal laste ned og installere oppdateringer selv? -Jeg reinstallerte os-et i går, (win 7 pro) etter å ha lekt litt med xp. -Før jeg rakk konfigurere systemet, og update, så hadde den lastet ned 83 oppdateringer, deriblandt 2 stk jeg IKKE ville ha. -Fjernet derfor krysset på de to, og installerte de andre. (etter å ha konfigurert update)

I dag, har allikevel maskinen innstallert disse to, hvorav en av dem er den som ikke kan fjernes igjen, OG det står på update at det er 5 viktige oppdateringer tilgjengelig, men jeg får ikke se dem..

Dvs: det står ikke noe der hvor de ellers pleier å stå, hvor jeg kan krysse av eller på..

Blir SÅ sinna av sånt tull!!!

Anyone???

Endret av Agility
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste grunn til å ikke ville ha sikkerhetsoppdateringer via Microsoft Update, er jo om du ikke har lovlig Windows versjon installert.

Ellers er det jo dumt å ikke la Windows installere de nyeste oppdateringene.

Og du har rett i at tre stykker blir oppdatert automatisk rett etter installasjonen.

Men har du lovlig Windows, er det jo ingen problemer med å la disse bli installer vel?

Kommer ikke på noen bakdeler i alle fall...

Lenke til kommentar

Hei, joda, har lovlig windows (xp, vista og win 7 fulgte med maskinen) -Hadde det samme problemet før jeg installerte xp, og fikk det tydeligvis tilbake da jeg installerte win 7 igjen. (at jeg ikke får se hvilke oppdateringer det er osv) -Og jeg skrev først feil, det var 83 oppdateringer...

Synes bare det er veldig pussig..og overstyring av hva jeg selv stiller inn på min maskin, er ekstra pussig..

Lenke til kommentar

Men hvorfor er det oppdateringer du ikke vil ha da? Oppdateringene er ment til å holde pcen din trygg og sikker. Og du ønsker vel en trygg og sikker pc?

Har aldri vært borte i folk, nå ett og et halv år siden Windows 7 kom ut, har gode grunner til å ikke installere de nyeste oppdateringene. Eller, jeg har vært borte i folk som ikke har rent mel i posen da...de ønsker jo ikke oppdateringer.

Men om du ikke er enig, kan du fortelle meg litt mer om hvorfor du ikke ønsker de nyeste sikkerhetsoppdateringene på din pc?

Lenke til kommentar

..nå var jo dette et sprøsmål om HVORFOR den holder på slik? -Jeg har ikkeno stress med å få disse oppdateringene, men, siden dette var et problem FØR jeg reinstallerte, altså at jeg ikke får se oppdateringene, og at de innstallerer seg selv, tenker jeg jo at jeg kanskje kan være hacket? Pc`n føles jo definitivt ikke trygg når den holder på slik!

Mye mas om rent mel syns jeg..når jeg sier jeg faktisk har et problem, som jeg nå har testet update for å finne ut av? -Hvis du ikke kan hjelpe meg..så trenger du egentlig ikke si noe..

Og hvorfor jeg ikke ville installere de to oppdateringene, var, som sagt, for å sjekke om updaten min var frisk etter reinstallering!

Lenke til kommentar

Det ER jo rart, at man skal ha muligheten til å velge disse oppdateringene selv, når de skal lastes ned, og når de skal innstalleres, om man faktisk ikke får det eller???

Når update jobber, tar den alle ressurser fra alt annet jeg jobber med omtrent, så det ER faktisk grunner for at jeg vil styre det der selv.

Hvis ingen utenfra har hacket maskinen, så må det vel være microsoft da, som er like paranoide som andre? -Vel, siden jeg har betalt for 3 forskjellige (EKTE) operativsystemer, så skulle det vel ikke vært sånn?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

OG pps: den ene oppdateringen det er snakk om, er KB976902, også kjent som"black hole" oppdatering, og en hel del folk har fått trøbbel med diverse på maskinene sine etter denne!!!

BS. Den tanken florer bare på forum av det mer suspekte slaget.

Lenke til kommentar

Mulig..jeg har bare googlet den, og sett at folk har hatt problemer med både å komme på nett, og diverse andre saker..da med følelsen av min egen maskin evt.blir styrt av noen andre, så blir jeg usikker..-Og jeg er nå faktisk ikke så susoekt..hadde jeg vært, hadde jeg vel henvendt meg på et mer suspekt sted eller? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...