Samiboy Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 (endret) Heisann Er da slik at jeg har fått lappen for en liten stund siden, og som en som aktivt hører på musikk så holder ikke anlegget i bilen som det står nå.. er til dags dato 4 stk 6*9 høytalere av ukjent merke drevet av en pioneer 4200SD spiller. det spiller helt greit, men ønsker litt mer foofh lyd i bakgrunnen er da på utskikk etter forsterker, og sub i kasse til en prisklasse opp til 4000, helts under. gjerne brukt har 2 tolvtommere i kasse av ukjent merke som kan brukes, spiller helt greit, men trenger iallefall forsterker til denne.. kabler og div kan jeg fikse selv så en forsterker som garantert driver subben jeg har nå hadde vært flott takker på forhånd, og håper på gode utfyllende svar mvh, en som bare blir forvirret av bilstereojungelen Endret 4. mai 2011 av Samiboy Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Hvis subbene du har er av ok kvalitet så får du en rimelig fet forsterker under 4000kr, om de derimot er grønne og det står xo på dem så er det beste du kan gjøre å brenne dem og kjøpe noe annet. Så finn ut hva slags subber du har, står det noe på dem, sjekk både på elementene og på terminalen der høytalerkablene skal festes. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Hvor har du plassert disse 6x9" da? I hatthylla? I så fall så bør du fjerne disse, eller få skjermet dem på et vis, hvis ikke så kommer de til å påvirkes av trykket fra subene, og låte fælt... Du er vel sikkert skapt med et øre på hver side du også, som de fleste andre, og de er sikkert vinklet litt fremover også.... Så da er det mest naturlig å ha lyden foran på hver side Lenke til kommentar
Samiboy Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2011 subbene jeg har er svarte/grå uten skrift såvidt jeg husker... jeg kan se om jeg får tid til å ta ut elementene å se hva som står på de å legge info her 6*9 høytalerne er plassert: 2 stk i dørpanel fremme 2 stk i hatthylle disse var med bilen så har ikke gjort noe med plassering... er en mazda 626 1.8 glx fra 1996 hvis det hjelper dere å finne ut hvilke det er å bruke 4000 på forsterker synes jeg blir for drøyt, da jeg tenkte at det skulle være ca 4000 til forsterker. sub m/kasse, så en 2000 burde vel holde ? som sagt kjøper gjerne brukt, men vil vite hva jeg burde holde meg unna, og hva jeg bør se etter Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Hvis du skal bruke 2000kr på en forsterker til sub, så har du nesten bare et alternativ: http://www.ljudia.no/bilstereo-s82121/sluttrinn-c78173/zachry-r1500d-p333165/ Hvis det er de orginale 6x9" som står i dørene foran, så ville jeg vurdert å bytte disse til noe bedre også, i steden for å kjøpe nye suber. Alternativ til front: http://www.judysbilstereo.no/coax/6x9/focal-690cvx Også burde du helt klart ha en forsterker til fronthøyttalerene også, feks: http://www.judysbilstereo.no/forsterkere/2-kanaler/dynabel-bf0802 eller storebroren som er på tilbud: http://www.judysbilstereo.no/forsterkere/2-kanaler/dynabel-bf1502 Lenke til kommentar
Samiboy Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2011 så det du mener er at jeg bør invistere i gode 6*9 høytalere + forsterker til de, for å så gå for sub å monoblokk senere ? isåfall, har du gode forslag til dette ? vet at de du linket til skal være bra og så mener du at jeg skal fjerne de i hatthylla ? blir det ikke dårligere lyd i totalen i bilen da, eller er jeg helt på villspor ? takker for gode svar hittil Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Jeg tviler på at det er originale 6x9 høyttalere som står i foran og i hattehyllen, så disse kan nok stå litt lengre og hvis du allerede har 2x 12" sub ville jeg prøvd å bruke disse ved å kjøpe en GOD forsterker til disse og heller bytte ut etter hvert når du ser/merket behovet. Totalt ville jeg nok ha byttet alt til slutt, men trenger ikke å gjøre alt på en gang Men finn ut hvilke høyttalere og sub-element du har, gjør det mye lettere å gi råd! Lenke til kommentar
Samiboy Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2011 Jeg tviler på at det er originale 6x9 høyttalere som står i foran og i hattehyllen, så disse kan nok stå litt lengre og hvis du allerede har 2x 12" sub ville jeg prøvd å bruke disse ved å kjøpe en GOD forsterker til disse og heller bytte ut etter hvert når du ser/merket behovet. Totalt ville jeg nok ha byttet alt til slutt, men trenger ikke å gjøre alt på en gang Men finn ut hvilke høyttalere og sub-element du har, gjør det mye lettere å gi råd! kommer til å ta ut subbene fra kassa i dag, så skal jeg skrive opp opplysningene her senere i dag kansje ta litt bilder oxo, regner med at de begynner å ta på årene også mtp at jeg kjøpte de når jeg var tolv ( er atten nå) og jeg kjøpte den brukt men rekner med at de var verdt 600 m/kasse da men vi får se blir ny bil senere, så gidder ikke storinvistering i anlegge i denne bilen tror det er orginalt anlegg i den jo, eneste som var skiftet på den før jeg fikk den var en dårlig cd-spiller av merket clarion tror jeg Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 (endret) Kan spille bra selv om de et gamle, var mye bra lyd som ble laget for mange år siden! =) EDIT: Fjernet digial stamming Endret 5. mai 2011 av bIsk0p Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Jeg tviler på at det er originale 6x9 høyttalere som står i foran og i hattehyllen, så disse kan nok stå litt lengre og hvis du allerede har 2x 12" sub ville jeg prøvd å bruke disse ved å kjøpe en GOD forsterker til disse og heller bytte ut etter hvert når du ser/merket behovet. Totalt ville jeg nok ha byttet alt til slutt, men trenger ikke å gjøre alt på en gang Men finn ut hvilke høyttalere og sub-element du har, gjør det mye lettere å gi råd! Hvorfor tviler du på det? denne bilen kom med 6x9" orginalt, så det er vel fullt mulig at det er disse som fortsatt sitter der? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå