Gå til innhold

Kabelproblem - PSU til skjermkort

Anbefalte innlegg

Hentet et nytt MSI GTX550 i dag, men får desverre ikke koblet det til strømforyningen, Chieftec CFT-600-14CS.

post-244645-0-86391400-1304529781_thumb.jpg

Se bildevedlegg - det er en 8 pin PCI-e hunn i strømforyningen og en 6-pin PCI-e hunn i skjermkortet. Det var med en 6-pin til 2 x 4-pin Molex adapter for eldre PCer men det hjelper ikke stort da strømforsyningen er rimelig ny og benytter ikke Molex, men har da hva som ser ut til å være 2 dedikerte PCI-e tilkoblinger - uten kabel vel og merke.

Mitt problem er; jeg greier ikke å oppdrive noen plass på nettet en PCI-e hunn-hunn kabel, det så være i 6-pin til 6-pin eller 8-pin til 6-pin. Noen gode tips?

Endret av Vassago
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Chieftec må da selge dette som tilbehør, enten løse eller i et kabelsett. Hele poenget med slike power for meg er jo at man kan kjøpe kabelsett i ulik lengde.

Ja man skulle jo tro det, men jeg greier ikke å oppdrive en slik kabel uten hjelp.

Lenke til kommentar

De som har hatt behov for slike har snakket med Chieftec selv, anbefaler du skyter en mail dit først i allefall.

er HELLER ingen garanti for at det er standard PCI-E tilkobling i PSUen, MIST for eksempel har gjort om på pluggen i PSU (Byttet rundt på firkantene og sirklene på pluggen slik at en vanlig PCI-E kabel IKKE passer.

Lenke til kommentar

Nei, det var neigu ikke lett. Det er nesten ingen som selger Chieftec power og de som gjør det har ikke en eneste løs kabel. Det som er skikkelig artig er at Chieftec ikke har lagt ut noen form for partnummer på denne kabelen heller.

De har et bilde av den thats it. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Triste saker. Da ble en ny strømforsyning bestilt - bestilte ved en feiltagelse 2 stk. for å være sikker *river seg i håret*

Synd å måtte kjøpe en helt ny for å erstatte en som er 6 mnd gammel og i utgangspunktet funker helt fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...