Lapp1 Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 olol word @ kommentaren over. Alle skal få! Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Jøss, her står man overfor et virkelig ilands-problem. 19 og fortsatt jomfru! Jeg var 21 når jeg "sprakk". Vet om mange på godt over 30 som er fortsatt jomfru. De er åpen om det, og ikke flau for det. Er langt mer nobelt det enn å lyge på seg full fangst. Den konkurransen om å få seg fitte tidligst mulig for å ikke miste ansikt, eksisterer kun i hodet ditt. 1 Lenke til kommentar
Fuglejenta Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 De fleste jenter anser ikke guttejomfruer som noe dårlig. Kanskje litt eldre kvinner, i slutten av 20-årene og oppover. Hvis man har sex med noen i tenårene (og for den saks skyld litt over) så synes jeg man må regne med at personen ikke har gjort det før. Det er ikke noe å være flau over, synes jeg. Som jente var det kanskje lettere for meg, siden jeg har hatt mange beundrere og nært sagt stalkere. Det kommer jo ikke ann på etterspørsel. Jeg synes det står respekt av det. Ikke noe galt i å ha hatt mange heller, for all del. Men det har begge deler positisve og negative sider. Du sier du ikke er så veldig kjekk. Det tror jeg ikke du skal være redd for. Noen jenter vil jo ha visse typer, høy og mørk eller tyn med stor nese eller muskeløs. Men mange bryr seg ikke så mye om det. Mine sterkeste forelskelser (betattheter) har vært i gutter som så helt ulike ut. Høyde, vekt, hårfarge, ansiktstrekk osv har ikke så mye å si for alle. Personlighet betyr alt. Jeg har vært borti en fyr for eksempel. Jeg var vildt forelsket i ham. Det gikk over, for han virket så uinteressert og på det tisdpunktet tenkte jeg at han var alt for pen og flink og morsom og interessant for meg. Men i ettertid viste det seg at han hadde vært like forelsket i meg og aldri hatt kjæreste siden han "bare ikke greide det med jenter"! Altså, det kan godt hende du er attraktiv, mange gutter veit det ikke selv. Gjerne bli mer sosial og utsett deg for jenter (eller gutter). Vær i mange sammenhenger der du kan forelske deg eller pådra deg en forelskelse fra en annen. Når først følelsene er der føles det nok både riktigere og lettere (og vanskligere) å ta kontakt, og etterhvert (eller plutselig) ha sex. Lenke til kommentar
Maginox Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Anbefaler sterkt å komme inne i en bra venne eller/og festkrets og utvikle seg selv med erfaringer. Spør om tips fra venner og vis at du er villig til å lære! Alkohol kan også få deg ut av det sjenerte skallet, eller fjerne den dårlige stemningen din. Siden du er over 18 år kan du jo prøve å sjekke på byen. Mista jomfrudommen som 15 åring er 16 nå og dette er bare starten. Lenke til kommentar
eplejenta Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Je var jomfru til jeg var 17 Lenke til kommentar
SpinozaSittSkjegg Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Etter min erfaring med meg selv og kjente er det ikke så stort å miste jomfrudommen etter noen uker, da begynner du å stresse med å klare nummer to. Etterhvert opplever du nok at antallet ikke har så mye å si, hvis du prøver å se det fra din lyst sin side, og ikke normene og standarden i samfunnet sin side. Lenke til kommentar
coyoteulf Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Ikke ta det første og det verste, ta det beste Helt idiotisk råd. Går du rundt og venter på det beste er du jomfru om ti år også. Ta det som byr seg du, og bli ferdig med det 4 Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Ikke ta det første og det verste, ta det beste Helt idiotisk råd. Går du rundt og venter på det beste er du jomfru om ti år også. Ta det som byr seg du, og bli ferdig med det Dummeste jeg har hørt. "Bli ferdig med det", som om det er et onde man må gjennom... Hvis det er det som er poenget, så er det mye "fint" å få kjøpt for penger. (Nei, jeg oppfordrer ikke til det) Få deg kjæreste, ta det derfra. Lenke til kommentar
coyoteulf Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Dummeste jeg har hørt. "Bli ferdig med det", som om det er et onde man må gjennom... Hvis det er det som er poenget, så er det mye "fint" å få kjøpt for penger. (Nei, jeg oppfordrer ikke til det) Få deg kjæreste, ta det derfra. Voldsomt så moralistisk da? Kanskje han bør vente til ekteskapet i samme slengen Puling fungerer som så mange andre ting i livet. Du kan sjelden begynne på topp. Beggars can´t be choosers. Det er faktisk en ganske diger mental og psykologisk barriere å komme over å ha sex for første gang, og jo lenger man venter jo verre blir det. Skal du få drømmedama må du ha selvtillit, og selvtillit får man av å pule. 1 Lenke til kommentar
V.I.C Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Jeg opplevde ikke det å miste jomfrudommen som noe spessielt sånn sett; jeg ventet til jeg møtte en skikkelig jente som jeg var forelsket i, og fikk en fin opplevelse som jeg setter stor pris på. Men for meg var det ikke viktig å ikke være jomfru lenger... Når det er sagt er det et enorm sexpress via media og det er ikke alltid så lett å ikke bli påvirket av dette. Mitt råd til deg er å ikke stress med det, du er fortsatt ung og det er ikke noen hast. Jeg opplevde ikke det å miste jomfrudommen som noe spessielt sånn sett; jeg ventet til jeg møtte en skikkelig jente som jeg var forelsket i, og fikk en fin opplevelse som jeg setter stor pris på. Men for meg var det ikke viktig å ikke være jomfru lenger... Når det er sagt er det et enorm sexpress via media og det er ikke alltid så lett å ikke bli påvirket av dette. Mitt råd til deg er å ikke stress med det, du er fortsatt ung og det er ikke noen hast. Lenke til kommentar
indefenseofalittlevirginity Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Nå er det lenge siden du skrev ditt innlegg. Men jeg vil spørre - hva er så farlig med å vente? Nå vet ikke jeg hva du har gjort siden du skrev innlegget. Men jeg som nå har litt livserfaring vil si at jeg synes du er heldig som har ventet. Tenk om du kunne vente til du fant den du ville dele livet med. Da ville du spart deg for mye negative konsekvenser. Jo flere partnere man har, jo vanskeligere blir det å knytte seg til en person man vil dele livet med. Du vil komme inn i den vanen at er det noe som ikke fungerer så kan du jo bare finne en annen partner. Mens i virkeligheten er det jo sånn at å lykkes i livet handler om å holde ut i de valgene man har tatt. Jobbe for at ting skal lykkes fordi man har bestemt seg for det. Om man vil bli lykkelig på alle livets områder så handler det om å ha prinsipper, og moral. Være trofast. Holde hva man har lovt. Kjærlighet som varer handler om å ta et valg om å elske en annen person. Det handler ikke om å ha sex med en tilfeldig (hyggelig eller ikke hyggelig) person man møter. Det handler bare om å tilfredsstille sine egne ønsker. Det er selvopptatt. Det handler ikke mye om å bry seg om den andre personen i det hele tatt. Det handler om å bry seg om seg selv rett og slett. Og problemet da er at man faktisk ikke gjør noen som man selv vil ha nytte av egentlig. I beste fall er det man oppnår litt nytelse en stakket stund, pluss status i vennejengen. Man trenger ikke skamme seg over å være jomfru lengre. Men hva med alle de andre konsekvensene? Man øker sjansen betraktelig for å ikke lykkes i livet når det gjelder å etablere et fast forhold. Man risikerer og bli såret, og å såre andre. Vi mennesker er jo ikke maskiner. Vi har følelser, og vår lykke avhenger av et følelsesliv som ikke er skadet. Man spiller russisk rulett med sitt eget liv. I og med at det ikke er noen garanti for at den andre personen ikke har kjønnssykdommer. Og bruker man kondom er det store sjanser for at den ikke fungerer som den skal heller. Det kalles sikker sex, men er faktisk ikke det. Og selv om mange kjønnssykdommer kan kureres, er bivirkninger av disse sykdommene bl.a. kreft. Pluss da at du har de dødelige sykdommene. Det er ikke mange år siden at man i Norge, og andre land, hadde den instillingen at det var galt å ha sex utenfor ekteskapet. Man hadde en høy moral. Og dette har vært med på å bevare vårt samfunn. Skapt trygghet. Et samfunn er avhengig av at man har familier som fungerer. Omtrent halvparten av de som gifter seg skilles jo. Og man flytter sammen, og flytter ut igjen. Finner nye partnerer. og har barn med den ene og den andre. Det blir stor forvirring. Man kan bare lure på hvordan det føles for dagens barn å vokse opp. Uten å vite hvordan en trygg, god familie fungerer. Ungene farter hit og dit annenhver helg, eller annenhver uke. osv. Selvfølgelig er det mange trygge gode familier fortsatt. Men det er nok mye forvirring og stress også i kjølvannet av hvordan folk lever. Og det er spesielt blant yngre alment akseptert at det er "naturlig" og ha sex med tilfeldige partnere, og (omtrent) en selvfølge at man skal gjøre det. Det er bare noe av det jeg vil si. Jeg håper for din skyld at du fortsatt er jomfru. Jeg syns det er tøfft gjort. Det skal du i såfall være stolt av. Det haster ikke. Det er mye modigere å vente, enn å hive seg uti det pga. press fra vennegjengen, eller almenn oppfatning, og faktisk undervisningen man får på skolen - som signaliserer en forventning om at man har sex med hvem man vil, når man vil osv. Bare man bruker kondom e.l..... Jeg legger ved en link som alle kunne ha nytte av å lese hvis de har tenkt å hive seg uti det... http://www.ribbonsoflight.org/defenseofvirginity.html 1 Lenke til kommentar
coyoteulf Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Vet ikke om du er mann eller dame, jeg. Enten så er du en mann som har rasjonalisert deg fram til gode grunner til manglende sexliv, eller så er du en kvinne som overhodet ikke forstår problemstillingen. I dette tilfellet er det ikke et aktivt valg å være jomfru. Det er et påtvunget alternativ. Og da er man ikke modig, man er maktesløs. Det er ikke noe å være stolt av, det er noe å være fortvilet over. 1 Lenke til kommentar
Dinosauromann Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 (endret) EDIT: Leste visst litt feil ja. Akkurat som en person som er overvektig kan føle seg som en taper fordi han/hun føler seg unormal og ikke slik som samfunnet legger opp til en skal være, kan en person som ikke har debutert/har debutert seint/få partnere etc. føle seg som en taper. Sex er jo noe som er overalt i media, presset er enormt. Og om en ikke har muligheten til å en gang gi etter for presset så er det jo lett å bli frustrert. Det er nødvendigvis ikke så koselig å ha ventet på den rette heller, om den en eventuelt ender opp med har vært igjennom en haug med partnere selv. Da mister en litt av poenget. Endret 21. september 2011 av Dinosauromann Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8723 Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 (endret) Omg. Sex er sex. Helt naturlig. ikke tenk så jævelig mye på det! Møt en kjekk kar, få i deg litt alkohol, flørt litt med han etc etc. Btw, hvis du finner tonen med en fyr og det er tydelig at det fører til noe, nevn at du er jomfru. Det kommer til å klikke for han, og han kommer til beise deg som et villdyr. Haha, no problemo! Edit: Åja, du er en dude..Da er det noe annet. Da annbefaler jeg deg å snakke med veninner, finne ut om det er et eller annet vors du kan joine en lørdagskveld. Kjøp inn litt alkohol. tequila er en sikker vinner hos jenter, så du kan evt spørre på en veldig uskyldig måte ; Halla, (navnet ditt ) her. Har dere sitron og salt eller? Meg og en buddy bringer tequila vettu, så blir det bra! Du og kompisen stikker på vorset, da gjelder det å finne ut hvilke damer som er aktuelle. det er det første du gjør. Etter at du har gjort deg opp en mening over utvalget, så er det på tide å markere deg som en fet fyr / alpha male. Det kan du gjøre ved å feks være den som drar igang drikke leker, kom med en morsom historie som skjedde på veien dit ( må ikke nødvendighvis være sann) Viktig å ikke være over the top, da kan du virke som en tryhard / creeper. Det er utrolig dumt. Når de har fått intykk av at du er en utadvent person med god humor, så kommer praten natulig som tiden går og alkoholen setter inn. Kom i lett prat med jenta du merket deg, spør om hun har lyst på noen shots, og ta med henne på 1 mands hånd til kjøkkenet feks. Så kan du si noe lættis som feks; Det beste mot surheten etter tequila er et skikkelig vått kyss, no kidding. Bam, der fikk du deg et kyss. Dra på byen med dem senere / privat fest, løsriv deg litt fra dama, ha det gøy, ikke flørt veldig åpenlyst med andre fordi da tror hun at du er en player. Men vær i kontakt med andre damer. Største attraksjonen er at du kommer overens med andre damer, og at andre damer vil ha deg. Anyways, når natten kommer på, spørr du jenta om hun er sulten, de er alltid sulten etter fylla. Da kan du kjøpe noe fyllemat på veien hjem, eller si at dere kan lage noe digg hjemme hos deg. Etter litt fyllemat er det tid for å legge seg, da kan du prate litt, holde rundt henne, være intim, også skjer det bare naturlig. Ur welcome bro! Endret 21. september 2011 av Slettet+8723 Lenke til kommentar
20cmslapp Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Nå er det lenge siden du skrev ditt innlegg. Men jeg vil spørre - hva er så farlig med å vente? Nå vet ikke jeg hva du har gjort siden du skrev innlegget. Men jeg som nå har litt livserfaring vil si at jeg synes du er heldig som har ventet. Tenk om du kunne vente til du fant den du ville dele livet med. Da ville du spart deg for mye negative konsekvenser. Jo flere partnere man har, jo vanskeligere blir det å knytte seg til en person man vil dele livet med. Du vil komme inn i den vanen at er det noe som ikke fungerer så kan du jo bare finne en annen partner. Mens i virkeligheten er det jo sånn at å lykkes i livet handler om å holde ut i de valgene man har tatt. Jobbe for at ting skal lykkes fordi man har bestemt seg for det. Om man vil bli lykkelig på alle livets områder så handler det om å ha prinsipper, og moral. Være trofast. Holde hva man har lovt. Kjærlighet som varer handler om å ta et valg om å elske en annen person. Det handler ikke om å ha sex med en tilfeldig (hyggelig eller ikke hyggelig) person man møter. Det handler bare om å tilfredsstille sine egne ønsker. Det er selvopptatt. Det handler ikke mye om å bry seg om den andre personen i det hele tatt. Det handler om å bry seg om seg selv rett og slett. Og problemet da er at man faktisk ikke gjør noen som man selv vil ha nytte av egentlig. I beste fall er det man oppnår litt nytelse en stakket stund, pluss status i vennejengen. Man trenger ikke skamme seg over å være jomfru lengre. Men hva med alle de andre konsekvensene? Man øker sjansen betraktelig for å ikke lykkes i livet når det gjelder å etablere et fast forhold. Man risikerer og bli såret, og å såre andre. Vi mennesker er jo ikke maskiner. Vi har følelser, og vår lykke avhenger av et følelsesliv som ikke er skadet. Man spiller russisk rulett med sitt eget liv. I og med at det ikke er noen garanti for at den andre personen ikke har kjønnssykdommer. Og bruker man kondom er det store sjanser for at den ikke fungerer som den skal heller. Det kalles sikker sex, men er faktisk ikke det. Og selv om mange kjønnssykdommer kan kureres, er bivirkninger av disse sykdommene bl.a. kreft. Pluss da at du har de dødelige sykdommene. Det er ikke mange år siden at man i Norge, og andre land, hadde den instillingen at det var galt å ha sex utenfor ekteskapet. Man hadde en høy moral. Og dette har vært med på å bevare vårt samfunn. Skapt trygghet. Et samfunn er avhengig av at man har familier som fungerer. Omtrent halvparten av de som gifter seg skilles jo. Og man flytter sammen, og flytter ut igjen. Finner nye partnerer. og har barn med den ene og den andre. Det blir stor forvirring. Man kan bare lure på hvordan det føles for dagens barn å vokse opp. Uten å vite hvordan en trygg, god familie fungerer. Ungene farter hit og dit annenhver helg, eller annenhver uke. osv. Selvfølgelig er det mange trygge gode familier fortsatt. Men det er nok mye forvirring og stress også i kjølvannet av hvordan folk lever. Og det er spesielt blant yngre alment akseptert at det er "naturlig" og ha sex med tilfeldige partnere, og (omtrent) en selvfølge at man skal gjøre det. Det er bare noe av det jeg vil si. Jeg håper for din skyld at du fortsatt er jomfru. Jeg syns det er tøfft gjort. Det skal du i såfall være stolt av. Det haster ikke. Det er mye modigere å vente, enn å hive seg uti det pga. press fra vennegjengen, eller almenn oppfatning, og faktisk undervisningen man får på skolen - som signaliserer en forventning om at man har sex med hvem man vil, når man vil osv. Bare man bruker kondom e.l..... Jeg legger ved en link som alle kunne ha nytte av å lese hvis de har tenkt å hive seg uti det... http://www.ribbonsoflight.org/defenseofvirginity.html Jeg tror jeg med sikkerhet kan si at folk som aktivt har sex er mer lykkelige en 20+ jomfruer. Lenke til kommentar
Filippa. Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Hei, Ser at det er en stund siden du startet tråden nå, så vet jo ikke om du fortsatt er jomfru. Jeg var selv 19 år da jeg først hadde sex. Problemet var at jeg la for mye i det. Jeg ville ikke ha det med hvem som helst, og selvfølgelig skal man ikke det, men jeg var altfor kresen og avfeide alle gutter når det kom til sex. Så plutselig så var jeg på nach med en venninne og en del gutter vi hadde møtt, og en av de jeg hadde flørtet en del med den kvelden bestemte jeg meg for å gjøre det med. Egentlig kun for å komme over den kneiken jeg alltid var for sta og kresen til å komme over. Aldri angret på det, og det gjorde at jeg ikke avviste hver eneste fyr jeg likte i senere tid. Lykke til Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Helt ærlig, er du desperat nok så gå på byen en kveld og finn ei som de aller færreste ville gått for. Det funker ikke alltid, men suksess-raten er nok høyere dersom du prøver deg på enere og toere og ikke tiere. Som de sier, anything with a pulse will do. Lenke til kommentar
Shushi Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 dette er ikke så farlig.. vent til russetida 1 Lenke til kommentar
Lucifinia Skrevet 12. september 2015 Del Skrevet 12. september 2015 Jeg er også 19 år, blir 20 i november og er fortsatt jomfru. Jeg forstår hvordan du føler deg og det er dritt det skal jeg være helt ærlig.Jeg har selv hatt mange sjangser som jeg bare ha nekta, fordi jeg er usikker og jeg er redd vis du skjønner hva jeg mener. Jeg har kommet til et punkt der hvor jeg tør ikke å ha forhold er hjemme nesten hele tiden, har blitt usosial siden mener at det er ikke en gutt for meg der ute. Siden jeg aldri har gjort det så har jeg mange gutte venner som bare tenker på sex hele tiden som har gjort meg til å trekke meg enda mer unna. Jeg vil finne en gutt som ikke stresser å ha det med en gang. Få meg til å føle meg konfortabel, trygg da er det en mulighet for at jeg kommer til å ha det, da er jeg ikke redd lenger.Det er litt vanskelig å forklare, men det jeg prøver å forklare er det er ikke vits i å stresse med å ha det, siden faller du for en feil person så kommer du etter hvert til å bli komplisert og begynne å trekke deg unna folk.. Har noen råd til meg om det lille jeg har skrevet vær så snill å si din mening:D Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 12. september 2015 Del Skrevet 12. september 2015 Snart 4 år gammel denne tråden. Ts er ikke 19 lenger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg