Gå til innhold

Overføre filer fra en Asus Eee [XP] til Win7

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Krysset nettkabel....

USB minne stick...

Ekstern harddisk...

Overføring via nettverk...

Er vel de raskeste og beste måtene å overføre data på. Du får ikke videreført innstillinger og programmer etc fra XP til Win7, så regner med du snakker om selve datafilene som dokumenter, musikk, bilder etc?

Lenke til kommentar

Krysset nettkabel....

USB minne stick...

Ekstern harddisk...

Overføring via nettverk...

Er vel de raskeste og beste måtene å overføre data på. Du får ikke videreført innstillinger og programmer etc fra XP til Win7, så regner med du snakker om selve datafilene som dokumenter, musikk, bilder etc?

Det er snakk om vanlig datafiler ja. Ekstren harddisk og minne stick funker, men da går det tregere og ofte finner jeg ikke minne sticken i alt rotet :)

Krysset nettverkskabel og over hjemme nettverket er vel ikke så lett fra XP til win 7 ?

Lenke til kommentar

Kun brukt krysset kabel mellom Vista og W7 og W7 til W7, så ingen erfaring fra XP til Win7.

Er det mye data er jo en ekstern harddisk beste løsning. USB stick har jo vanligivs 8-16 GB med plass, og det er jo ikke mye med litt musikk, filmer, bilder osv.

Lenke til kommentar

Men hvorfor lage en stor ut av ingen ting?

Har du en ekstern disk, kobler du den opp, og overfører de mappene med data du skal spare på til disken.

Når jobben er ferdig, gjør du det motsatte på en andre pcen, altså flyttet filer FRA den eksterne disken inn på pcen.

Lettere kan det jo nesten ikke gjøres. Det meste av brukerdata ligger under Brukere/Users mappene. Så spørs det jo hvor du har pleid å lagre filer utover på Mine Dokumenter osv.

Lenke til kommentar

Det nevnte du ikke i førsteposten, det med nettverket.

Om du melder begge pcene inn i samme arbiedsgruppe, og åpner for fildeling mellom pcen, fjerne evneutlle blokkeringer i brannmur osv, så skal det gå helt bra.

Jeg har virtuelle XP pcer kjørende inne i mitt lokaltnett, og de har tilgang til bestemte delte mapper i arbeidsgruppen. Fungerer fint som bare det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Om du kopierer filer over på en ekstern hardisk eller minnepenn, og du mister disken eller penna, så var det sikkert ikke noe viktige filer.

XP støtter TCP/IP og Win7 støtter TCP/IP, så ja, Du kan kopiere filer over et nettverk, men da må også nettverket støtte TCP/IP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...