swaxie Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Heei jeg bygde pc og når jeg starter så slår pcen seg på og så kommer bluescreen rett før windows loader i ca 2secc... Så restartes maskinen seg Noen som vet hvordan man kan fiske det? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Alt for lite info her. Vi må ha komplett hardwareliste med part/modellnummer, spesielt på hovedkort og minne. Hvilket os har du lagt inn og kom bluescreenen etter at du var ferdig og innstallere? Hadde du lagt inn noen drivere eller annen software? Var du påpasselig med monteringen, jeg tenker da på om du var jordet når du håndterte delene, om du påførte kjølepasta på cpu eller om det var kjølepad. Skriv litt mer utfyllende så skal vi se om vi kan finne ut av det. Lenke til kommentar
swaxie Skrevet 4. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2011 Alt for lite info her. Vi må ha komplett hardwareliste med part/modellnummer, spesielt på hovedkort og minne. Hvilket os har du lagt inn og kom bluescreenen etter at du var ferdig og innstallere? Hadde du lagt inn noen drivere eller annen software? Var du påpasselig med monteringen, jeg tenker da på om du var jordet når du håndterte delene, om du påførte kjølepasta på cpu eller om det var kjølepad. Skriv litt mer utfyllende så skal vi se om vi kan finne ut av det. jeg var jordet, også hadde jeg w7 fra før av på hdd Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 (endret) Hvis du ikke har reinnstallert Windows 7 så vil maskinen aldri starte opp da alle drivere som ligger i den innstallerte disken ikke passer med den nye hardwaren din. Du må reinnstallere Windows 7 fra bunn av, legge inn og oppdatere alle drivere så vil alt fungere som det skal. NB: Hvis Win7 lisensen du har er OEM så kan den ikke benyttes på nytt da den er bundet mot den gamle maskinen din. Er det fullversjon så kan du bruke den. Endret 4. mai 2011 av vidarkri Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 (endret) Hvis du hadde vindows 7 fra før av, må du formatere den på nytt med windows 7 på den nye Edit: vidarkri var før meg... Endret 4. mai 2011 av ÜberTec Lenke til kommentar
swaxie Skrevet 4. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2011 Hvis du hadde vindows 7 fra før av, må du formatere den på nytt med windows 7 på den nye Edit: vidarkri var før meg... hvordan reformaterer jeg i bios? Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Du går inn i bios, velger boot fra cd-rom. Starter på nytt med dvd-en i dvd-spilleren. Da får du beskjed om å trykke en tilfeldig tast for å state fra dvd. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Du må inn i Bios, normalt funksjonstast F1 under første post screen, endre bootrekkefølgen til CD/DVD som første boot enhet hvis du har Win 7 på et slikt medium. Lagre endringene med F10, reboot og boot fra cd. Da skal du bare følge anvisningene og innstallere Win 7. Lenke til kommentar
swaxie Skrevet 4. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2011 jeg får ikke det tibludet :O Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 jeg får ikke det tibludet :O Hvis du ikke ser post screen, altså der maskinen tester minne, finner disker etc så har du antagelig bare et stort bilde hvor det står at du må trykke en tast for å gå til post, normalt er det TAB. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 (endret) Kommer du inn i bios ? Endret 4. mai 2011 av ÜberTec Lenke til kommentar
swaxie Skrevet 4. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2011 Kommer du inn i bios ? kommer inn i bios nå Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Fint. Da finner du frem til der du velger boot rekkefølgen, og velger fra dvd først. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 (endret) Edit: dobbelpost. Endret 4. mai 2011 av ÜberTec Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Nå må du ikke være så respektløs og okupere denne tråden med reklame for free sportify pocket-bike. Du burde skamme deg! Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Velkommen Jesper, du er lame!!!! Lenke til kommentar
swaxie Skrevet 4. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2011 (endret) nå satt jeg på installation av w7 krysser fingrene for at det funker! Endret 4. mai 2011 av swaxie Lenke til kommentar
swaxie Skrevet 4. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2011 Tusen takk! det funka! Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Woot?? Det var jo liksom poenget det da. Kos deg med nymaskin din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå