Vassago Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 (endret) Hentet et nytt MSI GTX550 i dag, men får desverre ikke koblet det til strømforyningen, Chieftec CFT-600-14CS. Se bildevedlegg - det er en 8 pin PCI-e hunn i strømforyningen og en 6-pin PCI-e hunn i skjermkortet. Det var med en 6-pin til 2 x 4-pin Molex adapter for eldre PCer men det hjelper ikke stort da strømforsyningen er rimelig ny og benytter ikke Molex, men har da hva som ser ut til å være 2 dedikerte PCI-e tilkoblinger - uten kabel vel og merke. Mitt problem er; jeg greier ikke å oppdrive noen plass på nettet en PCI-e hunn-hunn kabel, det så være i 6-pin til 6-pin eller 8-pin til 6-pin. Noen gode tips? Endret 4. mai 2011 av Vassago Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Chieftec må da selge dette som tilbehør, enten løse eller i et kabelsett. Hele poenget med slike power for meg er jo at man kan kjøpe kabelsett i ulik lengde. Lenke til kommentar
Vassago Skrevet 4. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2011 Chieftec må da selge dette som tilbehør, enten løse eller i et kabelsett. Hele poenget med slike power for meg er jo at man kan kjøpe kabelsett i ulik lengde. Ja man skulle jo tro det, men jeg greier ikke å oppdrive en slik kabel uten hjelp. Lenke til kommentar
notalive Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Hm, Vel, hvis du vil lage noe selv, så har du plugger her: http://www.koolertek.com/computer-parts/pc/PSU-Fan-Connectors-c255.htm Kan det hjelpe? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 De som har hatt behov for slike har snakket med Chieftec selv, anbefaler du skyter en mail dit først i allefall. er HELLER ingen garanti for at det er standard PCI-E tilkobling i PSUen, MIST for eksempel har gjort om på pluggen i PSU (Byttet rundt på firkantene og sirklene på pluggen slik at en vanlig PCI-E kabel IKKE passer. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Nei, det var neigu ikke lett. Det er nesten ingen som selger Chieftec power og de som gjør det har ikke en eneste løs kabel. Det som er skikkelig artig er at Chieftec ikke har lagt ut noen form for partnummer på denne kabelen heller. De har et bilde av den thats it. Lenke til kommentar
Vassago Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2011 Triste saker. Da ble en ny strømforsyning bestilt - bestilte ved en feiltagelse 2 stk. for å være sikker *river seg i håret* Synd å måtte kjøpe en helt ny for å erstatte en som er 6 mnd gammel og i utgangspunktet funker helt fint. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 hva kjøpte du? forhåpentligvis ikke enda en chieftec... Lenke til kommentar
007CD Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Som sagt, enkelte har mailet Chieftec og de har SENDT kabler GRATIS ved behov for deres modulære. Ville i allefall forsøkt den ruten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå