Stalthy Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 (endret) Halloisen! Jeg bare lurer på om det finnes både skudd, stikk og spreng sikre klær som gjør at man er i ingen risiko trenger vell hjelm også, nope aint going to buy it. Men jeg bare lurer. Og hva blir i såfall kostanden? edit: jeg bruker ci (en litt større høreapperat) tenk det som en briller som har stoor bakende.) så hjelem skulle ha vært litt romslig =) (evt heldekkene maske..) Endret 4. mai 2011 av sindre_sniper Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Og hva er det du driver og planlegger? Det finnes skudd og stikksikre vester, men heldekkende antrekk kan jeg ikke si jeg har hørt om. Pansret bil er i og for seg heldekkende men kanskje ikke regnet som antrekk. Lenke til kommentar
Stalthy Skrevet 4. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2011 Jeg driver ikke å planlegger noe. Men just wonders just in case eller om verden skulle gå rett i dass, finnes det virkelig ingen heldekkene antrekk. Og hvor stort kaliber klarer en skuddiskker bli å ta imot? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 En vanlig skuddsikker vest er ikke riflesikker eller sikker mot de kraftigste håndvåpnene, da må du samme type vest som militære bruker med keramiske innlegg mener jeg det er. Lenke til kommentar
Stalthy Skrevet 4. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2011 Og hvor finner jeg det da? army shop ala eller hvordan type butikk? hva med denne ser at den er "law enforement" http://www.provakt.no/products/First-Choice-Armor-%252d-Affinity-NIJ-Level-II.html står dog ikke hvor kraftig den er Og hvor finner jeg det da? army shop ala eller hvordan type butikk? hva med denne ser at den er "law enforement" http://www.provakt.no/products/First-Choice-Armor-%252d-Affinity-NIJ-Level-II.html står dog ikke hvor kraftig den er Lenke til kommentar
Quote Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 (endret) Bombesikkert! Da blir du kul på gata. Forøvrig litt merkelig at du sier at du ikke skal kjøpe det, men nevner det som et krav at hjelmen skal ha plass til et svært høreapparat. Endret 4. mai 2011 av Quote Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Du kan jo spørre disse gutta? http://www.youtube.com/watch?v=WbxIZa6HSDA Lenke til kommentar
Licht Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Tar meg selv i å lure på hvorfor du la denne i Arrangementer, fest og uteliv. Du må feste rimelig hardt. 6 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Tar meg selv i å lure på hvorfor du la denne i Arrangementer, fest og uteliv. Du må feste rimelig hardt. Regner med han skal på fest hvor man skal kle seg ut etter første bokstav i fornavet - og TS heter Steinar. Hva annet enn skudd- stikk og sprengesikker vest kan man kle seg ut som? 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Verdensmester i orddeling? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Verdensmester i orddeling? Særskriving. Lenke til kommentar
CaptainOfCrush Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Obvious troll is obvious. Riktignok tålelig morsomt sådan. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Dette trenger slettes ikke å være et troll. Et troll har som hensikt å sløse bort andre menneskers tid, og spre dritt og irritasjon. TS har et genuint spørsmål. Til TS: De vestene du får kjøpt på internett ville jeg i beste fall ansett som kniv/splintsikre Så har man vanlige kevlarvester som takler 9 mm ammo Alt over dette er egentlig risikosport på høyt nivå. Virkelig kraftige vester stopper kanskje 7.62, men disse er blytunge, og det er i tilegg veldig stor fare for skader på indre organer likevel. Noe mer enn 7.62 stoppes ikke av noe du klarer å bære, og du overlever neppe p.g.a. energien du blir utsatt for. Draktene du ser på bilde brukes i stridssoner hvor man arbeider med IED/EOD o.l.. Dette er i prinsippet heldekkende splintvester. Skulle verden gå under tror jeg at et kombinert HAZMAT-1/strålingsikker drakt vil være viktigere enn en skuddsikker drakt. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Du får skudd og stikksikkre dresser. Men, du må kraftig opp i både pris og vekt for at den skal tåle noe mer enn 9-millimeter. Dragon Skin tror jeg kanskje er noe for deg, realtivt lett vekt og tåler MYE, uten å være overdrevent stort, slik som bomb den bombesikkre drakten litt lengre opp er. Du får de vanlige splintvestene som, etter det jeg har hørt, takler 9-millimeter og er stikksikkert. Men, å gå med dette over lengre tid er ikke akkurat behagelig Lenke til kommentar
;_; Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 ^Det er vel bare vesten i det antrekket som er skudd/stikksikker? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 ^Det er vel bare vesten i det antrekket som er skudd/stikksikker? Ser ut til at det kun er vesten ja, stort sett vil jo det holde... Men, det ser betydelig mer normalt ut enn andre ting man kan gå med som er skuddsikkert Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Om du bestikker noen som arbeider med utvikling av militært skuddsikkert utstyr, kan du kanskje få tak i en heldrakt i nanokarbon. Nanokarbon, aka CNT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå