Gå til innhold

Ulemper med å software modde WII ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du mener vel softmode Wii'en? Ja, det er ulempe med å gjøre akkurat dette.

- Mister garanti

- Jevnlig custom oppdatering dersom spillene ikke virker

- Gjør ting man ikke forstår som muligens fører til bricking

- Passe på at man ikke oppdaterer noe originalt fra Nintendo

Endret av Ky_kun
Lenke til kommentar

Det er ingen nedside ved å softmode.

Problemet er vel at du må ha en av lego spillene for å kunne gjøre det.

Jeg skrev litt over din post noe få negative ting. Det er garantert flere også.

Er ikke å miste garantien (dersom man fortsatt har det) en nedside?

Er ikke å måtte innstallere flere småfil eller hva enn det måtte være når nye spill ikke virker en nedside?

Er ikke mulig bricking en nedside?

Tro det eller ei, de fleste (jeg tør si hele 95%) av de som softmoder gjør dette for å spille piratkopierte spill. Jeg er ikke så naiv som tror på alt når en sier "Jeg bruker bare for å kjøre de forskjellige homebrew applikasjonene eller at jeg har det spillet og ønsker å ta backup av spillene"

Det var ikke meningen å komme med slike kommentarer, men måtte bare få det ut. (Var også slik med PS3 hack da vi ville ha moraldiskusjon, men de som ville bare hacke konsollen så spille backupspill, ønsket ikke å ha debatt og postene ble bare ignorert. Ingen spurte om Linux OS da GeoHotz hack kom. Tragisk da hovedårsaken til han gjorde dette var å få den tilbake).

Lenke til kommentar

1. Du mister ikke garantien for å softmode, vis du er bekymret for det så kan du alltids fjeren homebrew chan når du senden wiien inn, og plutselig så finner ingen ut at du har hatt den softmodet

2. Hvorfor skal jeg installere flere småfiler? Hvorfor skal ikke nye spill virke?

3. Bricking er en nedside, men det er ikke en nedside før Nintendo faktisk begynner å brikke Wiier i hit og pine. Så før det faktisk skjer, så er det et falskt argument

Og ta det rolig, jeg er naiv. Men saken er at softmooding har ingen nedsider per dags dato, og med Wii2 en plass i horizonten så er det godt mulig det aldri kommer til å være noen nedsider.

Pirat/praktisk fordeling ligger vel rundt 75/25, så greit nok det også.

Dessuten, trådstarter spurte om det var noen nedsider med softmodding, og så langt er det ikke det.

Lenke til kommentar

1. Ja, men om man ikke greier å rense det helt så mister man garantien. Dersom service folka finner et spor så er saken tapt.

2. Vel, før da det kom spill på rekke og spann så var det en del innstallering av småfiler eller hva enn det måtte være for å spille de nye spillene. Er muligens ikke nå siden det ikke er så stor utvalg av nye spill, jeg vet ikke, men jeg husker da Brawl kom, da sleit mange med dette.

3. Nintendo har forsøkt å bli kvitt med Homebrew channel med firmware oppdatering lenge. Stemmer at det har gått dårlig for Nintendo hver gang.

Bricking er ikke et falsk argument da det er en mulighet at vedkommende har innstallert inn feil fil/lesekilde eller ikke fulgt en guide punktlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...