FatPat Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Hei, Lurer litt på det med å opprette firma i utlandet med tanke på aksjehandel i utlandet? Jeg er skattemessig tilhørende i Norge, men tenker på å flytte utenlands om kort tid. Har sett på blant annet Kypros og Malta firma, hvor skatten er veldig gunstig med tanke på aksjehandel. Hvordan er det med skatt ved utbytte i utlandet til en utenlandsk bankkonto? Om jeg f.eks bor på Kypros ser jeg liten vits i å ta utbytte til en norsk bankkonto. Må jeg allikevel betale 28 % skatt pga at jeg er skattemessig hjemmehørende i Norge? Finnes det eventuelt måter å komme rundt dette på lovlig vis? Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Så vidt jeg vet er det ingen måte å slippe unna beskatning dersom du fortatt er bosatt i riket (skatteloven lister opp hva som kvalifiserer deg til "bosatt i riket"). Lenke til kommentar
KennethDreyer Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Jeg svarte deg på dette her: Firma i utlandet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå