smekk Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Jeg får blåskjerm når jeg avslutter og restarter pc'en. Jeg har også fått det en gang helt uforventet når pc'en var på. Jeg har ingen kunskaper om dette, og har ingen anelse hvorfor dette skjer.. Jeg har hørt at vi kan se på 'minidump' filer.. Jeg legger de ved, slik at de som har mulighet får se på de. Håper noen kan hjelpe meg med dette. Her er også en screenshot av blåskjermen, hvis det er til hjelp. Minidump.rar Lenke til kommentar
fiberkanin Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Fix Stop 0x000000A0 Internal_Power_Error When Windows 7 Hibernates Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Hvilken Windows versjon, har problemer med å laste ned vedlegget ditt. Lenke til kommentar
smekk Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2011 Jeg har Windows Vista 32-bit Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Jeg har Windows Vista 32-bit Kjører du noen VMWare programmer? Lenke til kommentar
smekk Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2011 Jeg har Windows Vista 32-bit Kjører du noen VMWare programmer? Hva er VMWare programmer ? siden jeg ikke vet hva det er, regner jeg med at jeg ikke kjører noe av det.. Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Har du forsøkt å slå av Hibernate funksjonen, kjøre Diskkontroll (Chkdsk /f)? Ellers kan du forsøke dette (bør være det samme for Vista som Win7): http://www.fixerror.net/2009/10/fix-stop-0%C3%97000000a0-internal_power_error-in-windows-7/ Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Tre av bluescreenene kom av NETIO.SYS mens de 4 andre kom av ntkrnlmp.exe. Det var det jeg fikk ut av dump filene du la ved. Nå har du litt å google Lenke til kommentar
smekk Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2011 Når jeg kjører diskkontroll Chkdsk /f får jeg følgende melding: Filsystemtypen er NTFS. Kan ikke låse gjeldende stasjon. Chkdsk kan ikke kjøres fordi volumet er i bruk av en annen prosess. Vil du at dette volumet skal kontrolleres neste gang systemet startes på nytt? (J/N) Og hvis jeg skriver inn powercfg /hibernate /size 100 står det følgende: Ugyldig parametere - prøv /? for hjelp Skriver jeg powercfg /hibernate /? eller powercfg -H /? står det: Dvaletilstanden må enten være "on" eller "off" Hva betyr egentlig det? Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Du får jo ikke tatt chkdsk mens windows kjører. Du kan ta å trykke ja, så tar den en under neste oppstart det andre har jeg ikke peiling på... men prøv sfc /scannow. Dem skal vist fikse eventuelle feil den finner i windows.. Dog, du må kjøre cmd som administrator. Lenke til kommentar
smekk Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2011 Jeg prøvde chkdsk men tror ikke det hjalp noen ting. sfc /scannow prøvde jeg også, fikk meldingen: Windows Ressursbeskyttelse fant ingen integritetsovertredelser. Så jeg regner med det ikke hjap mye heller. Får vel prøve å søke litt på de to filene NETIO.SYS og ntkrnlmp.exe Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 ntkrnlmp.exe er nok selve hjertet i windows. NETIO.sys har jeg ikke peiling på hva er.. Har du oppattert alle drivere til maskinen? vilken maskin er det snakk om? merke og modell, om selvbygd, list opp specs. Har du gjort noen endringer i software i det siste? f.eks installert et nytt program, patch, update? Lenke til kommentar
smekk Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2011 Jeg har en selvbygd PC som er rundt 3-4 år gammel Windows Vista Home Premium Intel Core 2 Duo CPU E6850 @ 3.00GHz ~3.40GHz Minne 4 GB NVIDIA GeForce GTX 285 Har ikke oppdatert eller installert noe på en stund.. så kan ikke huske på noe akkurat nå Lenke til kommentar
smekk Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2011 hmm, det er en stund tilbake.. men jeg hadde et virus på pc'en som låste maskina og jeg kunne ikke åpne noen programmer. Viruset avsluttet bare prosessene, men jeg greide å fjerne det ved å rename virus-filen og fjernet det Trur neppe det har noen ting å gjøre med dette problemet.. men vet da aldri Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 ifølge specsa du posta, så tolker jeg det som at du har klokket cpu? Får du bluescreen uten oc? Kan jo være det at oc'en din som var stabil for en stund siden nå er ustabil Lenke til kommentar
smekk Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2011 Det er en mulighet.. men nå støter jeg borti et problem, jeg kommer ikke inn på bios. Tastaturet vil jo ikke virke. Det virket jo før med mitt gamle tastatur men nå fungerer det ikke.. Prøver og trykke på mange taster, men ingenting skjer. Offf alltid må det være noe Har prøvd med usb og ps/2 tastatur Lenke til kommentar
smekk Skrevet 6. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2011 Har endelig fått meg innpå bios, nå er cpu'en ikke klokket mer. Men enda får jeg blåskjermen når jeg restarter og avslutter pc'en.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå