Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blåskjerm

Anbefalte innlegg

Jeg får blåskjerm når jeg avslutter og restarter pc'en. Jeg har også fått det en gang helt uforventet når pc'en var på.

Jeg har ingen kunskaper om dette, og har ingen anelse hvorfor dette skjer..

Jeg har hørt at vi kan se på 'minidump' filer.. Jeg legger de ved, slik at de som har mulighet får se på de. Håper noen kan hjelpe meg med dette.

Her er også en screenshot av blåskjermen, hvis det er til hjelp.

dsc00599qk.jpg

Minidump.rar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg kjører diskkontroll Chkdsk /f får jeg følgende melding: Filsystemtypen er NTFS. Kan ikke låse gjeldende stasjon. Chkdsk kan ikke kjøres fordi volumet er i bruk av en annen prosess. Vil du at dette volumet skal kontrolleres neste gang systemet startes på nytt? (J/N)

Og hvis jeg skriver inn powercfg /hibernate /size 100 står det følgende: Ugyldig parametere - prøv /? for hjelp

Skriver jeg powercfg /hibernate /? eller powercfg -H /? står det: Dvaletilstanden må enten være "on" eller "off"

Hva betyr egentlig det?

Lenke til kommentar

Du får jo ikke tatt chkdsk mens windows kjører. Du kan ta å trykke ja, så tar den en under neste oppstart :)

det andre har jeg ikke peiling på...

men prøv sfc /scannow. Dem skal vist fikse eventuelle feil den finner i windows.. Dog, du må kjøre cmd som administrator.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde chkdsk men tror ikke det hjalp noen ting.

sfc /scannow prøvde jeg også, fikk meldingen: Windows Ressursbeskyttelse fant ingen integritetsovertredelser.

Så jeg regner med det ikke hjap mye heller.

Får vel prøve å søke litt på de to filene NETIO.SYS og ntkrnlmp.exe

Lenke til kommentar

ntkrnlmp.exe er nok selve hjertet i windows. NETIO.sys har jeg ikke peiling på hva er.. Har du oppattert alle drivere til maskinen? vilken maskin er det snakk om? merke og modell, om selvbygd, list opp specs.

Har du gjort noen endringer i software i det siste? f.eks installert et nytt program, patch, update?

Lenke til kommentar

Jeg har en selvbygd PC som er rundt 3-4 år gammel

Windows Vista Home Premium

Intel Core 2 Duo CPU E6850 @ 3.00GHz ~3.40GHz

Minne 4 GB

NVIDIA GeForce GTX 285

Har ikke oppdatert eller installert noe på en stund.. så kan ikke huske på noe akkurat nå

Lenke til kommentar

hmm, det er en stund tilbake.. men jeg hadde et virus på pc'en som låste maskina og jeg kunne ikke åpne noen programmer. Viruset avsluttet bare prosessene, men jeg greide å fjerne det ved å rename virus-filen og fjernet det

Trur neppe det har noen ting å gjøre med dette problemet.. men vet da aldri

Lenke til kommentar

Det er en mulighet.. men nå støter jeg borti et problem, jeg kommer ikke inn på bios.

Tastaturet vil jo ikke virke. Det virket jo før med mitt gamle tastatur men nå fungerer det ikke.. Prøver og trykke på mange taster, men ingenting skjer. Offf alltid må det være noe

Har prøvd med usb og ps/2 tastatur

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...