Gå til innhold

Hjelp til ny stasjonær pc (middels gamer-pc) til ca. 5000

Anbefalte innlegg

Heihei. Vurderer sterkt å investere i en ny pc.

Min nåverende PC er sånn ca. 6 år gammel nå, og jeg merker at den begynner å bli litt ustabil..

Men pga. økonomiske årsaker så vil jeg ikke satse på noen "Hardcore Gaming PC", men nøyer meg med noe litt mindre.

Har tatt utgangspunkt i denne PC'en fra Komplett.

Tastatur, skjerm, mus og høytaler trenger jeg ikke, så da har jeg noen kroner til å bruke på andre ting som større harddisk, RAM o.l.

Jeg tror at 4GB RAM er nok til å begynne med, og jeg trenger nok ikke mer en 1TB harddisk.

Den PC'en jeg har nå bråker noe ekstremt til tider (har funnet ut det er grafikkkortet mitt (Radeon X800 XL) som sannsynlig er synderen, så denne gangen vil jeg ha PC'en som bråker minst mulig :)

Problemet mitt er at jeg ikke har så veldig god peiling på slikt, så hvis noen har lyst til å hjelpe meg her, så er jeg veldig takknemmelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.dustinhome.no/Favorites.aspx?list=7ce94930c6024504bdb7a28bcad4f267

Siden du har så stramt budsjett, måtte det gå på prosessoren. Ikke så veldig god prosessor, men funker. Bror min har den og enda ikke funnet et spill han ikke kan kjøre på god grafikk.

Men den er en del bedre en komplett pc-en rett over 5.5k inkl porto.

Takk for tips. Glemte å si at jeg helst vil ha PC'en ferdigbygd. Vet ikke om jeg tar sjansen på å sette den sammen selv :p

Lenke til kommentar

http://www.dustinhome.no/Favorites.aspx?list=7ce94930c6024504bdb7a28bcad4f267

Siden du har så stramt budsjett, måtte det gå på prosessoren. Ikke så veldig god prosessor, men funker. Bror min har den og enda ikke funnet et spill han ikke kan kjøre på god grafikk.

Men den er en del bedre en komplett pc-en rett over 5.5k inkl porto.

Takk for tips. Glemte å si at jeg helst vil ha PC'en ferdigbygd. Vet ikke om jeg tar sjansen på å sette den sammen selv :p

Jeg har drivt og byggd min første pc nå, Er ikke noe stort problem det:o folt i folk inn på dette forume som hjelper deg :D + att pcen blir bedre + billilgare en vist du hadde gjort det med komplett(sann dei bygge den til deg) :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...