tomleon Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Jeg har koblet til ReadyNas og lagt inn sofware som fulgte med. Alt ser bra ut (har laget brukere), men når jeg skal klikke meg inn på ReadyNas via min datamaskin (på nettverket) får jeg bare opp en feilmelding: Feil ved pålogging: kontoen er midlertidig deaktivert. Jeg har prøvd med fjernsupport fra USA (de koblet seg på maskinen min), men heller ikke dette har gjort at jeg kommer inn på min ReadyNas. (antagelig litt språkproblemer (norsk software på pc) og litt dårlig tlf. Linje) Har sett på nettverks kartet mitt, kan også der se min ReadyNas. Har sett på Internett at flere kan ha hatt lignende problem, hva skal en som ikke er ¨veldig¨ datamann gjøre for og få til dette? Legger ved et bilde av feilmld. Jeg bruker Windows 7 Takker for alle svar og tips. (trenger step by step svar) Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 (endret) Hvilken bruker prøver du å koble deg mot NASet med? Og har denne brukeren tilstrekkelige rettigheter mot katalogen du prøver å mappe opp? Jeg har hatt et tilsvarende NAS i drift i over ett år så hvis det er noe du ikke skjønner så skal jeg prøve og forklare, bare skyt løs. Endret 4. mai 2011 av vidarkri Lenke til kommentar
tomleon Skrevet 4. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2011 Hvilken bruker prøver du å koble deg mot NASet med? Og har denne brukeren tilstrekkelige rettigheter mot katalogen du prøver å mappe opp? Jeg har hatt et tilsvarende NAS i drift i over ett år så hvis det er noe du ikke skjønner så skal jeg prøve og forklare, bare skyt løs. Det er kjempe topp Dette er min hjemmepc/nettverk så jeg har alle rettigheter. Jeg kaller min ReadyNas for Lagring. (se bilde) Når jeg dobbelklikker får jeg bare opp feilmld. (første innlegg) Er det noen instillinger jeg må gjøre i win 7 ? Takker for svar Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 (endret) Readynas er en liten datamaskin, den har egne regler og rettigheter på sine disker så for å å tilgang til disse diskene så må du benytte en intern bruker i NAS'et. Denne brukeren kan du opprette selv og tildele roller og rettigheter til de utdelte ressursene i NAS'et. Jeg har opprettet en bruker i NAS'et mitt som jeg har gitt alle rettigheter til alle delte ressurser så når jeg skal mappe opp en av disse delte ressursene eller mappene så må jeg logge meg inn med brukeren jeg opprettet i NAS'et for å få tilgang. Du skal altså benytte valget Logg på med annet brukernavn når du mapper opp den delte mappa. Du oppretter brukere under Security seksjonen i gui'n til NASet, du kan også opprette grupper og legge brukeren din inn i disse. Hvis du ikke vet hva eller hvor gui'n er så kan du bruke RAIDAR som følger med NAS'et og velge SETUP via denne softwaren. Softwaren på Netgears bokser er ikke de mest intuitive så litt prøving og feiling må påregnes hvis du ikke er spesielt teknisk anlagt. Endret 4. mai 2011 av vidarkri Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå