Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blåskjerm

Anbefalte innlegg

Jeg får blåskjerm når jeg avslutter og restarter pc'en. Jeg har også fått det en gang helt uforventet når pc'en var på.

Jeg har ingen kunskaper om dette, og har ingen anelse hvorfor dette skjer..

Jeg har hørt at vi kan se på 'minidump' filer.. Jeg legger de ved, slik at de som har mulighet får se på de. Håper noen kan hjelpe meg med dette.

Her er også en screenshot av blåskjermen, hvis det er til hjelp.

dsc00599qk.jpg

Minidump.rar

Videoannonse
Annonse

Når jeg kjører diskkontroll Chkdsk /f får jeg følgende melding: Filsystemtypen er NTFS. Kan ikke låse gjeldende stasjon. Chkdsk kan ikke kjøres fordi volumet er i bruk av en annen prosess. Vil du at dette volumet skal kontrolleres neste gang systemet startes på nytt? (J/N)

Og hvis jeg skriver inn powercfg /hibernate /size 100 står det følgende: Ugyldig parametere - prøv /? for hjelp

Skriver jeg powercfg /hibernate /? eller powercfg -H /? står det: Dvaletilstanden må enten være "on" eller "off"

Hva betyr egentlig det?

ntkrnlmp.exe er nok selve hjertet i windows. NETIO.sys har jeg ikke peiling på hva er.. Har du oppattert alle drivere til maskinen? vilken maskin er det snakk om? merke og modell, om selvbygd, list opp specs.

Har du gjort noen endringer i software i det siste? f.eks installert et nytt program, patch, update?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...