Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

bluescreen/restart

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alt for lite info her. Vi må ha komplett hardwareliste med part/modellnummer, spesielt på hovedkort og minne.

Hvilket os har du lagt inn og kom bluescreenen etter at du var ferdig og innstallere? Hadde du lagt inn noen drivere eller annen software?

Var du påpasselig med monteringen, jeg tenker da på om du var jordet når du håndterte delene, om du påførte kjølepasta på cpu eller om det var kjølepad.

Skriv litt mer utfyllende så skal vi se om vi kan finne ut av det.

Lenke til kommentar

Alt for lite info her. Vi må ha komplett hardwareliste med part/modellnummer, spesielt på hovedkort og minne.

Hvilket os har du lagt inn og kom bluescreenen etter at du var ferdig og innstallere? Hadde du lagt inn noen drivere eller annen software?

Var du påpasselig med monteringen, jeg tenker da på om du var jordet når du håndterte delene, om du påførte kjølepasta på cpu eller om det var kjølepad.

Skriv litt mer utfyllende så skal vi se om vi kan finne ut av det.

jeg var jordet,

også hadde jeg w7 fra før av på hdd

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har reinnstallert Windows 7 så vil maskinen aldri starte opp da alle drivere som ligger i den innstallerte disken ikke passer med den nye hardwaren din.

Du må reinnstallere Windows 7 fra bunn av, legge inn og oppdatere alle drivere så vil alt fungere som det skal.

NB: Hvis Win7 lisensen du har er OEM så kan den ikke benyttes på nytt da den er bundet mot den gamle maskinen din.

Er det fullversjon så kan du bruke den.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

Du må inn i Bios, normalt funksjonstast F1 under første post screen, endre bootrekkefølgen til CD/DVD som første boot enhet hvis du har Win 7 på et slikt medium. Lagre endringene med F10, reboot og boot fra cd. Da skal du bare følge anvisningene og innstallere Win 7.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...