Gå til innhold

Komplett returnerer en dårlige vare


Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med kundeservice hos komplett.

Sendte inn PSUen min, en Silver Power SP-SS750M som er priset 1.089,- på komplett.no. Ettersom varen ikke er på lager før 30. juni fikk jeg denne mailen:

 

"Ja, denne vil da bli erstattet med en tilsvarende eller bedre vare avhengig av hva vi har på lager."

 

I dag fikk jeg vite at PSUen de sender tilbake til meg er en Chieftec Super Series 750W som er priset til 898,- på komplett.no. Denne PSUen er med jevne mellomrom til 50-60% rabatt (den kostet 400,- da jeg vurderte den) i såkalte superweekend-tilbud og den var oppe til vurdering da jeg kjøpte PCen min, men jeg valgte Silver Power grunnet bedre effektivitet, mindre støy og bedre kvalitet. Siden jeg åpenbart ikke er fornøyd med returvaren sender jeg mail tilbake til support hos Komplett.no og sier at jeg ble lovet en tilsvarende eller bedre vare. Får en mail tilbake:

 

"Selv om det skiller litt i pris er ikke dette en dårligere PSU. De er helt like i ytelse som du ser."

 

Jeg forklarer dermed hvorfor jeg ikke gikk for Chieftec da jeg kjøpte PCen og at jeg derfor mener dette ikke kan kvalifisere som en tilsvarende vare til Silver Power PSUen. Får ikke noe svar på dette fra kundeservice, men får en mail nå på kvelden om at Chieftec-PSUen er sendt.

 

Hva kan jeg gjøre nå? Er ikke keen på sitte uten PC stort lenger, men nekter å ta i mot den dritten de sender meg nå. Varen skal hentes på Pick-Up-Point btw.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De kan ikke erstatte med noe som er av lavere kvalitet enn det du leverte inn, så det er bare å si at du ikke aksepterer erstatningen, henvis til det du sier her og presenter det saklig - så tar de nok poenget.

 

Vis evt gjerne til en test av PSUene :).

 

Tipper byttet er valgt ut av en som sitter uten peil på PSU, som bare har sett på specs.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tusen takk for svar Alastor. Etter ytterligere dialog gjennom mail i dag med Kompletts supportavdeling kom vi fram til at jeg kan returnere varen dersom jeg ikke blir fornøyd. Det er selvsagt ingen ønsket løsning da jeg vet at jeg ikke vil bli fornøyd, men da har jeg i det minste en midlertidig PSU nå i eksamensperioden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...